• Anki 82

    Septembertråden 2006 - bubblar vidare :-D

    Får se hur man lyckas med att starta en ny tråd då! Men jag känner mig manad att göra ett försök

    Så nu kommer ännu en tråd för alla oss som hade bf eller fick barn i september 2006

    Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

    Så kliv in och bubbla på!!

    Gör ett försök och kopierar in bildtrådarnas länkar också.
    Våra bildtrådar:

    Septembertrådens Bildtråd 5 (senaste)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m37234376.html

    Septembertrådens Bildtråd 4
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34455075.html

    Septembertrådens Bildtråd 3
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31870226.html

    Septembertrådens Bildtråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28935535.html

    Septembertrådens Bildtråd (första)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25938583.html

    Recepttråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m37239178.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 00:46
    Länk till den allra senaste bildtråden nr 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m40268374.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 20:15
    Länk till den senaste recepttråden:
    beta.familjeliv.se/Forum-5-72/m40296223.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 21:58
    Uppdaterar väl igen då Denna gången våran Må bra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m40304371.html

  • Svar på tråden Septembertråden 2006 - bubblar vidare :-D
  • S u s s

    himla - vad jag vet kan man göra testerna, men svaren kanske inte anses som helt tillförlitliga. så testen kan behöva tas igen längre fram. men jag vet inte, det kanske bara är nåt jag har fått för mig.

    nino - typiskt, missade inlägget igår. var det nåt att se?

    Max lärde sig sitta igår. Han är 5 mån och 6 dagar. Lillskrutten alltså. Tycker det är sjuuukt tidigt. Vet inte om det är dumt för ryggen att han får sitta redan nu?

  • Fåret Shaun

    Suss sitter han själv är det lugnt. Bea satt i matstol vid 3 mån, de säger  till om det blir jobbigt för deras kroppar


    Jag har så kul med fåret Shaun.....
  • Prinsarnas Mamma
    S u s s skrev 2009-01-19 13:06:24 följande:
    himla - vad jag vet kan man göra testerna, men svaren kanske inte anses som helt tillförlitliga. så testen kan behöva tas igen längre fram. men jag vet inte, det kanske bara är nåt jag har fått för mig.nino - typiskt, missade inlägget igår. var det nåt att se?Max lärde sig sitta igår. Han är 5 mån och 6 dagar. Lillskrutten alltså. Tycker det är sjuuukt tidigt. Vet inte om det är dumt för ryggen att han får sitta redan nu?
    duktig kille.. Gabriel började sitta själv på sin 5 månaders dag så d e väll bara låta dom sitta..

    fel på värmen här i huset så just nu har vi lite över 16 grader i köket.. kallt kallt.. tur att d inte e -30 ute iaf...
    **Mamma till Jakob (18/9-06) och Gabriel (25/6-08)
  • Dody

    *blubb* försöker simma upp till ytan...

    ....trött som få. Elise sov typ nada i natt, sover middag nu. Jag leker med tågbana samt ska sjukanmäla på fk:s hemsida. Noel är hur frisk som helst, så det är bara o bita ihop trots migrän.

    -10 C ute, lätta snöflingor som dalar ner. Köttfärslimpan uppäten som jag gjorde igår. Deras pappa var förbi på lunchen jag bjöd in för att få ett nytt inslag i vardagen för barnens skull.

    Nu ska vi visst fika. Bantningen går inte bra när min son drar fram bullar ur frysen hela tiden. Men de är snart slut...

  • Anoke

    Suss - Elsa lärde sig också sitta när hon var 5 månader och det var inga problem med hennes rygg Tänk bara att det är skönt när de kan sitta och roa sig själva en stund

    Elsa vaknade med jätteröda ögon i morse så det blev inget dagis. Mina snälla föräldrar ställde upp så hon har varit där idag, maken skjutsade ut henne till dem och så åkte jag och hämtade efter jobbet. Så nu ska vi laga lite mat här. Ögonen ser bättre ut också

  • S u s s

    Skönt med lite pepp, tack hörrni.
    Jag är ju nojigare nu än med Miranda, hehe.

    Han ser så hösäckig ut, så det ser ju lite... roligt ut. Men så är jag ju bara van vid Mirre som aldrig haft nån bred stabil kropp också, iofs.

  • julmusten

    Har ar det helgdag idag, sa det kanns sa konstigt att jag for en gangs skull kan lasa om er vardagsmandag, medans vi har ledigt!! Ella ar i alla fall hos farmor och farfar fortfarande och jag och maken skall snart ut och ata frukost igen. Det ar sa himla mysigt.

    Det har snoat jattemycket har och kallt ar det med, sa eran kyla kommer nog halla i sig med tyvarr.

    Ellas garderob ar numera jattefin och vi har sa mycket plats i den. Nu skall vi bara trycka in alla hennes saker i den vi kopte pa IKEA och sen sa far vi se vad som blir over. Det kanns himla skont att fa lite ordning pa hennes rum, for det var verkligen saker overallt darinne.

    Hon har forresten borjat leka lite med en Dora docka som hon fick i julklapp. Hon ar jattesot, come on Dora sager hon hela tiden och sa gor de grejer tillsammans. Det ar nagot som jag aldrig har gjort, sa hon kan nog bli en riktig liten docktjej.

    Hoppas alla sjuklingar mar battre snart. Och Suss, sa klart det ar OK for honom att sitta om han har lart sig att gora det!! De maste ju fa trana upp musklerna pa nagot satt.

  • Dody

    Jag gjorde i ornign ett skrivbord till Noel med pennor, kritor, saxar, tjep etc. HAn anväder det inte men Elise sitter där varje dag. Hon är riktigt pysslig och det är så skönt att hon kan gå iväg o sysselsätta sig själv mellan varven. Hon mår bra nu, sov sen middag (har slutat sova eg) men sen fick vi ut lite o köpa mjölk och det had eju kommit snö så pulkorna åkte fram. Nu mår hon superbra.

    Suss: programmet var bra. Barnen låg på 130-170 i IQ dvs maxade testen. De var mellan 5-10 år om jag inte missminner mig. De fick lite olika råd om hur stimulera dem bäst. Ofta ska man ju inte bara fokusera på det de är bra på för då får de brister långt under det normala på det motsatta, som matte-språk etc.

    Ang ryggen vet ja ginte, men mina har suttit tidigt de med. De sitte rju inte så vansinnig länge kanske, 20-30 min. Tror det är lungt.

  • A lie

    Himla: V har ju också exem. på ehnne har vi tagit blodprov som ska vara mkt mer tillförlitligt än pricktest. Som den läkaren som gav oss remissen sa så ger det utslag på blodprov så är man allergisk.. dock kan man först få svar att man inte är det, men utveckla allergi senare så ibland kan man behöva testa igen om x antal år... och tja så är det oavsett test...


    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
Svar på tråden Septembertråden 2006 - bubblar vidare :-D