• BasseKatt

TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)

Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html

Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44119610.html

• Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)
  • BasseKatt
    Fia: Underbara nyheter!!! Hoppas nu bara att lillskruttan får stanna kvar ett par veckor till minst. Även om vi ju vet att det går bra med minibebisar också... Och att få ordinationen att småäta om man är godisråtta kan ju knappast bli bättre?! Själv ligger jag på blygsamma+8 (precis som sist), men verkar ju må hyfsat iaf. Om det inte vore för dessa eländiga rygg- och foglossningsbesvär så...
    Stor kram på er!
  • FiaEleonora

bassekatt-
    Åååh vilken fin och stor mage du har!!!! Så fin klänning med på de nyaste bilderna! Och Emil börjar bli så stor, vilken goding! Är det verkligen så att våra småskruttar är så där stora??? Fy stackare med foglossning... Min har blivit bättre men det är j uinte så konstigt kanske när man bara ligger i soffan... *skratt*

* Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • BasseKatt
    Fia: Japp, mätte kaggen i förra veckan och var då 109cm runt. Sista mätningen förra gången gjorde jag i v31 nånting (10 dagar innan killarna kom) och då var jag 111cm. Man funderar ju lite på vart man hade hamnat med ett par veckor till då... SF-måttet ligger fortfarande en bra bit efter denna gången, men det är ju inte så konstigt...
  • FiaEleonora

bassekatt-
    hihi ja det är ju inte så konstigt att du ligger efter denna gång... Det göra jag med! Vad roligt att mäta med måttband, det måstejag med göra... 90 cm mätte jag runt! Häftigt!!

• FiaEleonora

keno-
    åååhhhh gulle dig!!! VIlken fin liten present du skickade till mig! Den syns nu i min presentation!

• beta

Gött att du blev utskriven Fia! Se nu bara till att följa doktorns ordination och dessutom vila.

Basse - Mysigt att mäta magen!! Underbart torp!!!!!!!!!!!!!!!! Första bilden ser ut som om det är en målning.

• FruHeo

fia: men åååh gud vad jag blir glad, sitter här och bölar i min ensamhet (är i London och jobbar och hon som jag bor hos sover). De drabbades klubb, hahaha,
    Just nu känns det nästan så. Maken ringde just och sa: duu bara så du vet så har både S och M spytt som jag vet inte vad i em....
    Suck, magsjuka ovanpå förkylningen, suck suck.

basse: åååh så fint!!!

• FiaEleonora

jahapp! Så har man varit på förlossningen igen... Blödde idag med... Men det var en liten blödning så fick åka hem efter ett par timmar. Nu hade skruttan lagt sig i tvärläge så man kunde se moderkakkan superbra, vilket har varit svårt för dem förut. Och t.o.m jag såg att moderkakan inte bara ligger nära livmodermunnen utan hela vägen för... Så mer blödningar kommer jag garanterat att få plus att jag nu inte får röra mig längre bort från sjukhuset än här hemma. Blev även uppmanad att blöder du lite mer så måste du ta ambulans in...

Järnvärdet hade ökat lite till 114 så behöver ingen blodtransfusion. Läkaren tyckte jag skulle få en ifall hb sjunkit utterligare. Blir nog att jag får det ändå sen pga att jag kommer blöda en hel del och det är bra att ha ordentligt påfyllt för en ev. störtblödning. Nu är målet att gå till v.34 sa läkaren men mamma (alltså jag) kommer i första hand och behöver de ta ut henne tidigare så gör de det...

Blev helt förskräckt när jag började blöda idag då tjejerna har sommqaravslutning imorn och ville verkligen inte vara inlagd. Läkaren släppte lite motvilligt hem mig och sa att det är et stort ansvar nu att vara hemma och att du direkt kommer in och att du hela tiden vilar! Och det gör jag verkligen, vill att lillan ska stanna MINST till v. 34...

De gjorde en riktig tillväxtkontroll och hon väger ungefär 1500 sa läkaren! -6% bara! Stora fina tjejen! Ska tillbaka den 23 (igen om jag inte blöder innan) och kolla ordentligt och se lite med snitt etc. Kan inte fatta att det kommer vara så här, måste inse det nu. Vart likosm utskriven igår och så tillbaka idag... Men men varje dag i magen är ett stort plus!!!!!

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)