• asyr

    Varför bär man slöja??

    Hej .

    Jag har en liten fråga bara som jag så gärna vill ha svar på!!!!!!!!!!!!!!!

    Varför bär man slöja?????

    Tro nu inte att jag är imot dett på något vis

    Är bara så himmla nyfiken bara.

  • Svar på tråden Varför bär man slöja??
  • Yaran

    Hej hej jag tror att det inte finns mer att säga i denna tråd , för vi besvarade frågan om varför man bär slöja.

    Ha det gött

  • Sabirah

    fipa, e du så borta att du går på vad en idi*t säger i TV? om du läser lite så kommer du fatta att det är STOR FÖRBJUDET i islam att slå sin fru och vise versa

  • Nillane

    från slöja till misshandel, haum. ovanstående fråga har diskuterats klart, för denna gång.
    asyr - kan du inte skriva att du är nöjd med svaren så detta tar slut någongång. Jäsp

  • Yaran

    Oj, hmmm, den som slår sin hustru måste betala "Diyah" vilket betyder skadestånd till sin hustru. Kvinnan får skillsmässa automatiskt av en muslimskdomare om hon anmäler sin man för misshandel.

    Jag håller med Nillane

  • fipa

    Sabirah, enda orsaken att jag tog upp det var för att elmah också tog upp saker som var hglt irrelevanta. och jag är trött på din nedlåtande attityd, som om du vore klokare och smartare än alla andra. och nej, jag är inte "borta", jag struntar i vad det står i koranen bibeln gamla testamentet och alla andra skrifter, dock vet alla att det förekommer ganska ofta i den arabiska kulturen (av vilka en stor del är muslimer) hustrumisshandel. det är klart det förekommer i andra kulturer också men det är inte alls lika vanligt. detta är faktum.

    sabirah jag tycker att du är otroligt högfärdig, varför skall du tro dig veta bättre än alla andra? jag vet att du är muslim och tycker att det är den rätta vägen för alla men du behöver fan inte bete dig som om du vore överlägsen alla andra. usch vad jag är trött på din attityd. det samma med elmah och ommseif.

    yaran är den enda av er som kunnat relativt väl säga sin åsikt utan påhopp och elakheter.

  • Yaran

    Bästa fipa

    Jag vet att det är tröttsamt att det blir missuppfatningar i sådana diskussioner.

    Kvinnomisshandel förekommer i alla kulturer-även i Sverige- och jag tror inte att det finns statistisk på det, om det nu finns så tror jag inte att det stämmer exakt, eftersom kvinnomisshandel händer oftast i hemmet, och en del kvinnor väljer inte att tala om det. .

    Det som är viktigt för mig i det här, att islam förbjuder all misshandel, det är förbjudet att misshandla fångar, kvinnor, barn, och även djur. Även djur har rättigheter i Islam. Vad en del muslimer gör för handlingar som strider mot islamsbud har absolut inte med islam och göra, det är mycket viktigt för oss som är ute efter sanningen att förstå det.

    Tro mig fipa, Sabirah är inte högfärdig, men jag tror att hon är trött på att stå till svars hela tiden. Man tröttnar att besvara samma fråga hela tiden, och för att en del vill/väljer att ställa sina frågor på ett förnedrande sätt, då reagerar man på ett sätt som gör att man låter högfärdig.

    Jag hopps att vi muslimska systrar ska ha tålamod, även om andra kränker oss så får vi inte kränka tillbaka. Vår förebild profeten Muhammed hade tålamod med andra, och jag påminner er om det som hände mellan profeten och sin granne som var jude. Den grannen brukade ställa taggar i profetens väg, en dag såg profeten inte att det var några taggar på vägen, han gick till sin granne och frågade hur han mådde. När grannen såg hur profeten frågade efter honom fastän han var elak mot profeten, konverterade han till islam.

    Frid

  • asyr

    Jag är nöjd med svaren för länge sedan...............

    Ville fråga mer frågor om islam, men jag hoppar över det.
    Känns lite som pajkasstning här.

    Mvh Lisa

  • Yaran

    asyr

    Du kan ställa dina frågor i islam-tråden om du vill

    frid

  • aussie

    Kvinnomisshandel förekommer MER i Sverige än i tex Sudan och Afghanistan och Syrien... - i alla fall enligt Margareta Winberg och Eva Lundberg. De vet bäst. De har ju fått pengar av staten att utreda saker o ting!

Svar på tråden Varför bär man slöja??