• aspenb­äck
    Äldre 2 Jun 22:26
    27661 visningar
    724 svar
    724
    27661

    5 min metoden fungerar!!!

    Vill bara skriva av mig lite, har haft världens krångel med våran snart 11 månaders lillkille att somna. Han har inte kunnat komma till ro på ngt sätt och jag har hållt på att vela fram och tillbaks med honom, han har fått ligga hos oss i sängen men inte kunnat somna, då har jag lagt honom i sin säng men inte där heller så har jag hämtat honom igen osv. Läggningen har säkert tagit 1-1 1/2 timme. Till slut fick jag nog och har stålsatt mig och kört 5 min metoden ( ca ) Första dagarna skrek han i vansinne, men somnade till slut, Igår gjorde han ett litet plutteskrik, men somnade och idag bara la jag honom ner i spjälsängen pussade honom och sa godnatt, och han min lille älskling somnade lugnt och tryggt för sig själv! Ville bara dela med mig
    Jag vet att 5 min metoden är omdisskuterad här på FL men för oss funkade det super bra. Det tog en vecka!

  • Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!
  • fiskbu­llen
    Äldre 2 Jun 22:27
    #1

    Grattis :D Vad skönt att det fungerade bra för er

  • Äldre 2 Jun 22:28
    #2

    Skönt att det fungerar nu! Det kommer säkert komma en MASSA inlägg av folk som inte gillar den här metoden, så var beredd på det. Jag körde så med äldsta tösen också och hon är en trygg och självsäker tjej som sovit bra ända sen vi körde igång med den metoden vi också. Om inget annat fungerar så tycker jag man kan prova. Njut!

  • Magda7­3
    Äldre 2 Jun 22:33
    #3

    grattis! det finns ju en anledning till att bvc rekommenderar 5 min met... snart blir vi halshuggna, hi hi


    Blogg: magda.nu
  • Äldre 2 Jun 22:34
    #4

    Grattis!

    Vår dotter blev likadan när hon var 13 månader. Jag var jättetveksam till 5mm. Men min man övertalade mig och körde själv de första nätterna. Oj, vad hon skrek! Men det hade hon ju gjort innan också, fast vi bar henne. Typ tredje natten vände det och på kanske fem nätter skrek hon inte alls. Sedan dess har hon i princip sovit jättebra. I dag är hon drygt tre år.

  • aspenb­äck
    Äldre 2 Jun 22:37
    #5

    Ja visst är det skönt när man känner att ngt har blivit bra som man har gjort! Det är ju inte för min skull utan för hans, han var verkligen så lugn och fin idag och bara la sig och somnade.... Måste vara en hemsk mamma som har lärt honom det! =)

  • 7Illyl­1
    Äldre 2 Jun 22:38
    #6

    Grattis! Vad skönt att det funkade.

    Jag har ingen åsikt om olika metoder, och om jag hade det skulle det bara gälla migsjälv, mitt barn och vår situation.
    FL kan ju vara lite speciellt ibland så jag lägger den här tråden till mina favoriter och kollar om ett dygn hur det ser ut då

  • Magda7­3
    Äldre 2 Jun 22:41
    #7

    Ingen moral-pretto-morsa ännu. de sover kanske... väntar med spänning på första uppläxningen.


    Blogg: magda.nu
  • aspenb­äck
    Äldre 2 Jun 23:00
    #8

    Magda73 :var tvungen att snoka lite och läste lite i din blogg, hoppas det var okej, sååå söta små musungar...=) Tycker som du om det du har skrivit, lite roligt att läsa!
    Godnatt på er och spännande forsättning i morgon

  • BeaBus
    Äldre 3 Jun 09:15
    #9
    aspenbäck skrev 2009-06-02 22:26:49 följande:
    Vill bara skriva av mig lite, har haft världens krångel med våran snart 11 månaders lillkille att somna. Han har inte kunnat komma till ro på ngt sätt och jag har hållt på att vela fram och tillbaks med honom, han har fått ligga hos oss i sängen men inte kunnat somna, då har jag lagt honom i sin säng men inte där heller så har jag hämtat honom igen osv. Läggningen har säkert tagit 1-1 1/2 timme. Till slut fick jag nog och har stålsatt mig och kört 5 min metoden ( ca ) Första dagarna skrek han i vansinne, men somnade till slut, Igår gjorde han ett litet plutteskrik, men somnade och idag bara la jag honom ner i spjälsängen pussade honom och sa godnatt, och han min lille älskling somnade lugnt och tryggt för sig själv! Ville bara dela med migJag vet att 5 min metoden är omdisskuterad här på FL men för oss funkade det super bra. Det tog en vecka!
    Jag har en liten kille som i dag blir 9 månader{#lang_emotions_smile} jag testade 5 minuters metoden och det gick super bra. Första natten skrek han i 35 min , andra natten i 15 minuter och 3:e natten i 3,5 minuter och 4:e somnade han direkt nör vi lade ner honom. Men nu så har han börjat vakna på nätterna, han rullar runt och kryper upp mot huvudänden av sängen och så klart när det tar stopp och han slår i huvudet så vaknar han.
    Vanligast är att han vaknar 3 gånger per natt. Har du ngr bra tips på vad man kan göra?
    Mvh Bea
  • Äldre 3 Jun 10:17
    #10

    Jag har också positiva erfarenheter av 5 minuters metoden. Men jag har läst ganska många arga trådar om den och många verkar tycka att det är rena rama barnmisshandeln...

    Konstigt att ingen har börjat "rasa" än...

Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!