• Nivde

    "Augusti 2006-mammorna"

    Hej!

    Fortsättningstråd nr. 9 för oss som blev föräldrar i "augusti" (juli/augusti & september) år 2006 och bor i och runt Uppsala!

    Vardagen susar förbi och vi försöker hänga med så gott det går. Vi har nu följts åt sedan i början av år 2006 och håller fortfarande kontakten och träffas så ofta vi bara kan. Nästan alla barn har nu passerat 2 års strecket och börjar komma in i den "fina" trotsåldern. Många av oss har blivit flerbarnsföräldrar och fler blir det nu under hösten och vintern.

    Önskar er alla en riktigt skön jul, med snö utanför dörren, mysiga hemmakvällar och tända ljus!

    /Annapanna

    Våra älskade 2006-åringar:
    11/5 (BF 14/8) IssaPissa, sonen Albin - 631 g, 31 cm
    9/7 (BF 15/8) mallan75, döttrarna Maja - 2090 g, 46 cm & Emma - 1910 g, 44 cm
    12/7 (BF 13/8) ansis, sonen Edvin - 2820 g, 47 cm
    20/7 (BF 30/7) bambigirl, sonen Albin - 3430 g, 49 cm
    28/7 (BF 1/8) Fiken, sonen Ludwig - 3135 g, 51 cm
    30/7 (BF 15/8) Fru Fenomena, dottern Alma - 3420 g, 52 cm
    30/7 (BF 28/7) tigge, sonen Viggo - 3380 g, 51 cm
    9/8 (BF 7/8) Kalorina, sonen Vidar - 3150 g, 51 cm
    17/8 (BF 5/8) getingmidja, dottern Leonella - 4730 g, 55 cm
    20/8 (BF 17/8) Tinsa, dottern Agnes - 3980 g, 51 cm
    21/8 (BF 18/8) puss, sonen Axel - 3505 g, 53 cm
    24/8 (BF 12/8) Nygge, sonen August - 3330 g, 51 cm
    25/8 (BF 7/9) Glad06, sonen Henning - 2970 g, 48 cm
    1/9 (BF 17/8) Mirme, sonen Adam - 3820 g, 52 cm
    2/9 (BF 22/8) ellen, sonen Samuel - 3600 g, 54 cm


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Svar på tråden "Augusti 2006-mammorna"
  • bambigirl

    Ja, just ja!
    Daniel ringde och har lämnat barnen på förskolan nu. Mina bebisar, helt själva... Han sa till dem att han skulle komma tillbaka efter fruktstunden. Emma hade inte brytt sig alls och Albin hade bara sagt "pappa kommer tillbaka" typ. Helt odramatiskt. Så nu skulle Daniel handla lite på ica och flanera en stund inne på siba...

  • Nivde
    Ida: Låter som att det går väldigt bra med er inskolning för tillfället. Håller tummarna för att barnen varit glada under tiden Daniel varit borta.

    Här kom Staffan precis hem, vilket innebär att han har lämnat Edvin helt själv för första gången. Min lille helt ensam bland alla dessa stora bråkiga barn. Buhu.
    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde

    Haha. Antagligen aldrig eller om iaf väldigt många år.


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Kalorina

    Är inne en snabbis medans Vidde tittar på Dora;)
    Han har varit sjuk hela veckan = full cirkus här hemma. Jag känner mig som en usel Mamma som inte klarar av mina två barn!!
    Det finns ju de som har 7......

    Ang preventivmedel så har jag kopparspiral och det fungerar superbra! Jag hade det även innan jag fick barn.
    Det enda är att man blöder lite mer men för mig som inte har så mycket i vanliga fall är det numera "normalt".
    Jag har svårt för allt med hormoner i och då är kopparspiral ett bra alternativ.

    Nygge: Hoppas det reder ut sig! Det är verkligen er tur att få lugn och ro!!!!

  • bambigirl

    Lina: Kopparspiral tycker jag verkar bra men eftersom jag har hormonell migrän så är hormonerna bra för mig, vågar inte riktigt vara utan dem...

  • Tinsa

    Yippee! Alla är friska och i kväll bär det av till Tallin!

    Kalorina: Man är inte en dålig mamma för att man känner så ibland. jag hade en period före jul då jag tyckte att de skrek och gnällde konstant när vi var hemma, och helst av allt ville säga upp mammaskapet. Men nu har det vänt, de har varit friska flera veckor och därmed mycket mer harmoniska. Man får komma ihåg "mamma-mantrat" - "detta är bara en fas, detta är bara en fas..." Ang att vissa har 7 barn, så är jag övertygad om att det stötsta teget är att gå från ett till två, alla ev övriga kommer liksom "på köpet"

    Ida: Härligt att det gick så bra att lämna! Jag visste att det skulle gå bra!

    Ang preventivmedel så är jag sugen på p-spruta. Tycker att Cerazette är bra förutom att det är så svårt att ta dom vid samma tid - rena turen att man inte är blivande trebarnsmamma vid det här laget, och det är ju samma typ av hormon. Jag hade vanliga p-piller (Yasmin) innan och de var också bra, men då "måste" man ju blöda varje månad, och det hoppar jag gärna över.

    Anna: Det går säkert bra för Edvin. Han är ju faktiskt vårt mest rutinerade dagisbarn här i tråden

  • mallan75

    Tinsa!!

    Ha det så suuuuperskönt nu och koppla av Kram


    Mallan75 med Maja & Emma födda 9/7-06
  • bambigirl

    Sara: Vad härligt! Ha det så superkul!

    Har jobbat ganska duktigt på eftermiddagen. Så när jag startade datorn nu hade jag fått ett mail, min föreläsning som jag ska hålla är schemalagd till 15-17 en måndag. Daniel jobbar kväll och förskolan stänger 17 prick. Hoppas att det går att ändra föreläsningstiden. Känns så jobbigt att förskolan stänger prick 17 för även om vi inte vill ha barnen där längre än till helst 16.30 så händer det ju att jag har undervisning till 17 prick och att Daniel jobbar kväll då. Och såna gånger vore det bra att kunna hämta 17.30...

  • tigge

    Har tittat in på RFSU och läst om olika p-metoder och olika tjejers uppfattningar om dem. Sambon tycker att hormonspiral verkar bäst för mig. Själv tycker jag det lät bra med p-plåster, för då slipper man att nån petar i underlivet , fast jag älskar ju att bada, så jag vet inte hur säkra de är då.

Svar på tråden "Augusti 2006-mammorna"