• fruWasberg

    Vi som väntar syskon till våra änglar

    Här kan vi lufta all vår glädje och oro som dyker upp under graviditetens gång i vår väntan och längtan efter våra älskade små i magen - samtidigt som vi minns våra underbara änglar som ska bli storasyskon.

    Här är vår BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m31447054.html


    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 23:37
    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 18:13
    Länk till nya BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m34181242.html
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar
  • Didden

    Hej på er ni underbara mammor! Tack för allt stöd jag fått under denna tid!!!

    Jättetack Trassel för din info under förlossningens gång och tack alla för påhejningar och gratulationer!
    Ni är fantastiska

    Snart så är ni i mål allihop, det är en så underbar känsla så det går inte att beskriva. Det är en sådan stor kärlek, samtidigt som det är mycket tankar på barnen som inte fick leva...

    Dante har, som sina bröder, storkbett på ögonlocket. Läkaren som undersökte honom berättade att i Norge så kallas det för "Änglakyss"!!! Såklart är det så att Eddie har gett sin bror en kyss från himlen. Det var ju ett så passande namn, eller hur?

    Trassel: Missade informera om blodet, men jag tänkte nog att så länge det är jag som mår dåligt så är det inget att rapportera, lille skrutten mådde ju bra Skrattande Och får inte med så himla mycket i SMS-n heller ju.

    Ojoj, nu är det matdags igen, hann skriva lite iaf!

    Grattis till alla bebisar


    Två små pojkar i himlen, två pojkar på jorden och en liten i min mage
  • Rockan80

    trassel: kunde inte se din mage, så jag kanske inte har alla rättigheter? *ler*

    tycker själv att min mage har blivit ganska stor nu, e i v 21 o det har hänt masor på bara två veckor...fast det e ju skönt att magen växer oxå, då vet man ju iaf att allt e som det ska, sen kan det hända saker ändå säg...

  • fruWasberg
    MildaMaränger skrev 2008-06-29 16:46:10 följande:
    Nej... tips ¨på husmorstips sökesFärdknäppen...vad mer???
    Toka klättrade i berg, tror Gnutt kom samma natt....
    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
  • Smörblomman78

    Milda: Jadu, jag var ute och pulsade en promenad i djup snö när jag skulle ha T... Men det funkade ju inte..... Sedan sägs det ju att städa frenetiskt kan hjälpa.... Men efter att ha provat typ det MESTA och ingen T kom så tror jag mest att bebisarna kommer när de är mogna, fast då kan man ju fråga sig när T var t mogen då jag gick över 2 v och hon inte ens gjorde en tillstymmelse till att komma ut innan jag blev igångsatt 41+6.....FundersamGRATTIS till alla nykläckta bebisar!!!!!!!

    Har mest bara läste den sista tiden då jag mått sådär..... Hamnat i en svacka med oro över typ allt (igen) och inte haft lust att göra nå annat än att bara vara. Är nog just nu mest orolig över att fk ska ringa denna v och säga att jag fått avslag på både hp och sjukskrivning. Skickade in papperen i veckan om sjukskrivningen och ang hp så fick jag i veckan beskedet att de inte ens BÖRJAT behandla ärendena i jul????? Samtidigt får jag redap å att en kollega till mig som ska ha barn i okt fått beviljat hp för flera v sedan???? Blir tokig på detta!! Enl fk ska jag fåp besked denna vecka ang hp, bara det att jag ju ska börja min hp på frdag ju om den blir beviljad....  

    Rörigt det blev nu känner jag.....

    Imorgon ska vi ialla falla till Sthlm och gå på Skansen, nog en liten sväng på stan oxå... Tips på bra bebisklädesaffärer??

    Orkar inte kommentera så mkt nu..... Får bli när jag är piggare igen....

    Kram på er...

  • MildaMaränger
    Smörblomman78 skrev 2008-06-29 18:07:26 följande:
    Milda: Jadu, jag var ute och pulsade en promenad i djup snö när jag skulle ha T... Men det funkade ju inte..... Sedan sägs det ju att städa frenetiskt kan hjälpa.... Men efter att ha provat typ det MESTA och ingen T kom så tror jag mest att bebisarna kommer när de är mogna, fast då kan man ju fråga sig när T var t mogen då jag gick över 2 v och hon inte ens gjorde en tillstymmelse till att komma ut innan jag blev igångsatt 41+6.....GRATTIS till alla nykläckta bebisar!!!!!!!Har mest bara läste den sista tiden då jag mått sådär..... Hamnat i en svacka med oro över typ allt (igen) och inte haft lust att göra nå annat än att bara vara. Är nog just nu mest orolig över att fk ska ringa denna v och säga att jag fått avslag på både hp och sjukskrivning. Skickade in papperen i veckan om sjukskrivningen och ang hp så fick jag i veckan beskedet att de inte ens BÖRJAT behandla ärendena i jul????? Samtidigt får jag redap å att en kollega till mig som ska ha barn i okt fått beviljat hp för flera v sedan???? Blir tokig på detta!! Enl fk ska jag fåp besked denna vecka ang hp, bara det att jag ju ska börja min hp på frdag ju om den blir beviljad....  Rörigt det blev nu känner jag.....Imorgon ska vi ialla falla till Sthlm och gå på Skansen, nog en liten sväng på stan oxå... Tips på bra bebisklädesaffärer?? Orkar inte kommentera så mkt nu..... Får bli när jag är piggare igen....Kram på er...
    hej gumman... ska till maxi... ska vi prata lite på msn sen?
  • Smörblomman78

