• nötskrikan

    Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd

    Hoppas på sommar snart i alla fall
    Jag har tagit bort några från listan, läser ni fortfarande här och vill stå med så säg till.

    11/1 Irma - mpta
    28/1 Emanuel - Lappen
    29/1 Nova - Puman78
    31/1 Lova - nötskrikan
    5/2 Emelie - spacebeare
    26/2 Ian - beavies


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-31 21:14
    28/2 Mio - Michayla
  • Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd
  • Lappen
    nötskrikan skrev 2009-08-06 11:59:15 följande:
    Suck, Lova hade bajsat på sig igår på dagis men personalen glömde berätta det för mig så idag när sambon lämnade låg det en trevlig påse där...
    Personalen sa till honom att om hon inte bajsar efter frukosten sätter de på henne en blöja. Så de hjälper verkligen inte till alls med minsta potträning på vårt dagis. Hon tycker fortfarande det är läskigt att bajsa så man får sitta med henne när hon behöver göra det. Nån som har nåt tips på hur man får henne att tycka att det är ok att bajsa??
    fick ju en toaring av min moster till emanuel och nu vill han sitta där så fort han går in på toa och ska borsta tänder eller dylikt...kommer inte varje gång men bra att han vill sitta på toa
  • Mammanna
    mpta skrev 2009-08-06 20:22:51 följande:
    vart vill ni ha dagisplats då helst?Tråkigt med en jobbig vecka, hoppas det ljusnar snart, inge skoj när sömnen strular å sen blir det väl som sagt inte lättare när william skulle ha fyllt 4 år.Hoppas att sömnen rättar till sig iaf så du får lite energi!
    Vi vill ha plats på klockargårdens förskola åt Isak! Sömnen på Jacob har nog hålla på minst en månad om inte längre har ingen koll faktikst för trött för att kunna tänka så långt. I grå fick vi i han mat för första gången men inte hjälpte det sömnen inte tur maken hade lungt på jobbet idag så han kunde kliva upp med honom och jag få sova 1,5 timme till.. men det gjorde mig inte piggare.

    Nu ska jag göra lite pastasalad sen blor det stranden för hela slanten

    en hel dag utan blöja hehe
    ~En i himlen~två i famnen~
  • nötskrikan

    Idag har Lova varit arg mest hela dagen. När hon får ett riktigt raseriutbrott är det ingen mening att försöka prata med henne eller trösta, hon ligger på golvet och gallskriker och det känns som att hon inte själv har någon kontroll. Vi brukar bära henne till rummet och be henne komma ut när hon har lugnat ner sig och det funkar ganska bra, hon skriker ett tag men går sedan till sängen och tar nappen och efter nån minut kommer hon ut till oss. Är det bara Lova som blir så arg?


    Det jag tänkte skriva var i alla fall att idag låg hon på golvet i sitt rum och sparkade - precis som vanligt när hon är arg. Först sparkade hon på diverse leksaker, sen övergick hon till att sparka på sängen och efter det valde hon bordet och stolarna. Hon sparkade sönder en tå på bordet, det blev ett ganska stort djupt sår. Foten var så blodig att det inte gick att se var såret var först och det var blod på shortsen, bordet, en stol, golvet och mattan. Vi hörde direkt när hennes skrik blev annorlunda, plötsligt var hon inte arg utan mer chockad. Hon är ju farlig för sig själv

  • mpta
    nötskrikan skrev 2009-08-09 21:16:25 följande:
    Idag har Lova varit arg mest hela dagen. När hon får ett riktigt raseriutbrott är det ingen mening att försöka prata med henne eller trösta, hon ligger på golvet och gallskriker och det känns som att hon inte själv har någon kontroll. Vi brukar bära henne till rummet och be henne komma ut när hon har lugnat ner sig och det funkar ganska bra, hon skriker ett tag men går sedan till sängen och tar nappen och efter nån minut kommer hon ut till oss. Är det bara Lova som blir så arg?
    Det jag tänkte skriva var i alla fall att idag låg hon på golvet i sitt rum och sparkade - precis som vanligt när hon är arg. Först sparkade hon på diverse leksaker, sen övergick hon till att sparka på sängen och efter det valde hon bordet och stolarna. Hon sparkade sönder en tå på bordet, det blev ett ganska stort djupt sår. Foten var så blodig att det inte gick att se var såret var först och det var blod på shortsen, bordet, en stol, golvet och mattan. Vi hörde direkt när hennes skrik blev annorlunda, plötsligt var hon inte arg utan mer chockad. Hon är ju farlig för sig själv
    usch läskigt med såret. Tur att d gick bra iaf.
    Jodå Irma brukar då kunna få sina raseriutbrott å då är d inget som duger så vi brukar också låta hon få gå in till sitt rum lr nå å lugna ner sig så brukar hon komma ut efter ett tag å säga att hon e glad igen.

