• fruWasberg

    Vi som väntar syskon till våra änglar

    Här kan vi lufta all vår glädje och oro som dyker upp under graviditetens gång i vår väntan och längtan efter våra älskade små i magen - samtidigt som vi minns våra underbara änglar som ska bli storasyskon.

    Här är vår BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m31447054.html


    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 23:37
    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 18:13
    Länk till nya BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m34181242.html
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar
  • skrutthumlan2

    Ann lee-Skrattanderoligt meddelande till mildas bebis!

    fru W-håller tummarna imorgon, även om det innebär att du "tränger dig" före mig i kön om bebisen kommer om 2 veckor (man ska vara en god svensk och inte tränga sig i kön!!!  Skrattande)

    Förresten, har ni talat om för era nära och kära vad er bebis ska heta?


    Har sagt att vi har en lista med namn men vill se hur lillkillen ser ut först. Idag sa min mormor: du vet väll att många bebisar är fula när de tittar ut, så bestäm inget namn på en gång, för då kanske det blir ett fult namn. jag svarade då att vi inte har några fula namn på vår lista, bara att de är lite för moderna för deras smak! enligt henne har vi endast 1 fint namn på vår lista med ca 10 namn och nu är hon orolig att vi ska ta "fel" namn...


    Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • fruWasberg
    Skrutthumlan: Vilket datum har du fått för snitt? Ang nära och "kära" och namn: *suck* 
    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
  • skrutthumlan2

    18:e juli! så det är snart dax!Förvånad


    Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • fruWasberg
    skrutthumlan2 skrev 2008-06-30 23:04:22 följande:
    18:e juli! så det är snart dax!
    YÄY! Har du ändrat det på BF-listan..? Oskyldig
    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
  • Trassel
    Rockan, hu, har inte kollat med tandläkaren, borde nog bli kallad dit snart tror jag. Har känt lite ilningar på ett ställe. Inget blödande tandkött men det är ju lite lurigt det där. Men det är bättre att gå till tandläkaren i tid.
    Däremot fäller jag hår som en tok!

    Skrutt, dagens största skratt! Så rolig mormor! Precis så skulle min mormor kunnat säga! Haha! Minns när vi var på nått kalas och en kusin som precis fått barn ringde och berättade att hon skulle heta Amanda. "Amanda!", säger mormor, "det heter ju min dammsugare!" och skrattar massor.
    Hon kommer säkert tycka att ni väljer ett bra namn!
    Och nej vi har nog inte sagt så mycket om namn än. Det känns lite tidigt, men vi har å andra sidan inte börjat göra någon lista än. Tror dock ett tjejnamn står sig från förra listan.

    Nu ska jag krypa till kojs och läsa!
    Nattkramar till alla och hoppas Milda att värkarna kommer tillbaka inatt!! Med besked!

    Skit. kom på att jag inte betalat räkningar, måste göra det innan jag får krypa ner*suck*
  • Rockan80

    Milda: tänker på dig o hoppas dina värkar sätter fart igen

    själv e jag dötrött, börjar jobba om 30 min men känner mig nog piggare idag....slutar ju tidigt så får ju vila hela em sen!!

  • Lilla Harriet

    Hej!

    Uppe tidigt som vanligt men inatt har lillkillen sovit hela natten i alla fall.

    fruW, skrutthumlan, AnnLee: Tack så mycket! Ja det känns skönt att ha ett datum att sikta in sig på nu.

    skrutthumlan: Grattis till ditt datum! Det är ju riktigt snart!

    fruW: Tummarna hålls att bebis har sjunkit riktigt mycket! (Även om det förstås vore kul om vi får barn på samma dag. )
    Förstår att det kan vara svårt med lite äldre barn som man gärna vill förklara för hur man mår fast man knappt själv vet. Min kille är ju bara ett år så han förstår ju inte alls.

    Rockan80: Har inte fått hål i mina tänder men jag har hört att det är ganska vanligt med problem i samband med graviditet.

    Hejar på Mildas bebis!

    Kram

  • fruWasberg
    Rockan80 skrev 2008-07-01 06:03:17 följande:
    Milda: tänker på dig o hoppas dina värkar sätter fart igensjälv e jag dötrött, börjar jobba om 30 min men känner mig nog piggare idag....slutar ju tidigt så får ju vila hela em sen!!
    Du gick till jobbet i alla fall. Bara tre dagar kvar till semestern då... Lilla Harriet: Skönt när barn sover hela natten!! Och jo, när de är så små så går det ju inte att förklara varför man är irriterad. Hur långt (kort) kommer det att vara mellan barnen?

    Håller tummar att Mildas förlossning startade i natt!!! Heja heja!
    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
  • Theolina11

    Hej tjejer!

    Nu var det superlänge sen jag skrev men läser allt! Har haft fullt upp med jobbet och skolan men nu har det lugnat ner sig så jag tänkte försöka hänga här lite mer Glad

    Jag är nu u v23, fattar inte hur det gick till..jag kommer ihåg när jag precis fått reda å att jag var gravid igen efter pyret och var här inne och tjuvläste lite och var så avis på alla de som kommit förbi v 20. Nu är jag själv där och nu är jag istället avis på alla er som är förbi v 30 Skrattande

    Vill också säga grattis till alla bebisar och lycka till till de kommande små!!

    Småfötter: Så skönt att höra att allt har gått bra med lilltjejen, e så glad för din skull!!! Skulle skriva i din gästbok men kommer inte in på din sida längre..får man kika in

    Massor av kramar på er allihopa!


    Liten i magen v23
  • ger74

    Lite skakig, fast bra skakigSkrattande Så jag skriver mer sen!

    Vår ärta lever och har dubblat sig i storlek och jag har sett hjärtslagen idag igen! Kanske vågra börja tro på det här?! Så glad att jag lipar. Har fått bokat KUB idag också på Barnmorskegruppen så nu börjar det bli lite ordning, ska prata med psec.MVC på fredag igen om läkaren inte ringtSkrikandes Så får vi se vad som händer med det. Idag är en bra dag!

    TACK för tumhållingar!


    Dylan för alltid i mitt hjärta
Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar