• aspenb­äck
    Äldre 2 Jun 22:26
    27665 visningar
    724 svar
    724
    27665

    5 min metoden fungerar!!!

    Vill bara skriva av mig lite, har haft världens krångel med våran snart 11 månaders lillkille att somna. Han har inte kunnat komma till ro på ngt sätt och jag har hållt på att vela fram och tillbaks med honom, han har fått ligga hos oss i sängen men inte kunnat somna, då har jag lagt honom i sin säng men inte där heller så har jag hämtat honom igen osv. Läggningen har säkert tagit 1-1 1/2 timme. Till slut fick jag nog och har stålsatt mig och kört 5 min metoden ( ca ) Första dagarna skrek han i vansinne, men somnade till slut, Igår gjorde han ett litet plutteskrik, men somnade och idag bara la jag honom ner i spjälsängen pussade honom och sa godnatt, och han min lille älskling somnade lugnt och tryggt för sig själv! Ville bara dela med mig
    Jag vet att 5 min metoden är omdisskuterad här på FL men för oss funkade det super bra. Det tog en vecka!

  • Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!
  • Petra med små
    Äldre 4 Jun 10:43

    Människor är överlevare och det är klart de vänjer sig vid alla situationer.

    Jag tror inte på 5 mm öht. Tycker det är psykisk misshandel. Jäkla maktspel, bara för att den lilla människan inte gör som jag önskar så vänder jag henne ryggen...nje, det är inte mitt kall.

  • Äldre 4 Jun 10:43
    NovasMorsa skrev 2009-06-04 10:40:00 följande:
    jag tycker man e egoistisk o självisk då man överför sin egen ångest på sina barn.. om man kan lära sitt barn att sova själv så det är ett piggt o glatt o utvilat på morgonen o man själv är det så är det ju en vinnande situation för båda
    Absolut. Jag håller med dig helt och hållet. Jag anser dock inte att vilka medel som helst får användas för att nå målet.

    Angående glad mamma... jag har nog mer synen att om alla familjemedlemmars behov tillgodoses mår alla som allra bäst.
  • Äldre 4 Jun 10:44

    Vi har inte behövt lära våran son att sova själv.
    Han har trivts med att sova själv sen han var ca 5 mån kanske,
    Han gnäller å gråter ibland, men inte ofta.

  • CloudB­erry the 1st
    Äldre 4 Jun 10:59

    TS läs en bok som heter Anknytningsteori så kommer du se hur otroligt fel du resonerar. Den boken är ett riktigt wakeupcall och något alla borde läsa.

    Bebisar manipulerar inte, bebisar är inte arga för att de blir övergrivna, de blir ledsa att inte få vara nära. Thats it. Och för varje gång du nekar närhet, igorerar ditt barns försök till kommunikation eller visar ilska så skadar du anknytningsbandet mellan er. Till slut går det av..

    Läs boken, jag lovar att du aldrig mer kommer att tänka som du gör igen.


  • Postis
    Äldre 4 Jun 11:05

    CloudBerry the 1st skrev 2009-06-04 10:59:24 följande:


    eller visar ilska så skadar du anknytningsbandet mellan er.
    Varför får man inte visa ilska? Jag anser att alla typer av känslor måste få finnas hos en människa, men man får såklart inte agera ut dem hur som helst.
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 11:06

    Ord blind skrev 2009-06-04 10:28:44 följande:


    Då tycker jag du skall ta och anmäla alla för misshandel då, efter som det är det du tror och brinner för.
    fast nu är du ju bara barnslig, eller hur.
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 11:07
    Tidiz skrev 2009-06-04 10:31:39 följande:
    du behöver ju faktiskt inte hoppa på andra bara för att du har en annan åsikt i frågan. säg att en vegan hoppar på dig som köttätare å verkligen är ohyfsat elak för att personen tycker nått annat. nej skärpning! låt alla tycka vad de själva tycker å sen kan du väl propagera för att 5mm ska utrotas men hoppa inte på folk för det. FL-nazi!
    har jag hoppat på. anmäl mig då.

    självklart sitter jag inte tyst när jag ser barn som utsätts för saker jag tror de skadas av. dte hoppas jag att inte du gör heller.
  • Ord blind
    Äldre 4 Jun 11:08
    näradig skrev 2009-06-04 11:06:47 följande:
    Ord blind skrev 2009-06-04 10:28:44 följande: fast nu är du ju bara barnslig, eller hur.
    Inte ett dugg, det tycker jag du är som ska omyndig förklarar andra människor!
  • Ord blind
    Äldre 4 Jun 11:09
    näradig skrev 2009-06-04 11:07:58 följande:
    har jag hoppat på. anmäl mig då. självklart sitter jag inte tyst när jag ser barn som utsätts för saker jag tror de skadas av. dte hoppas jag att inte du gör heller.
    Nu pratar ju du emot dig själv...
  • tebax
    Äldre 4 Jun 11:10

    Till TS,

    Jag ser inget fel med metoden om inget annat fungerar. Skönt att höra att det finns en sista utväg sen om det inte skulle fungera med någon annan metod.

Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!