    MIlda: Hej vännen! J ska spela online ikväll... *suck* Så tyvärr kan jag inte ikväll..... Han börjar spela vid 8 nämligen, men mirakel kan ju hända att han ändrar sig. Hihi! I så fall dyker jag upp sedan på msn! ..... Vad synd att mensontet slutade igen, hoppas det kör igång igen nu snart! *KRAM*

  • skrutthumlan2

    smörblomman- NK har bra rea på bebiskläder nu! bland annat 50% på POP saker som inte ens POP har börjat rea!

    Fru W- läste just i graviditetsboken att det börjar bli trångt nu för våra små och att rörelsemönstret kan ändra på sig....

    Ska leta mig tillbaka till gamla tråden och se vad som har skrivits i den också, har varit på landet hela helgen utan internet.....

  • Smörblomman78

    Skrutthumlan: tackar för tipset! Då ska jag se till att ta mig dit, får väl se hur mkt shopping man orkar med. Ska ju gå en del på kvällen med.

  • Ann Lee

    Hej alla! Oj, har nu suttit här framför datorn i några timmar och försökt att läsa ikapp i tråden, efter en veckas vistelse i Dalarna! I tråden har det varit dramatik av alla de slag; förlossningar, bebisar, myndighetsproblem och diverse krämpor! Inte kan man klaga på händelselöst iaf! Jag har haft det bra mitt i skogen, dock massvis med mygg. Skönt med miljöombyte. Sängarna i stugan var ruttet dåliga så jag längtar tills jag får sova i min egen säng nu inatt. Ryggen och bebis tackar nog också för riktiga madrasser.

    englabella:
    Välkommen till tråden!

    fruWasberg: Skönt att du mår bättre nu. Månadsdagar känns fast man tror att man inte tänker på de, så är det iaf för mig. Varför vill sjukhusledningen träffa er? Ni behöver inte träffa de om ni inte vill, i så fall om ni har frågor som ni vill ha svar på! Träffen ska väl vara för er skull och inte för deras, eller hur?
    Vad fint det låter med blommorna på Hampus grav! Vi tänkte plantera nytt snart. Planterade ju penséer, murgröna och smultron. Penséerna har dock vuxit sig så höga nu och börjar bli slitna så det blir att plantera om lite. Smultronen börjar bli röda nu, mysigt!

    Vi3: Vad irriterande med FK! Idiot-system! Klart man ska vara sjukskriven om man inte är helt frisk, vad är detta för galenskap till system?

    Didden: Ett stort grattis till sonen! Och tack för rapport från förlossningen! Fint förresten att kalla storkbettet för änglakyss istället. Jag tycker att vi döper om det till det här i Sverige också!

    jojsan: Hoppas att din blödning avtagit!

    små fötter:
    Vad härligt att höra att Lily mår bra!

    flisa: Håller tummarna att vändningsförsöket ska gå bra! Är det vanligt att de snurrar runt så där på slutet?

    Minna x: Grattis till tösen! Schäfer: Grattis till tösen! Vad roligt med rapport! Trist med moderkakan som inte ville släppa!

    terkan: Mår du bättre nu? Varför fick dumma BM komma in till dig ändå? Förstår inte.

    MildaMaränger: Hoppas värkarna kommer igång nu snart! Tips: Massera fotknölar, käka ananas, massera vaderna rätt så ordentligt.

    smörblomman78: Usch för en svacka och usch för dumma FK! hoppas att de snart behandlar ärendena och att du får positivt besked från de!

    Imorgon är det dags för BM-besök och psykologbesök. På tisdag ska vi göra UL och träffa läkare på spec mvc. Tumhållning önskas!

    KRAMAR i massor till er alla!

    Läst att några av er varit duktiga och bakat! Svängde också ihop några sockerkakor i stugan. Men nu är jag sugen på kanelbullar! Så jag tänkte bjuda på lite cyberfika:
    Här kommer lite cyberbullar och hallonsoda! Låt er väl smaka!

    @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @


    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar