• KattenJanson

    7:an igen...

    Ännu en omgång för vårt härliga gäng!

    ---

    Tidigare trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m8308059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m10418649.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m12658413.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m15354990.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m18242933.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21524755.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24528672.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27544162.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30281048.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33331944.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35801501.html

    ---

    Födelsedagslistan:

    Maja 13/11
    Elina 29/11
    León 1/12
    Viggo 7/12
    Ted & Ruben 8/12
    Kajsa 11/12
    Meja 18/12

    samt nykomlingarna:

    Lucas 3/5-08
    Gabriel 11/5-08

  • Svar på tråden 7:an igen...
  • seSSa

    tack brinkly o mia...

    Nu jobbas d för fullt, blir inte mkt packande för min del. Marcus sköter den biten då han kommer vara hemma mer än mig! 5 dagar kvar (inkl. idag). Hoppas alla har d bra o mysigt in i decembermånaden o d gråa vädret...


    ♂ L E Ó N ♂
  • Aussielotta

    Hej Hej.

    Så var jonas dålig igen. Magsjuk med kräkningar och diarrer hela natten. Fan också. Hur fasen kan man bli magsjuk två helger i rad och knappt återhämta dig däremellan. Nu lovar jag att viggo eller jag får skiten. Fan fan fan.....

    Som om vi inte har nog med fltytande och kontraktskrivning å sånt.....Jobbigt nu.


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • brinkly

    Lotta--->fy vad jobbigt! Hoppas ni andra klarar er. VKS är det värsta jag vet! Blä!
    Kram C

  • KattenJanson

    Hur mår ni Lotta????

    brinkly - kul att höra från dig. Vilka härliga bilder, var inne o kollade.

    har nästan precis kommit hem från jobbet och har inte sett Meja på hela dagen. Vill nästan gå o väcka henne bara för att säga hej.

    nu måste jag gå o sova. tidig morgon imorgon. tufft att börja jobba igen...

    kram på er

  • Aussielotta

    KJ --> Jo, peppar peppar så mår vi faktiskt bra. Vet inte om man kan anse att det är safe för den här gången....men hoppas det iallafall.

    Viggo är inte på dagis mer för iår, han får stanna hemma, fyra barn sjuka i magsjuka med kräkningar idag så det är nog lika bra att stanna hemma, även fast det försvårar för oss båda, jonas som måste jobba och jag som måste packa..... men men, sånt är livet.

    Lite synd, för det är så himla fint julpyntat på dagis med julpåsar som hänger i taket som barnen skall få som julklapp och annat pyntigt. Vet inte om barnen egentligen förstår allt detta, men det är ändå gulligt :) FUnderar på att gå dit med viggo på fredag om läget verkar stabilt och i vart fall hämta julpåsen, säga godjul till fröknarna och lämna över lite julgodis och teckningar till fröknarna från viggo. Men vet inte om vi vågar chansa. Behöver kanske inte gå in och leka, utan bara stanna i kapprummet och säga god jul. Kanske räcker. Får fundera på det.

    Nåt som däremot är väldigt roligt är att vi idag skrivit kontraktet med NCC och banken! WOOHOO, nu är vi husägare på riktigt! Nu är det bara nycklarna kvar på torsdag samt flytten på lrödag! Jonas skall sova över i huset torsdag och fredag, för det rekommenderade NCC pga stöldrisken av våra vitvaror...tjuvarna vet precis när ägarna är hemma och inte....otrevligt.

    Nä, dags att hämta tvätt. Tjingeling! KRAM


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    Å så blev Viggo sjuk okcså. Dock var det inte magsjuka, utan bara väldigt hes, hostig och 39 graders feber...bara.....Vaknade inatt av att han nästan kramade halvt ihjäl mig för att han ville ha närhet och så hostade han. Ville inte ha nån välling och grät hejdlsöst varje gång han hostade och så sa han att han hade jätteont i magen....då tänkte jag, nej, nu är det kört....fasen också. Men sen lugnade allt ner sig och febern steg till 39, han drack välling och alltså ingen magsjuka...puuuuh! Men ändå, så himla trist.

    Jag som hade tänkt gå till dagis en snabbis med viggo idag eller imorgon för att hämta julpåse och lämna teckningar till fröknarna och säga hejdå till dem....så blir det ju inte då...Synd...


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    GRATTTTTTTTIS MEJA!!!!!! Stora goa tjejen! Hoppas att födelsedagen varit bra! Hur har ni firat? Berätta!


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • misun

    hello.
    Hej hej Brinkly, vad kul att höra från dej! Skall kika in i din blogg och kolla bilder!

    Lotta Skönt att ni iallafall verkar klara er ifrån VKS.

    Här har vi idag julpyntat hemma och klätt granen. Så mysigt.
    P har gjort köttbullar, jansons och diverse små tillbehör till julbordet. Skall bli extra mysigt att fira jul i år med tanke på att vi inte firade i fjol- vi var ju i USA då.

    Grattis Meja!

    Nu skall jag dricka ett glas vin, P nattar kajsen. så skönt att bara få vara lite ensam i soffan.

    kram på er!

  • KattenJanson

    En RIKTIGT GOD JUL till alla härliga familjer!!!

    Här firar vi jul med mormor morfar farmor, faster o farbror. alltså sju vuxna o Meja o Lucas. Det blir nog mysigt o bra.

    Tråkigt bara att jag har fått halsfluss... Är inne på andra dagen med penicillin och märker ingen skillnad än. Hoppas på lite bättring till imorgon.

    Granen är pyntad och klapparna är inslagna. Maten är handlad och bordet står dukat. Imorgon ska jag bara städa upp det sista och dra över golven igen. Sen är vi redo. Hoppas att det blir mycket mys...

    Nu ska jag krypa upp i soffan och få en stund för mig själv. Barnen sover och sambon är o tar några öl med kompisar.

    kram på er och igen - GOD JUL // Silja m familj

Svar på tråden 7:an igen...