    Något som jag tycker är drygt med d där jäkla humöret är om tex Irma hoppar i vår säng när hon ska ligga där å kika på film och jag säger att hon inte får hoppa, då skrattar hon å ja säger då att om hon inte slutar blir jag riktigt arg. Men hon fortsätter så tills slut blir jag ju arg som bara den å bär ner irma från sängen och in i sitt rum och ungen börjar då storböla å det är så synd om henne å hon vill kolla på filmen säger hon, hon kan bli hysteriskt ledsen.
    Ja har faktiskt iinte förstått anledningen till varför hon ska till å testa en där när den enda hon förstör för är sig själv, varför vägrar barn lyssna när man säger att om du gör si får du inte göra så sen? Egentligen vet hon ju va som kommer att ske.

    Irma å hennes kusin badade i badkaret häromdagen å började plaska som bara den, jag å syster sa till dom ett antal gånger eftersom det blev så jäkla blött, till slut fick vi nog å sa till dom att om dom inte slutar får dom kliva upp, dom skrattade och fortsatte så vi tog upp dom båda vilket leder till att dom båda står å bölar å tycker synd om sig själva för att dom inte får bada nå mer. Ja dom vill ju självklart testa en men tycker att dom båda borde ha insett för länge sen vilka konsekvenserna brukar bli.
  • nötskrikan
    mpta skrev 2009-08-09 21:43:06 följande:
    Spacebeare: Hur går det för dig och bebisarna i magen då? Är dom kvar därinne?
    Jag är också nyfiken
  • nötskrikan
    mpta skrev 2009-08-09 21:42:14 följande:
    usch läskigt med såret. Tur att d gick bra iaf.Jodå Irma brukar då kunna få sina raseriutbrott å då är d inget som duger så vi brukar också låta hon få gå in till sitt rum lr nå å lugna ner sig så brukar hon komma ut efter ett tag å säga att hon e glad igen.Något som jag tycker är drygt med d där jäkla humöret är om tex Irma hoppar i vår säng när hon ska ligga där å kika på film och jag säger att hon inte får hoppa, då skrattar hon å ja säger då att om hon inte slutar blir jag riktigt arg. Men hon fortsätter så tills slut blir jag ju arg som bara den å bär ner irma från sängen och in i sitt rum och ungen börjar då storböla å det är så synd om henne å hon vill kolla på filmen säger hon, hon kan bli hysteriskt ledsen.Ja har faktiskt iinte förstått anledningen till varför hon ska till å testa en där när den enda hon förstör för är sig själv, varför vägrar barn lyssna när man säger att om du gör si får du inte göra så sen? Egentligen vet hon ju va som kommer att ske.Irma å hennes kusin badade i badkaret häromdagen å började plaska som bara den, jag å syster sa till dom ett antal gånger eftersom det blev så jäkla blött, till slut fick vi nog å sa till dom att om dom inte slutar får dom kliva upp, dom skrattade och fortsatte så vi tog upp dom båda vilket leder till att dom båda står å bölar å tycker synd om sig själva för att dom inte får bada nå mer. Ja dom vill ju självklart testa en men tycker att dom båda borde ha insett för länge sen vilka konsekvenserna brukar bli.
    Precis samma här, hon slutar inte fast man varnar massa gånger och sen är hon jätteledsen när hon inte får fortsätta. De är väl för små för att förstå konsekvenserna till 100% och kunna sluta, gränser är till för att testas...
  • mpta
    nötskrikan skrev 2009-08-09 22:15:53 följande:
    Precis samma här, hon slutar inte fast man varnar massa gånger och sen är hon jätteledsen när hon inte får fortsätta. De är väl för små för att förstå konsekvenserna till 100% och kunna sluta, gränser är till för att testas...
    jo det är väl så men ändå tycker ja att hon är så pass stor å förstår så mycket annat så hon borde väl förstå ibland tycker ja. men det e väl mycket testade också för har man tur kan man ju både bryta mot det mamma säger men ändå ha tur ¨å få tex godis skitungar
  • spacebeare

    nötskrikan - läskigt med tån!

    Em drar mer till lipen. dramagrinar över ingenting. speciellt med hennes pappa
    potta/toa går fortfarande bra, har kört ngr Ica utan blöja å vi har klarat oss.

    sen inga bebisar......
    är 38+5 så dessa skiter fullkomligt i statistik!
    molar på bra å har haft förvärkar av å till, slemproppen har gått 2ggr osv......

  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-08-10 18:12:55 följande:
    nötskrikan - läskigt med tån!Em drar mer till lipen. dramagrinar över ingenting. speciellt med hennes pappa potta/toa går fortfarande bra, har kört ngr Ica utan blöja å vi har klarat oss.sen inga bebisar......är 38+5 så dessa skiter fullkomligt i statistik! molar på bra å har haft förvärkar av å till, slemproppen har gått 2ggr osv......
    Vad mysigt du får snart, två små pyttebebisar och en storasyster att gosa med
Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd