• Jockelina

    Samlingstråd för oss som insemineras på GAIA

    Här samlas vi som har eller ska insemineras på GAIA.
    Homo, hetro, par eller singel, alla är välkomna.

    Här kan vi diskutera allt och kanske även få till någon träff i framtiden med våra bebisar förhoppningsvis.

    Välkomna och fyll tråden!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-21 21:04
    www.graviditetsklinik.dk/sider/svensk/svensk.html

  • Svar på tråden Samlingstråd för oss som insemineras på GAIA
  • MalinB

    Imorgon åker vi till Gaia

    Håller fortfarande tummarna för sig Solgudinnan!

  • Jondin

    Hej!
    När vi var där senast så frågade vi lite om hur många barn som fötts genom Gaia och hon sa att det låg runt 40-50 barn. De ha rju inte funnits så länge, och sen sa hon att det är lustigt att det bara har fötts killar än så länge. Vi förstod det som att hon sa så, men sen är vi kassa på danska båda två så hon kan lika gärna ha sagt nåt annat. Men hur stor chans kan det vara att ALLA har blivit killar? Det borde ju nästan vara omöjligt. Lustig statistik i så fall. Har någon av er frågar om detta?

  • MalinB

    Hoppsan! Men hur länge har de funnits? Hittar inte på deras hemsida när dom startade med verksamheten... Nopp, har inte frågat om statistik eller så.

    40-50 barn... undrar hur många inseminationer dom har utfört!

  • Jondin

    Lycka till! Fråga om hur många barn som fötts och om hur statistiken kille/tjej har varit och se om du förstår på nåt annat sätt än vi! :)

  • Jockelina

    Då har vi kommit hem igen.

    Jag fråga om statistik och fick reda på följande.

    Gaia Kliniken öppnades 2006.
    Första inseminationen gjordes 1 februari 2007.
    Sedan 1 feb 2007 har 40 killar och 2 tjejer fötts
    Det är flera som är gravida nu som ännu inte fött som väntar tjejer.
    De 40 första barnen som föddes genom kliniken var killar.

    Förra gången jag inseminerades så inseminerades 4 st samma dag. Av dem blev två gravida. Tyvärr var jag en av de som inte lyckades. En tjej lyckades på första försöket.

    Denna gången inseminerades jag 23h +/- 4h efter utslag på stickan. Så jag hoppas att det ska gå vägen.

    Vi tog färjan kl 8 från Gbg och åkte tillbaka med expressfärjan från Fredrikshamn kl 15:15. Skönt att vara hemma tidigt.

  • Jondin

    Hoppas det tar sig!! Vi håller tummarna. Jag är fortfarande helt förundrad över hur sjutton det lyckas bli 40 killar i rad!! På Stork till exempel är det mycket jämnare.
    Undrar hur det kan komma sig.

    Vi har bytt donator nu. Hoppas dte tar sig nästa gång - fjärde försöket.. Vet inte när det blir. Vi tar eventuellt en liten paus nu.

Svar på tråden Samlingstråd för oss som insemineras på GAIA