• Greta1

    IVF i Augusti

    Hej alla systrar!

    Vet att vi är fler som får vänta med nästa försök till efter klinikens sommaruppehåll. Vore kul om vi kunde följas åt! Jag börjar spraya i juli igen med planerat ÄP i slutet av augusti. Otålig väntan, men tillsammans får vi nog tiden att gå fort :) Vet bla att flera av oss som försökte i april (varav många med ÄP v 16! ) blir synkade i juli/augusti/september med spray/sprutor/ÄP etc. Låt oss stötta varandra och hänga ihop!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-12 23:07
    Bara för att vara tydligt; ALLA med ivf runt augusti är mer än välkomna att delta i tråden! Bara kul ju fler vi är :)

  • Svar på tråden IVF i Augusti
  • Tintene

    Hej Drömmar! tycker oxå du ska fråga om d verkligen var ICSI som gjordes sist... men man tycker ju att de borde ha koll.
    Jag kanske oxå ska få prova Menopur nästa försök- jag fick välja själv sa läkaren... Har fått många fina ägg tidigare gånger o haft god befruktning med fina embryon, men eftersom jag ej blivit gravid sa hon att vi kunde prova o byta för att se hur d går då.... E nyfiken o tror nog jag vill testa men e samtidigt rädd att resultatet ska bli sämre....

  • Tintene

    SPRAYSTART:
    Greta, 35 år, försök nr 2 (ICSI), SH, spraystart juli, prel ÄP v 35

    SPRUTSTART:

    ÄP:

    ET:

    FET:

    RUVARE:

    GRAVID:

    VÄNTRUM:
    *Tetinne, 28 år, försök nr 3 (ICSI), sprutstart augusti/september

  • drömmaromsmått

    SPRAYSTART:
    Greta, 35 år, försök nr 2 (ICSI), SH, spraystart juli, prel ÄP v 35
    Drömmaromsmått, 22 år, försök nr 2 (ICSI), SU spraystart i augusti prel ÄP v36

    SPRUTSTART:

    ÄP:

    ET:

    FET:

    RUVARE:

    GRAVID:

    VÄNTRUM:
    *Tetinne, 28 år, försök nr 3 (ICSI), sprutstart augusti/september

  • Greta1

    Ja det där med olika preparat fnular jag på... Min sambo har ju som sagt startat en hormonkur nu, han får Gonal-F & Pregnyl. Gonal-F är exakt samma hormon som Puregon efter vad jag förstår, båda är "insulinpennor" också. Men varför får han det ena och jag de andra om det nu är samma sak?? Samt det där med Menopur kontra Puregon.. Och att man kan få välja...blir inte riktigt klok på detta!

  • Tintene

    SPRAYSTART:
    Greta, 35 år, försök nr 2 (ICSI), SH, spraystart juli, prel ÄP v 35
    Drömmaromsmått, 22 år, försök nr 2 (ICSI), SU spraystart i augusti prel ÄP v36

    SPRUTSTART:
    *Tetinne, 28 år, försök nr 3 (ICSI), sprutstart augusti/september

    ÄP:

    ET:

    FET:

    RUVARE:

    GRAVID:

    VÄNTRUM:

  • Nenne

    Hej hej!!

    Tänkte hoppa in i denna länk om de är okej. Ska precis börja med IVF. Har varit på vårat inskrivningssamtal och så. De är absolut första gången så de är lite spännande och så.

    Har oregelbunden mens men om den kommer som den brukar ungefär så har de räknat på att jag ska börja spraya i slutet på juli början på augusti och preliminärt äggplock i v.36 om mens vill komma så som vi räknat.
    Känner att de är tur att de är sommar för då brukar tiden gå snabbare.
    Känns som en evighet till v.36 ju...
    Vet ni vilka dagar de brukar vara äggplockning på sahlgrenska? Vill veta de då jag måste lägga mitt schema snart för den perioden.

    Vilka av er går på Sahlgrenska??

  • Nenne
    drömmaromsmått skrev 2009-05-17 11:59:27 följande:
    jag går på salhgrenska :)
    Vet du vilka dagar de ha äggplockning då?
    Va trevligt att vi är två då från SU
Svar på tråden IVF i Augusti