• fruWasberg

    Vi som väntar syskon till våra änglar

    Här kan vi lufta all vår glädje och oro som dyker upp under graviditetens gång i vår väntan och längtan efter våra älskade små i magen - samtidigt som vi minns våra underbara änglar som ska bli storasyskon.

    Här är vår BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m31447054.html


    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 23:37
    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 18:13
    Länk till nya BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m34181242.html
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar
  • EliasCL

    Schäfer: Tack för att jag fick komma in till dig. Hon är jätte fin din lilla dotter.

    Ska till läkaren nästa vecka ska fråga allt jag undrar över då. Ville höra med er om det är ngn som har blivit erbjuden fostervattensprov och tackat nej till det?
    Jag har fått frågan och tackat nej pga att det finns risker men man kanske borde kolla ändå. Är ju 38 år nu.

  • Vi 5

    MammaU, usch, jag har ju också foglossning, har du läst denna information?netdoktor.passagen.se/default.ns  Jag tycker den är bra och ger bra råd och tips, man kan ju tyvärr inte göra så mycket, men det är alltid bra att gå till en sjukgymnast så snabbt som möjligt för att få individuell bedömning och tips. Säger också som Flisa, att variera så mycket som möjligt är bäst. För mig är att stå still nästan värst, tex i kö eller om man går i affärer. Välkommen in också

    Milda, läste att kroppen vill ha så mycket lugn och ro som möjligt för att sätta igång så det där med att stressa runt, springa i trappor osv skulle enligt det inte alls stämma, det bästa skulle vara att vara i lugn och stillhet. Jag skickar över massor med lugn och tålamod så att du orkar med alla förvärkarna!

    EliasCL, vi blev erbjudna fvp, men valde att göra NUPP först och eftersom vi fick bra värden där så tyckte jag att det räckte för eg. ville jag inte göra fvp, var så rädd för att det skulle gå fel, men även för att få veta något som blir svårt att ta ställning till. Tex någon avvikelse som man inte vet om den verkligen skulle betyda något...

    AnnLee, skönt att det såg bra ut men lät som en läkare med tråkig inställning. Hoppas att du får tillbaka din vanliga snart!

    Och så har jag en fundering som jag inte kan släppa. Heter ju Vi3 här, och det blir ju konstigt nu, för vi blir ju 4. Det är lite larvigt kanske, men det känns som att jag exkluderar antingen Albin eller bebisen. Man kan förstås ju tänka att det bara är ett namn också, men jag kan inte släppa det helt. Kanske ska jag se om det går att byta ändå? Hur skulle ni ha tänkt? Är det någon annan här som bytt pga samma skäl?

  • MildaMaränger

    Vi3....

    Byt till Vi4! Ni är ju 4... Albin är ju er familjemedlem lika mycket även om han inte är med er fysiskt. Jag lovar att det kommer att kännas bättre! Jag skulle känna det iaf!


  • Vi 5

    MammaU, blev något tokigt med länken såg jag, här kommer den igen;
    http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3476

    MildaMaränger, tack för svar, jo, jag är mer och mer inne på det nu, det blir nog så tror jag. Om det nu bara går, det finns någon som heter VI4, men jag vill ju heta Vi4 i så fall, så det beror på om man skiljer stora och små bokstäver...

  • skrutthumlan2

    Halloj tråden!

    MammaU- usch låter inte alls kul med foglossning som gör så ont!

    Vi3- klart du ska byta nick, som du säger ni blir ju 4 i familjen snart!

    flisa- åh, jag vill också hinna se sex and the city filmen innan bebisen kommer!


    Ego: usch idag är ingen bra dag, har känt mig låg ända sedan jag vaknadeGråter blir inte bättre av att släkten inte fattar att man inte orkar umgås och fixa saker tillsammans...
    Var hos bm där hon konstaterade att jag har UVI, inte undra på att det gjorde skitont inatt när jag kissade.....Har fått penicillin, så det är ju bra!
    Ikväll ska vi på middag till några nya grannar som vi inte känner så bra, känner att det är en väldigt dålig dag att var trevlig på....


    Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • Rockan80

    nu har jag varit på besiktning, o blodtrycket var helt ok, ingen fara alls, hon trodde att huvudvärken berodde på att jag jobbade heltid o on tyckte väl inte att jag skulle fortsätta göra det sen om huvudvärken fortsatte, e ju bara 3 dagar kvar till semester nu....*jippi*

    fruW: jo tackar som frågar, e ju trött o sliten efter en dag på jobbet, jobbar ju på förskola, men förkylningen känns en aning bättre..ska nu lägga mig i soffan o slösurfa lite så kanske jag orkar göra ngt vettigt ikväll!!

    milda: hur går det för dig? fortfarande värkar?

  • skrutthumlan2

    mammaU- glömde skriva att jag gick på akupunktur 2 ggr och att det faktiskt hjälpte lite mot foglossningen. sen blev jag ju inlagd för sammandragningar och då vågade jag inte fortsätta med akupunkturen och nu har jag jätteont i fogarna igen.....Men det är absolut värt att testa akupunktur! (tyvärr är det rätt dyrt!)

    rockan- skönt att blodtrycket är ok! förstår att du får ont i huvudet om du är sjuk! har märkt att när jag har ont i huvudet så beror det ibland på att mina slemhinnor i näsan är torra. så om jag sprejar med renässans så kan huvudvärken släppa. låter jättekonstigt men så har det varit för mig i alla fall!


    Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • Lilla Harriet

    Ooooooj vad det skrivs mycket idag!
    Kommer inte kunna kommentera allt tyvärr för jag lyckas inte hålla allt i huvudet!

    fruW: Det kommer att bli 14 månader mellan barnen. Lite kämpigt kanske men superkul också! Duktiga din bebis som har fixerat sig!

    AnnLee: Skönt att allt var bra! Trist att ni fick träffa fel doktor!

    Vi3: Tycker också att du ska byta nick, Mildas förslag var fint tycker jag.

    skrutthumlan: Så tråkigt att du känner dig låg och inte kul med UVI heller! Förstår att det känns jobbigt med grannträffen men faktiskt kan det ju bli jättetrevligt när man har så låga förväntningar och i annat fall slipper du ju laga mat i alla fall.

    Har varit på BVC och vaccinerat min pojke nu. Han var jätteduktig tycker jag, blev ledsen förstås men hämtade sig snabbt.

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam

  • Vi 5

    skrutthumlan och mammaU, just det jag gick ju också på akupunktur, men det är inte alla som vill ge det till gravida. Jag gick hos vanlig sjukgymnast så det kostade 80 kr per besök och kom snabbt upp i frikort. Tyckte att det hjälpte mot den allra värsta smärtan i bak iaf, kapade liksom toppen av smärtan lite.

    rockan, kollade de järnet också? jag har ju fått så grym huvudvärk och min bm trodde det var för att järnet gått ner så mycket på kort tid. Men det är klart att heltid på en förskola är tufft, hoppas det lättar på semestern!

    LillaHarriet, 14 månader, då blir de "pseudotvillingar" som det heter i psykologilitteraturen

    Milda tack för förslaget, har mejlat och frågat om jag kan ha med litet i fast någon har med stort så får vi se.

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar