• Gumman­123
    Äldre 23 Oct 23:15
    45129 visningar
    41 svar
    41
    45129

    Babygym..bra eller onödigt?

    Har funderat över att snart skaffa ett babygym till min lilla dotter på tre månader. Tycker spöket laban har jätte fint babygym...

    Ni som har erfarenhet av det...är det värt pengarna? Kostar ändå ca 600 kr.

  • Svar på tråden Babygym..bra eller onödigt?
  • Äldre 23 Oct 23:16
    #1

    vi köpte ett billigt för 50 kr och tja, det var väl kanske värt pengarna men nja jag tyckte inte hon låg i det speciellt mycket. Skulle inte satsa på ett nytt. Kan du inte kolla tradera eller nått?

  • MK84
    Äldre 23 Oct 23:17
    #2

    Jag hade ett tygbabygym det första månaderna. Men sen då sonen blev mer rörlig så var han mer intresserad av ett jag köpte på barnenshus för 99 kr i hårdplast. Såg ut ungefär som en gungställning i modellen och sen hängde det en massa saker i det. La bara en tjockare filt på golvet och sen babygymmet ovanför det. Det var kanon. Så jag rekommenderar det om din dotter redan är 3 mån.

  • MK84
    Äldre 23 Oct 23:17
    #3

    tygbabygymmet fick vi av ett par bekanta. Hade inte lagt ut 600 kr på ett sånt.

  • Äldre 23 Oct 23:17
    #4

    Jag har haft babygym till min lille pojk och han älskade sitt. Han är dock 6 månader nu så nu är det inte längre intressant.. :o) Min pojke fick babygymet som finns på IKEA, det kostar bara 300 och som sagt, han älskade det.

  • Syss Inha
    Äldre 23 Oct 23:18
    #5

    Blocket rekommenderas

    Min lille var helt ointresserad av "mjukisgym" däremot gym i hårdplast var guld vid 4-månadersåldern och framåt, men alla barn är olika.

    Men kolla Blocket, ifall du inte vill köpa nytt, finns jättemånga fina, många knappt använda/inte använda alls (dop-presenter)

  • Blomma­n8
    Äldre 23 Oct 23:19
    #6

    När jag var på BVC sist så sa jag att vi höll på att kolla efter ett bra babygym... då säger hon på BVC att dom är lite emot såna saker... VA!??! Jo hon sa att dom tycker att barnen blir överstimulerade av såna saker som hänger runt om dom hela tiden. Det räcker bara med någon liten sak över skötbordet eller nått.
    Så nu har vi lagt ner det där med babygym för ett tag framöver, få se hur vi gör senare... Men vi blev paff kan jag lugnt säga...

  • Shadil­ly
    Äldre 23 Oct 23:20
    #7
    MK84 skrev 2008-10-23 23:17:12 följande:
    Jag hade ett tygbabygym det första månaderna. Men sen då sonen blev mer rörlig så var han mer intresserad av ett jag köpte på barnenshus för 99 kr i hårdplast. Såg ut ungefär som en gungställning i modellen och sen hängde det en massa saker i det. La bara en tjockare filt på golvet och sen babygymmet ovanför det. Det var kanon. Så jag rekommenderar det om din dotter redan är 3 mån.
    Vi köpte också ett sådant. Simba heter det. Tycker det är superbra. Bara att plocka isär när man ska åka nånstans, så blir det ett avlångt paket bara. Lätt att hålla rent också, och det funkar både när bebisen ligger och med babysitter.
    Vi köpte dock lösa extraringar som man kan bygga på med så leksakerna hamnar längre ner, tyckte de hängde väldigt högt.
    Condemnant qui non intelligent
  • Gumlan
    Äldre 23 Oct 23:20
    #8

    onödigt tycker jag... Annars är jag en sådan människa som gärna köper onödiga saker :p Men det är såå onödigt att dottern inte fick något alls :p

  • Äldre 23 Oct 23:21
    #9

    Min lille är strax över 2 månader och han har börjat gilla sitt babygym i tyg som vi har här hemma. Vi tog en tur till Ullared innan han kom till så att vi la inte ut allt för mycket pengar på det så att då var det värt det. Men 600:- vet jag inte riktigt. Speciellt inte om man inte vet om barnet ens kommer vara intresserad av det.
    Det där är nog svårt för andra att avgöra. Endast du vet hur stort hål du gör i din plånbok och om det är värt att köpa det, även om hon kanske inte kommer vara intresserad av det sen.

  • Äldre 23 Oct 23:22
    #10

    Jag tror inte riktigt på babygym! Varför ska de bli så aktiverade av att ligga där och titta upp i taket? Då missar de ju frustrationen med att vilja ta sig runt och iväg så att det händer nåt. Och små bebisar i dag ligger alldeles för mycket på rygg för att det ska vara bra, de ska vara mycket mer på mage. Det är en av anledningarna till att en massa ungar får platta huvuden. Jag tycker även att det kan vara lite väl mycket aktivering för en liten bebis, låt dem ha det lugnt och stilla är min melodi! Varför behöver barn idag sån himla stimulans och högt tempo..kanske för att vi drar i med babygym och annat redan från start, det ska aldrig vara trist...

    Ville bara lägga in en avvikande mening som kanske kan vara lite tänkvärd i alla fall!

Svar på tråden Babygym..bra eller onödigt?