• Petrah

    Vad skulle du göra om ditt barn blev retat/mobbad?

    min son har blivit kallad tjockis och lärarna har pratat med barnen och ändå fortsatt. jag gick till skolan och sa till 2 av barnen på skarpen sen var dt tyst. men nu är dt 2 andra som börjat istället, jag är rasande när jag hörde detta och tänkte åka dit och prata med dom med en gång men får försöka stå ut till imon i skolan.
    vad skulle ni gjort? bara kul att höra hur andra gör och säger och till vem??
    jag ska åka till skolan och ********** för jag tror inte ett skit på att barnen lyssnar på sina lärare när dt gäller sånt här.


    Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Vad skulle du göra om ditt barn blev retat/mobbad?
  • NenniePennie

    usch va jobbigt. har inga råd, men önskar er lycka till!

  • Petrah

    för mig är dt inga problem, dt är lugnt. jag är handlingmänniska så jag går rakt in i skolan och gör upp direkt. men frågan är hur andra gör. för jag är väldigt hård, tror inte ett skit på mjäk och att man ska prata 100000 ggr i månader elelr¨år.
    men tack ändå


    Wild, Raw and Beautiful
  • NenniePennie

    Det svåra med barn är ju att de tänker inte på hur det känns att bli retade. Att prata med barnen är väl en bra idé. Och de lyssnar nog mer på dig än på lärarna.

  • melker03

    Jag tycker att det är bra att du tar tag i det direkt!
    Bra att du pratar med barnen, men jag skulle också ha pratat med deras föräldrar. De allra flesta vill att deras barn ska vara trevliga mot sina skolkamrater och hjälper till på hemmaplan. De som inte tror att deras barn kan göra något fel alternativt inte tycker att det är viktigt att bekämpa mobbing direkt är mycket svårare att nå, tyvärr.

    En bra sak skolan kan jobba med är rollspel. Det brukar göra susen på ganska små barn om man tar tag i problemet tidigt. Får mobbarna känna hur det känns, även om det bara är teater, brukar de ofta lugna sig.

  • Petrah

    ja för mig är dt pissenkelt att stoppa sånt här. jag skulle gå genom eld för att bekämpa mobbing. INGEN ska få gå till skolan och må dåligt och känna sig illa till mods - INGEN. jag förstår inte föräldrar som bara går och går i samma hjulspår och vet inte hur dom ska göra. har läst massor av sånt här inne. första killen jag tryckte till fick nog en chock men sen var dt slutretat oxå, dt hade inte hjälp att lärarna pratat med han massa ggr. och nu imon (kan knappt vänta så arg e jag) då jääääääääääävlar ska dom få!!!!!!!!!!!! jag vet nog vad jag ska säga. skiter fullständigt i va lärarna säger, nu är dt handling och inget meseri som gäller.


    Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah

    ja föräldrarna har jag oxå funderat på att prata med men då måste jag nog lugna ner mig rejält så jag finner rätt ord, annars vet jag inte vad som händer. för vissa har ju skumma förälder.


    Wild, Raw and Beautiful
  • NenniePennie
    Petrah skrev 2008-10-28 19:46:26 följande:
    ja för mig är dt pissenkelt att stoppa sånt här. jag skulle gå genom eld för att bekämpa mobbing. INGEN ska få gå till skolan och må dåligt och känna sig illa till mods - INGEN. jag förstår inte föräldrar som bara går och går i samma hjulspår och vet inte hur dom ska göra. har läst massor av sånt här inne. första killen jag tryckte till fick nog en chock men sen var dt slutretat oxå, dt hade inte hjälp att lärarna pratat med han massa ggr. och nu imon (kan knappt vänta så arg e jag) då jääääääääääävlar ska dom få!!!!!!!!!!!! jag vet nog vad jag ska säga. skiter fullständigt i va lärarna säger, nu är dt handling och inget meseri som gäller.
    men tänk på att det ändå faktiskt bara är barn.
  • vevik

    bra med engagerade och aktiva föräldrar som du!! jag hade nog gått direkt till toppen: dvs rektorn - kallat till möte med föräldrarna (är lärare själv och vet att det ofta tar skruv om man går till toppen direkt - men förvarna gärna läraren) och på en gång innan det blivit en "kultur" i klassrummet, innan din son blir någon slags hackkyckling. lycka till!


    Älskade, älskade Theodore
  • vevik
    Petrah skrev 2008-10-28 19:46:26 följande:
    ja för mig är dt pissenkelt att stoppa sånt här. jag skulle gå genom eld för att bekämpa mobbing. INGEN ska få gå till skolan och må dåligt och känna sig illa till mods - INGEN. jag förstår inte föräldrar som bara går och går i samma hjulspår och vet inte hur dom ska göra. har läst massor av sånt här inne. första killen jag tryckte till fick nog en chock men sen var dt slutretat oxå, dt hade inte hjälp att lärarna pratat med han massa ggr. och nu imon (kan knappt vänta så arg e jag) då jääääääääääävlar ska dom få!!!!!!!!!!!! jag vet nog vad jag ska säga. skiter fullständigt i va lärarna säger, nu är dt handling och inget meseri som gäller.
    hmm, ja, håller med om att det kanske är en bra idé att lugna sig lite... även när du pratar med barnen.
    Älskade, älskade Theodore
  • Petrah

    Tack
    jo men jag tror inte på nått mesande, hur ska barnen få respekt om ingen våga höja rösten? Lärarna har ju trots allt pratat med barnen innan och dt händer ingenting. Då står jag inte bara o glo utan nu är dt handling. Man måste faktiskt våga vara hård i skolan, hur ska mobbing annars stoppas? om alla va lite mer hårda skulle mobbing inte förekomma.


    Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden Vad skulle du göra om ditt barn blev retat/mobbad?