• marmelade

    Smärtsamma förvärkar som försvinner?

    Gick med förvärkar några timmar igår, de två sista var smärtsamma men sedan lade de av. Inatt har jag haft förvärkar ca var 10 minut hela natten och har lite mensvärk och ont i svanken, mår illa, känner mig sjuk. Har haft lite förvärkar och fick en för en timme sedan som gjorde så ont att jag bara ville skrika. Höll i sig i nästan 2 minuter. Sedan bara lite sammandragningar och kortare förvärkar igen. Pratade med fl igår som sa att det antagligen skulle sätta igång snart just pga av det enorma trycket neråt och eftersom jag hade haft de där smärtsamma förvärkarna. Men nu ber jag er omhjälp,hur länge kan man få sådana tillfälliga superonda förvärkar utan att det sätter igång???

  • Svar på tråden Smärtsamma förvärkar som försvinner?
  • Karin och Pyret

    Idag har jag gått med regelbundna onda förvärkar typ hela dagen. Det har varit ca 10-15 minuter mellan. Tidigt i morse ringde jag tom förlossningen för jag började blöda lite och på natten hade jag så ihållande sammandragningar (inte så onda då) att jag inte kunde kissa. Satt säkert en kvart på toa innan det släppte
    Jag blir galen på att det inte sätter igång!!!

  • LucasMama nr1

    Hej!

    Jag är i v35+3 o hade de så igår som nästan alla ni beskriver men idag har de varit väldigt lugnt...legat på soffan hela dagen... hur går de för alla er som skrivit...hänt nåt mer?

  • MikaelaLundborg

    hej hej en till men sammandragningar från helvetet som kommer o går :o)

  • marmelade

    Hejsan! Vad "skönt" med fler i samma situation! Lova skriva vidare vad som händer/ hur det utvecklar sig! Får hoppas att det snart leder till att det sätter igång (utom för dig LucasMama, skönt om de stannar till 37 fullgågna i vart fall...)

    Har haft mensvärk nu hela kvällen och sammandragningar då... MÅSTE starta snart!!!!

  • essamino

    Åh spännande:)


    marmelade skrev 2008-10-09 18:19:10 följande:
    Hejsan! Vad "skönt" med fler i samma situation! Lova skriva vidare vad som händer/ hur det utvecklar sig! Får hoppas att det snart leder till att det sätter igång (utom för dig LucasMama, skönt om de stannar till 37 fullgågna i vart fall...) Har haft mensvärk nu hela kvällen och sammandragningar då... MÅSTE starta snart!!!!
  • Nostalgity

    Känner samma som dig marmelade! =) var hos bm igår, öppen 2 cm, tappen mogen och hinnorna borta...allt var klart och hon var bombis på att jag kommer få denna vecka! Har haft molande värk i några timmar nu, får la hoppas vi kommer igång snart! bf+10 idag.

  • marmelade

    Åh vad spännande!!! Ska som sagt till barnmorskan imorgon. Kan man be henne känna efter då??? Jag har rätt mycket mensvärk och det molar i stort sett hela tiden ikväll (sedan 16-tiden) och ont i svanken... Har värkar var 13-e minut och hoppas att de snart tätar ihop sig. Vill ha barn NUUUUUUUUU! Blir bara mer och mer nervös för förlossningen ju längre tiden går... Bebisarna kom UUUUUUUUUT!


    Nostalgity skrev 2008-10-09 20:26:25 följande:
    Känner samma som dig marmelade! =) var hos bm igår, öppen 2 cm, tappen mogen och hinnorna borta...allt var klart och hon var bombis på att jag kommer få denna vecka! Har haft molande värk i några timmar nu, får la hoppas vi kommer igång snart! bf+10 idag.
  • Turvann

    Ett tips som jag fick när jag var gravid var att ta en alvedon går smärtan över är det inte dax ännu utan "bara" smärtsamma förverkar.

  • Karin och Pyret

    Jag börjar bli lite orolig inför natten nu. Jag har haft förvärkar hela dagen nu. Ungefär var 10-15:e minut. Det gör svinont om jag ligger ner eller är stilla och är uthärdligt om jag är uppe och rör på mig. Tänk om det varken drar igång eller avtar när det börjar bli läggdags??? Jag kan ju inte vara uppe och vanka hela natten och orka med morgondagen också.

    Marmelade
    Vi har förresten väldigt likt med våra barn såg jag i din pres. Min stora kille är född 060817 och denna... tja säg det!

    Instämmer i kören:
    UUUUUUUUUUUUUUT!

  • Karin och Pyret

    Går inte över med Alvedon kan jag säga.
    Men det verkar ju ändå "bara" vara smärtsamma förverkar här. Har i alla fall haft det i många dagar nu.
    Tyvärr är det svårt att parkera sig i badet också eftersom jag har sonen att tänka på. För det var väldigt skönt att duscha i morse.
    Kanske får bo i badet i natt?

    Mitt lilla hopp om att det ska börja nu är att det har kommit en del blod idag.
    Känns ju jättekonstigt när man inte haft mens på så länge, men det är bara att vänja sig, snart är det ju dags för avslag.

Svar på tråden Smärtsamma förvärkar som försvinner?