• Ninis

    BF februari 2006 Stockholm - del 7

    Ja, här fortsätter vi att tjattra!

    Vi är ett gäng som hållit ihop sedan september 2005.


    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
  • Svar på tråden BF februari 2006 Stockholm - del 7
  • Linusen

    Det ska stå att Måns ska byta dagis den 15/1 inte den 1:a.

  • Ninis
    alexandr skrev 2008-12-28 20:35:53 följande:
    Hej på er alla och god fortsättning!Här har vi haft fullt upp. Vi åkte till min syrra den 24:e och firade Jul, tomten kom, och barnen tyckte det var jätteroligt. D fick en sparkcykel (som man kan ha inomhus), en stor fjärrstyrd bil (från 7 år ) som jag stoppat undan, barbie och ken, trämuttrar och skruvar, dora dvd och pcspel, pärlor och böcker m.m. I år var hon mer intresserad av innehållet i paketen än förra året, fast vi har nu fått problem med förvaringen hemma så vi måste till ikea och köpa ett förvaringsskåp för alla hennes grejer. Singhis: Vi funderar på att köpa samma förvaringsskåp som Engla har är ni nöjda med det?Sedan åkte vi den 25:e till svärföräldrarna och firade jul där också (blev något stressigt att flänga fram och tillbaka). När vi väl kom hem den 26:e blev maken sjuk och igår blev jag också sjuk. Så vi är helt utslagna i nuläget. Hoppas det går över snart.D skall ge napparna till katterna på skansen när hon fyller 3. Vad duktigt av Engla att somna utan napp.D är blöjfri på dagarna, fast inte på nätterna. Det har kommit smygande under hösten. Ibland händer det att hon inte hinner till toan fast inte så ofta.
    Ja, vi är nöjda med bokhyllan. Ska köpa en likadan till Elvira efter nyår.
    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
  • Ninis

    Blöjavvänjningen går inte så jättebra. Problemet är att Engla inte känner när hon behöver kissa eller bajsa. Vi frågar hela tiden om hon behöver gå på toaletten, men hon säger nej i princip varje gång. Så ibland tar jag med henne ändå och säger att vi kan se om det kommer något kiss, och det gör det ju. Då blir hon jätteglad och får sätta upp ett klistermärke. Men hon har aldrig sagt till själv att hon behöver kissa. 

    I förrgår stod hon bredvid mig i vardagsrummet, jag tyckte det luktade bajs men det var inget i trosorna, så jag frågade om hon behövde gå och bajsa. Hon säger nej, och jag går ut i köket. En minut senare kommer hon ut i köket och säger att hon bajsat i trosorna.

    Vi ska fortsätta testa fram tills dagis börjar nästa onsdag. Är det fortfarande samma sak då, låter vi blöjavväjningen bero till våren. Det blir ju lite lättare då när man inte har tjocka ytterkläder.


    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
  • Catten28

    här var jul bra med god mat och MYCKET paket, min pappa var tomte och det var klockrent, vi sa att tomten hade ont i halsen så han inte kunde prata så mycket, John gav nappen till tomten men var lite ledsen när han skulle sova så vi ha kommit överrens om att han får ha nattnapp ett tag till.
    svärmor sov här till annandagen och på juldagen stängde john in sig med syrran och henne i deras rum och lekte hela dagen så jag och T läste bok o tittade film och tog det lungt.

    singhis, John pottränar oxå, han har gjort det till och från under hösten, men nu har vi börjat ordentligt, han får klistermärke varje gång han kissat, baja vill han absolut inte göra. vi har oxå köpt nya fina kalsonger som han får ha. det går bra. på dagis har han blöja på fm då de är ute och sen  är han utan blöja på em.

    nu ska jag åka och handla maten till imorgon, ska ha gäster som ska sova över. vi blir 6 vuxna och 4 barn. ska äta gott och spela spel sen skåla in det nya året,

    gott slut på er alla så ses vi nästa år kram


    John & Olivia- Min vackraste kärlek
  • Catten28

    JOhn säger hej:

    yuijr66utytggggggggffffffffffffffffddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd
    kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
    kkkkkkkkkkkkkkkbbbbbbbbbbbbbbbbbb


    John & Olivia- Min vackraste kärlek
  • Linusen

    Vi ska också ha folk här imorgon (vi blir ckså 6vuxna och 4 barn). Ska bli kul och trevligt. Vi 3 ska starta med att åka till Flottsbro på fm för att kanske åka pulka (hoppas de har pistat pulkabacken). De andra kommer vid 3 snåret.

    Gott nytt år allihop!

  • Ninis

    Vi ska vara hemma i dag. Johan ska jobba i kväll, han går ut vid 20-tiden när barnen har somnat. Vi ska käka hummer med chiliaioli, tomat- och parmesanostgratinerad fläskfilé med dijonsenapssås och västerbottenbakelser, samt vit chokladmousse med jordgubbssalsa. Jag dricker rött och Johan får väl dricka cola


    Gott Nytt År!


    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
  • alexandr

    Vi skall också vara hemma med gäster. Ett par och deras två barn. Nu är det brådis måste städa...

    Önskar alla ett Gott Nytt År!!!

  • Ninis

    God morgon och god fortsättning!

    Elvira har sovit sig igenom alla fyrverkerier, men Engla kom in till min säng vid 23:55 när det började smälla ordentligt. Frågade om hon ville titta på raketerna och hon sken upp. Vi drog upp rullgardinen och satt i sängen och tittade ut genom fönstret. Hon tyckte det var jätteskoj! Somnade om vid 00:30.

    Känner mig jättetrött i dag. Jag lade mig 22:15 i går. Elvira vaknade och var hungrig 22:30, sen hann jag knappt somna om förrän Engla kom in till mig 23:55. Somnade om vid 00:30, nappistoppning 02:00, mat 03:30 och Elvira vaknade 06:10. Engla sov till 06:45.

    Maken kom hem från jobbet kl 07:15.


    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
  • Chrizzy

    hej
    gott nytt år på er
    barnen märkte inte av fyrverkerierna. vi var hemma o käkade och tog det lugt sedan efter tolvslaget gick vi en sväng till vårar grannar.

    ha en underbar dag

Svar på tråden BF februari 2006 Stockholm - del 7