• aspenb­äck
    Äldre 2 Jun 22:26
    27760 visningar
    724 svar
    724
    27760

    5 min metoden fungerar!!!

    Vill bara skriva av mig lite, har haft världens krångel med våran snart 11 månaders lillkille att somna. Han har inte kunnat komma till ro på ngt sätt och jag har hållt på att vela fram och tillbaks med honom, han har fått ligga hos oss i sängen men inte kunnat somna, då har jag lagt honom i sin säng men inte där heller så har jag hämtat honom igen osv. Läggningen har säkert tagit 1-1 1/2 timme. Till slut fick jag nog och har stålsatt mig och kört 5 min metoden ( ca ) Första dagarna skrek han i vansinne, men somnade till slut, Igår gjorde han ett litet plutteskrik, men somnade och idag bara la jag honom ner i spjälsängen pussade honom och sa godnatt, och han min lille älskling somnade lugnt och tryggt för sig själv! Ville bara dela med mig
    Jag vet att 5 min metoden är omdisskuterad här på FL men för oss funkade det super bra. Det tog en vecka!

  • Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!
  • Äldre 4 Jun 08:16
    Svana skrev 2009-06-03 22:13:20 följande:
    Klart det fungerar. Barnet ger ju upp! Mamma och pappa kommer ju inte hur mycket man än gråter. Grattis! Det är vad du har lärt ditt barn
    Om det var sant så borde ju alla barn som har blivit "utsatta" för 5 minuters metoden vara djupt olyckliga och otrygga, eller?
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 09:27
    lykta skrev 2009-06-03 17:17:52 följande:
    Tänk den dagen det blir smolk i bägaren!!!!
    vad tänker du på?
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 09:28
    Tidiz skrev 2009-06-03 17:20:19 följande:
    å varför kan man inte låta någon natta med barnet i knät, någon med 5 mm eller någon gå ut å gå med barnet i vagnen tills det somnar? herregud! det är väl upp till var å en hur man gör? huvudsaken är väl att barnet får sova å vet att mamma/pappa/mormor/farmor eller vem det nu är som nattar är där? om du nu är så starkt emot 5 mm är du brevid ditt barn hela dagarna också gissar jag på. du kan alltså inte ens gå ut i köket medans barnet är inne i vardagsrummet å leker? eller?
    varför skulle jag inte kunna det? iofs så är jag alltid nära mina spädbarn och lämnar dem inte ensamma i ett annat rum när de är nöjda ens. av säkerhetsskäl.

    fast jag förstår inte din tankegpng här . VET du vad 5 m m är?
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 09:29

    Ord blind skrev 2009-06-03 18:09:48 följande:


    SUCK!! Här är TS GLAD för att hon/han hittat en metod som gör att hon/han får ett harmoniskt barn (trygg i sig själv) så han VÅGAR somna själv, så ska man klanka ner på denna personen. Jag blir så TRÖTT på alla dessa påhopp!! Kan man inte bara GLÄDJAS åt att någon har det bra? GRATTIS TS!! för att du nu fått 1 timme som du eventuellt kan andvända till att vårda din kärlek till din man/kvinna så att eran son får ett tryggt hem med TVÅ föräldrar (om ni nu sambor förstås, annars får du ta hand om dig själv :)!! KRAM
    vi är inte arga för att ts mår bra utan för att hennes barn fick må dåligt.
  • Äldre 4 Jun 09:32
    Jennick skrev 2009-06-04 08:16:22 följande:
    Om det var sant så borde ju alla barn som har blivit "utsatta" för 5 minuters metoden vara djupt olyckliga och otrygga, eller?
    Läs på om barn. Barn som vanvårdas och misshandlas har en försvarsmekanism där de visar upp en glad och nöjd sida för att säkerställa att de får sina behov uppfyllda. Det är så beroende av föräldrarna att det helt kan kväva sin egen personlighet om det är det som krävs för att få en ordentligt omvårdnad.

    Min mamma misshandlade mig grovt, men ingen trodde att jag mådde dåligt för jag var ju ett nöjt, glatt och harmoniskt barn.
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 09:35

    Ord blind skrev 2009-06-03 18:22:26 följande:


    Personligen vill jag hellre bli ignorerad av en person som varken ser eller hör mig, då vet jag ju inte med säkerhet att jag är ignorerad... Bara en tanke sådär! :)
    fast man går ju in var 5:e minut och bara berättar att det inte betyder något att barnet ropar, skriker, ber och bönar efter trygghet .
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 09:36

    Dax för syskon skrev 2009-06-03 19:13:37 följande:


    Hahahahahaha, det där var nog det mest puckade jag har läst i den här förövrigt rätt meningslösa tråden.
    jaha, kan du utveckla det?
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 09:39
    aspenbäck skrev 2009-06-03 19:38:33 följande:
    Ja att jag har lärt honom att det inte är farligt att somna själv i egen säng, stackars otrygga unge!
    jag förstår att du måste inbilla dig det för att kunna leva med dig själv.
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 09:41
    aspenbäck skrev 2009-06-03 20:16:15 följande:
    Ja ja, vi får väl enas om att vi tycker olika! Jag är nöjd och min bebis är nöjd. Min kille är också nöjd nu när vi har lite mer tid tillsammans på kvällen på tu man hand =)
    tänk dig att diskussionen handlar om att jag slår mina barn för att de ska lyda och vara lugna och sedan låser in dem på deras rum. förhoppningsvis tycker du att det är fruktansvärt .

    hur skulle du tycka om jag då svarade som du gör nu.

    tänk dig in i situationen och så får du.

    "Ja ja, vi får väl enas om att vi tycker olika! Jag är nöjd och min bebis är nöjd. Min kille är också nöjd nu när vi har lite mer tid tillsammans på kvällen på tu man hand"
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 09:43
    Tinnys skrev 2009-06-03 20:44:22 följande:
    Vad kul att det går bra att lägga din lilla kille... Det är skönt när man hittar något som fungerar.
    Egoism kallas det..och hjärtlöshet.

    gör ni vad som helst mot era barn så länga det gynnar er själva?

    varför valde ni inte att leva utan barn så istället?
Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!