• litenkråka

    Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12

    då gör vi igång med ännu en ny tråd!
    Många avverkade och många fler lär det bli

  • Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12
  • Pandalein

    Vad sägs om en träff lördagen den 13 juni på dagen? Vet inte hur och var men någon har kanske förslag? Jag kan åka till Svalan som föreslogs tidigare om Svalan vill ha besök då. Knytkalas?

  • jentha
    Panda: det vore jättetrevligt att träffas. Jag tror att vi är lediga den 13 juni - måste dubbelkolla med sambon.
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • litenkråka

    Panda- jag tog TBE vaccinet när jag ammade R, dom sa att det inte finns några studier än som visar att det e "farligt" för barnet än o eftersom jag redan hade 2 sprutor i kroppen så hade han fått i sig av vaccinet redan när han låg i min mage...

    Äsch 13 ska jag på möhippa (om jag får barnvakt åt I) och tjejmiddag,TYVÄRR!

    Jag fick "bara" blommor på morsdag,Sambon tänker tydligen bojkotta morsdag för att det e så många som fyller år under våren.... Han har köpt en ända present under våran o det var min födelsedagspresent alla andra har jag fixat... Så jag var ganska så sur på honom. Vill han bojkotta morsdag så får han faktist prata med mig först!!! Sen började han skylla på att alla presenter blir så dyra osv. Men det jag vill ha är en pocketbok,godis påse o 2 timmar barnfritid! Har morrat på honom o kommer att fortsätta med dig för jag e inte nöjd!

    2dagar med skrik,tårar o slag sen var napp behovet borta,tills idag (dag 6) då han e förkyld o hänging o saknade sin pappa som inte va hemma,många tårar o R ville lägga sig redan 18.30 får att få sina nappar. Men vi kämpade 45min till o sen fick han pyjamas nappen o vällingen. Som han sög på nappen då
    Ska ev försöka ta bort den helt efter sommaren men det blir nog först när jag tycker att I ska sluta med sin napp,för som Jentha skrev så e det svårt att se R sluta om I får han sin napp fortfarande...

    Jag tror jag har drabbats av vårdeppen! Allt känns tråkigt o slött,trött e jag ständigt o irriterar mig på allt o ingenting. Har inte ork o lust att göra nått hemma på dagarna heller,suck! Längtar inte ens efter semester....

  • barn05

    Kråkan: Oj vad du kämpar! Du ska ha en eloge att du orkar... Två barn och dessutom nappavvänjning och förkylning på det är kämpigt! Du gör det verkligen bra och enligt mig är du värd minst två pocketar, massor av godis och ett dygns barnfri tid som morsdagspresent. Vadå "bojkotta morsdag", aldrig i livet!
    När kommer sambon hem? Du behöver vila! Se till att boka in egen tid när han är tillbaka så du får sova ikapp och känna dig pigg igen. Två små barn suuuger, jag vet. Var tydlig med honom hur du känner så du inte gör samma misstag som mig och låter känslan gå för långt...

    Vi åker nog till landet helgen den 13e men jag vill väldigt gärna träffa er så jag håller det öppet.

    Kul att se dig Chotte! Känner igen situationen med jobbet...men för oss har det blivit mer en vana än en ovana. Vi går omlott för att hinna jobba så ikväll var det min tur att komma hem till läggningen kl 8 och jag var nog lika trött som lilla S så jag somnade och vaknade nu vid midnatt. Där försvann hela den kvällen! Håller tummarna nu att jag ska få behålla min inbokade semester i sommar. Som situationen ser ut nu på jobbet är jag rädd att jag måste jobba. Fick dock veta idag att jag får in en ny resurs från Manpower men vad sjutton kan den personen, jag måste utbilda och det tar också tid. Vad är det för fel på chefer idag, vågar inte anställa nytt folk i tid utan kör sin personal i botten istället. Jag blir så less...

  • Ia 70

    Egoinlägg...Har legat o hostat HELA natten!! Den värsta hostan jag varit med om så nu e jag rätt mör på alla sätt o vis, men på JOBBET....Blir nog att gå tidigare i dag med o vila.
    Shit vilken (hostförkylning)
    Bebbe har varit helt tokig...säkert blivit störd av allt läte mamma gör.

    Hoppas att ni alla får en fin dag trots vädret.
    Kram!!

    PS: Vi kan nog inte den 13 tyvärr.


    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
  • svalan77

    Ni som vill är välkommna till mig den 13:e. Jag kan hela dagen, sonen brukar sova efter lunch ca 12 men han kan skjuta på det någon timme. läge för lista kanske?

    Träff hos svalan (i Farsta) den 13/6:
    Svalan

  • froggel

    Hejhej!

    Vesper har inga som helst problem med att somna på kvällarna. Han är helt slut stackarn. Han sover ca 1,5 h på dagis och 2-3 timmar hemma. SEn sover han 9-10 h på natten.
    Däremot vaknar han alltid vid 5 oavsett om han sovit mkt eller lite. Om han gått och lagt sig 19 eller eller 22. Rätt tufft när man som jag gillar sovmorgon.
    Jag går iofs upp senast 05:20 när jag jobbar så jag är ju rätt van men ändå.. man vill alltid ha det lite bättre.

    Jag kan bara sen eftermiddag den 13:e så jag avvaktar med att skriva upp på listan tills det närmar sig.

  • Irmis

    Jag kan tyvärr inte den 13e, vi ska åka till Kolmården och träffa min pappa och hans sambo där. Bor över på campingen till söndagen.

    Ska på student imorgon-kul väder....synd om henne.

    Algot väckte mig på sängen med ett paket på morsdag. Det var ett par tjocka vandrarstrumpor som jag blev överlycklig för eftersom jag helgen innan surat över att det var hål på mina. Och så hade han ritat, klippt och målat ett kort ! Helnöjd!

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12