• aspenb­äck
    Äldre 2 Jun 22:26
    27677 visningar
    724 svar
    724
    27677

    5 min metoden fungerar!!!

    Vill bara skriva av mig lite, har haft världens krångel med våran snart 11 månaders lillkille att somna. Han har inte kunnat komma till ro på ngt sätt och jag har hållt på att vela fram och tillbaks med honom, han har fått ligga hos oss i sängen men inte kunnat somna, då har jag lagt honom i sin säng men inte där heller så har jag hämtat honom igen osv. Läggningen har säkert tagit 1-1 1/2 timme. Till slut fick jag nog och har stålsatt mig och kört 5 min metoden ( ca ) Första dagarna skrek han i vansinne, men somnade till slut, Igår gjorde han ett litet plutteskrik, men somnade och idag bara la jag honom ner i spjälsängen pussade honom och sa godnatt, och han min lille älskling somnade lugnt och tryggt för sig själv! Ville bara dela med mig
    Jag vet att 5 min metoden är omdisskuterad här på FL men för oss funkade det super bra. Det tog en vecka!

  • Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!
  • CloudB­erry the 1st
    Äldre 4 Jun 11:10
    Postis skrev 2009-06-04 11:05:04 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-06-04 10:59:24 följande: Varför får man inte visa ilska? Jag anser att alla typer av känslor måste få finnas hos en människa, men man får såklart inte agera ut dem hur som helst.
    Att bli arg på en bebis bidrar inte till så mycket annat än att anknytningen skadas, det finns ingen som helst mening att visa sådana typer av känslor när de är så små och inte förstår varför.
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 11:11

    Ord blind skrev 2009-06-04 11:08:38 följande:


    Inte ett dugg, det tycker jag du är som ska omyndig förklarar andra människor!
    håll di till det jag skriver och på en mogen nivå så kan vi diskutera.
  • näradi­g
    Äldre 4 Jun 11:11

    Ord blind skrev 2009-06-04 11:09:34 följande:


    Nu pratar ju du emot dig själv...
    jasså, det får du utveckla. troligen är det du som inte förstår igen.
  • Ord blind
    Äldre 4 Jun 11:15
    näradig skrev 2009-06-04 11:11:00 följande:
    Ord blind skrev 2009-06-04 11:08:38 följande: håll di till det jag skriver och på en mogen nivå så kan vi diskutera.
    Det går ju inte att diskutera med dig då du inte förstår vad du själv skriver. Så vi kan lika gärna lägga ner.

    Hoppas du får en fin dag ändå!! :)
  • CloudB­erry the 1st
    Äldre 4 Jun 11:16

    Och det där argumenetet att man måste lära barn att sova....skrattretande löjigt att påstå något så befängt och iq-befriat om barn som inte lider av sömnstörningar.

    Barn sover ett par gånger på dagen och en längre stund på natten med några uppvak. Den som tror att man måste lära ett sådan barn att sova (den kan ju redan sova)är ute och cyklar fullständigt.


  • Äldre 4 Jun 11:17
    Dr Mupp skrev 2009-06-03 15:55:20 följande:
    De flesta kritiker är emot metoden eftersom den är fruktansvärt kränkande för barn oavsett ålder. Vill du bli ignorerad av dem du älskar bara för att de bestämt att en viss tid så bryr de sig inte om dig. Alla barn lär sig somna ensamma tids nog. Finns inga 15-åringar som behöver mamma bredvid sig för att somna.
    Det tror du inte?? Jag jobbar med barn och ungdomar, och VET att många inte klarar av att sova själva..

    denna metoden gör inte att man lämnar barnet för all framtid.. amn lämnar det i 5 minuter för att sedan komma tillbaka..
  • Äldre 4 Jun 11:19
    Maddsutt skrev 2009-06-04 11:17:30 följande:
    Dr Mupp skrev 2009-06-03 15:55:20 följande: Det tror du inte?? Jag jobbar med barn och ungdomar, och VET att många inte klarar av att sova själva.. denna metoden gör inte att man lämnar barnet för all framtid.. amn lämnar det i 5 minuter för att sedan komma tillbaka..
    Du träffar många 15-åringar som inte kan sova själva?
  • CloudB­erry the 1st
    Äldre 4 Jun 11:22
    Maddsutt skrev 2009-06-04 11:17:30 följande:
    Det tror du inte?? Jag jobbar med barn och ungdomar, och VET att många inte klarar av att sova själva.. denna metoden gör inte att man lämnar barnet för all framtid.. amn lämnar det i 5 minuter för att sedan komma tillbaka..
    Barn och ungdomar? Jag pratar om 0-2 åringar eftersom det är en sömnmetod vi pratar om.
  • jenny9­9
    Äldre 4 Jun 11:22

    Ruttet gjort av dig ts.
    Du gillade säkert att lyssna på barnets skrik.
    Trodde du på allvar att alla barn ska sova hela nätterna?
    Väx upp...finns mängder av vuxna som ochså har sömnproblem.
    Ska man köra 5mm på dem oxå ha ha.

  • Äldre 4 Jun 11:22
    lennartsdotter skrev 2009-06-04 11:19:38 följande:
    Du träffar många 15-åringar som inte kan sova själva?
    Jag träffar ungdomar som inte kan sova själva.. ja..
Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!