• BasseKatt

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)

    Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

    Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html

    Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44119610.html

  • Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)
  • Pico

    Jag har inte haft några problem med de gröna jackorna alls. Jag hade helst haft en röd och en cerise, men priset överväger färgerna. Och så fanns det ju ingen cerise i 104.


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Yret

    Hej alla!
    Inte hunnit läsa så mkt men vill iallafall;

    Basse och Fia- tänker på er!

    Basse-
    Åh herre min je vad spännande!!!!
    Men jisses! Snart e pyret här!
    GALET vad snart det är! Vart tog tiden vägen?
    Hoppas ni får liiite mer tid på er.
    Varm kram till er alla!

    Fia-
    Ojoj.. vännen min. Nu hoppas jag verkligen att du kan ta det lugnare. Hoppas så lillskrottet och du kör teamwork och att du KAN ta det lugnare hemma.
    Svårt med actionbrudarna och actionmamma!

    Varm Kram till er!

  • Yret

    Kort- för är så jäkla trött..

    Fick sommarviket jag hoppades på!
    Trivs jätttebra, men är som sagt sjuuuukt trött.
    Har dessutom förkylningen from hell här.
    Hade inte detta varit första veckan på ett nytt jobb hade jag helt klart varit
    hemma hela veckan. Sänkt. Men snart är det helg!

    Har inte hunnit gå in här på evigheter.
    Måste prioritera hårt för att orka, och FL har fallit bort helt.
    kan aldrig gå in när barnen är vakna, och hela veckan har jag somnat
    tillsammans med dem.

    Trots glädjen över jobbet så mår jag inte särskilt bra.
    Men hoppas det vänder.
    Så Simma- du är inte ensam vännen!
    Du måste simma på andra sidan viken eller nå´t!
    Men vi ska väl komma ur detta med!

    Varma kramar till ALLA!

  • BasseKatt

    Fortfarande lugnt här... Ska strax krypa i säng och hoppas på lite bättre sömn i natt. Tholi har haft svårt att koncentrera sig på jobbet idag. Han jobbar sista dagen imorgon (han har fått nytt jobb!!!) och ska sedan vara ledig till september. Imorgon är det avskedsfika och han har bakat halva kvällen Imorgon har vi (läs mest han) bestämt att jag ska följa med in till fikat, så att han vet var han har mig *skratt* Han tog bilen idag för att plocka hem lite grejor och det tog evigheter att komma hem. Så han vågar inte chansa ifall nåt händer imorgon och han inte tar sig hem fort nog. Så vi åker in en stund mitt på dagen och fikar och åker hem igen. Jag har aldrig varit där, så det kan ju vara trevligt så där sista dan. Även om jag nog gärna slöat lite på soffan också... Men det kanske händer nåt i natt - man vet ju aldrig.

  • BasseKatt
    Yret: Vad kul att du fick jobbet! Förstår att det måste vara tröttsamt så här första veckan. Bara att behöva vara snäll och glad inför massor av nya människor kan ju göra vem som helst utschasad. Hoppas att det vänder snart.
    Det förklarar ju i alla fall varför du inte varit hemma när jag ringt dig massa ggr denna veckan. Har känt mig lite pratsjuk, men inte velat ringa mobilen, så jag får skylla mig själv!
    Ja, visst går tiden läskigt fort ibland! Och snart är det väl dax för ny undersökning för dig?! Håller som vanligt alla tummar och tår och skickar massa styrkekramar gumman!!!

    Simma: Tack för hejaropen och hoppas att du snart är på klarare vatten igen. Slemmiga maneter är inget trevligt. Kram till dig och resten av familjen med!

    Fia: Lilla vännen då! Hoppas att det ger med sig snart. Emil blev riktigt uppmumsad i Dlarana förra midsommarn, men då var det mest knott och han slapp svullnad iaf. Såg mest ut som en bulig prickig korv hela han Hoppas att det blir bättre i år.

    Och så massor av kramar och sol till alla er andra också så klart!!!
    Kikar in imorgon igen om jag är hemma då..
  • Anna i Hult

    Basse- Så spännande!!Och vi som åker imorgon...Kommer att spana in här precis innan.

    yret- hur står det till?

    Beta- Skönt att det är sommarlov nu, du har haft en tuff vår.

  • BasseKatt

    Fortfarande hemma. Tycker dock att det trycker på liiite mer nu, men fortfarande inget som gör ont. Får väl se hur dagen blir...

    Anna i Hult: Ha en underbar semester!!!

  • komandiva

    hej, prioriterar hårt här hemma också för att hinna med. Jobbar en-2 dagar i veckan. inget brasilien just ni. Skti också. Letar bostad att hyra från juli o framåt. Allt från en 3a till större. Gärna nära Gröndal, Ekensberg eller utmed tvärbanan. Hojta om ni kommer på någon som har stort hus

    tänker extra mycket på Basse o Tholi, heja pyret snart är du här!!
    Yret o Simma, kramar o simdynor till er. Nej, varsin stor uppblåsbar solmadrass att glita fram på i varmt skönt vatten.

    Fia, easy-peacy darling!!

    kram på er alla!

    Siri vänder från rygg till mage nu

  • FiaEleonora

    Idag ser Savannah MYCKET bättre ut! man kan tom se ögat. *skratt* Inte alls lika svullen och konstig utan ser lite mer normal ut... Lillpruttan min!

    tvmamma-
    Vi har så sjukt mycket mygg här, de är tom framme i stekande sol!!! Har aldrig varit med på maken till aggressiva myggor... Ser idag att Savannah har 5 myggbett bara rutn öat där hon är svullen... Hoppas lillskrutt kryar på sig SNABBT!


    kommandiva-


    åååhh stora tjejen!!!!

    basse-
    tänker på er, OFTA!!!! Så spännande!!!!!!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • BasseKatt

    Nu drar vi in till Tholis jobb. Bilen är packad och klar och vi får väl se om vi kommer hem igen efteråt eller om det blir BB. Känns som att det är lite mer på G nu i alla fall. Men det kan väl sega länge lika gärna antar jag...

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)