• elegi

    Camparnas Vilka är vi tråd

    Här presenterar vi oss (som hänger i campingtråden) och våra andra hem
    Saker man kan nämna är:
    vilka familjen består av.....
    vilken husvagn/husbil/tält man har
    ev. säsongscamping
    vilken dragbil man har
    vart i sveriges avlånga land man bor (landskap)

    Väljer denna gången att alla får göra sitt eget inlägg med presentation då jag tycker att listan blir för lång och svårläst, mycket att rätta och ändra hela tiden, här kan amn nu ändra sitt eget själv

    Länkar in till gamla pres. tråden
    Campingtråden - Vilka är vi? 

  • Svar på tråden Camparnas Vilka är vi tråd
  • Längtandsfull

    Trevlig tråd

    Vi är en liten familj bestående av mig Linda 23 år gammal min sambo Andreas 25 år gammal och vår gemensamma son Liam på 1½ år..

    Vi bor på västkusten vid öarna Tjörn och Orust om någon har hört talas om dom..

    Innan vi fick Liam så var vi varje år på Grebbestads camping tillsammans med svärföräldrarna och var inte dom med så hade vi lånat deras husvagn.. Riktigt fin camping..

    förra sommaren var vi uppe men kände att det blev för trångt att bo alla tillsammans när vi själva hadde barn med oss.. Så nu har vi köpt oss en egen husvagn

    vi köpte en MONZA 1400 en lite mindre vagn men den räcker helt klart för oss till en början... Ett fint förtält ingick

    Så om 1½ vecka så åker vi ut på vår första tripp med vår egna husvagn till Grebbestad


  • elegi

    Anna snart 33 år, Peter 36 år, Alexandra -00, Sebastian -03 vi har en Kabe Onyx GDL -07, Vagnen drar vi typ aldrig men om så gör vi det så är det med en Peugot 407 ST -04, ligger still på Standstuviken (kommunala delen, plats 67) Södermanland, så här hittar man hit (men man fortsätter förbi CC skylten till en stor parkering och där innanför bommen är campingen), skriver lite om campinglivet i min blogg

  • Nericia

    jag lägger till mig här oxå, fast jag inte har någon husvagn riktigt än

    våran familj består av caroline 32, lars 33 och våran son  filip 1 år. sen har vi även en labrador caisa på 2 år. vi bor lite utanför örebro.

    jag är uppvuxen med att campa, mina föräldrar tog med mig på husvagnssemester varje sommar. vi har varit vid smögen, strömstad öland m m.

    nu har jag äntligen övertalat min gubbe som jag e gift med att vi måste införskaffa en husvagn, så nu letar vi o det blir nog en nästa år till våren. rätt vagn för rätt pengar då slår vi till


    Det är som det är, det blir som det blir.
  • Unicorn73

    Anneli 36 år, gift med Peter 40 år sen 11 år tillbaka. Har 2 barn, Isabell snart 14 år & Daniel snart 11 år. Till familjen hör även en lurvig 4-bent vänlig vän....blandrasen(new foundland & berner sennen) Junior på snart 3 år. Bor nere i södra Skåne.

    Vi är ägare till en Öggestorp 590-90....en stor & bra vagn(trivs mycket bra i den)...leter dock efter något mindre då det är vagnens vikt som är för mycket, 1430kg. Lite stort & otympligt att dra ute på vägarna då vi inte har säsongsplats. Vi har en Volvo 945-98 som drar vagnen. Maken har inget E-kort heller så vi kan inte byta bil hur som helst .

    Våran favvocamping är: Tydingesjöns camping vid Broby. En liten fin & mysig camping & campingvärdarna är supertrevliga!

  • jmmm

    Jag J 28 gift med M snart 32. Tillsammans 2 busar, sonen född 03 o dotter född 06.
    Bor i villa mitt i skåne. Köpte första husvagnen en hobby -84 augusti 2006, andra vagnen knaus südwnd-92 (dyblöt=återköp från firman) juli 2007 o sen blev de nyköp av adria altea 542PK -08 i mars 2008. Den drar vi ännu runt på o e nöjda med, MEN jag kommer under hösten göra praktik på en stor husvagnsfirma i skåne o under elmia representear jag firman i Hobby´s monter o ska försöka dra fram säljkunskaperna från Ky utbildningen jag läser o lyckas sälja en hobby eller helst flera så vi får väl se om vi kommer hem med kontrakt på en ny vagn..... ialalfall ett smatal med adria rikare som får ge oss mer garanti då vi har en buktande vägg i vår vagn gubben jobbar som byggare, sonen går i sexårsverksamhet o dottern hos dagmamma, men så fort vi får en helg över så drar vi ut med husvagn mellan april o oktober.

  • MiaB72

    Maria, 36, gift med Christian, 39, (Chris här i tråden). Vi har två barn Emil 8 år och Linus 3 år. Vi bor ca 3 mil norr om Göteborg.
    Haft husvagn sedan hösten 2006, började då med en Kabe Ametist -97, bytte sedan hösten 2007 till en Kabe Onyx GDL och nu i helgen bytte vi igen till en Kabe 780 GDL. Nu hoppas vi att vi är nöjda för några år framåt
    Vi drar husvagnen med en VW Passat Diesel 4-motion -08, trots att vi har ett stort och tungt ekipage så väljer vi att åka runt istället för att stå stilla

    Vi åker runt med vagnen året runt, har för första gången haft eftersäsong i Lidköping nu och nästa vinter planerar vi att stå säsong i fjällen, troligen Tandådalen men vi har inte bestämt oss ännu.

  • Lycka80

    Madde gift med Tobbe, sen 2 år.Vi har två barn Fredrick 7år och Moa snart 3år och bor i Stockholm.
    Vi har en Saab 9-5 -01- som vi snart ska byta ut, måste ha en ny bil som inte krånglar så mycket.
    Då mannen är uppväxt med, och vi varit ute mycket med svärföräldrarna i deras husvagn. Tyckte vi att det var dags för en egen husvagn, blev en Solifer 460-90-.
    Har funkat jätte bra nu första sommaren men känns som vi behöver en större,men bil blir det först.
    Ingen bil som funkar är det svårt att dra husvagn.
    Vi har åkt runt mycket i sommar och känner att vi kommer fortsätta. En riktig pärla är Sanviks camping nära Nynäs Slott, privat ägt, billigt men dåligt med el platser tyvärr. Så det kanske inte blir till att fira midsommar där nästa år, tråkigt när man känner många som står där..

  • mrseriksson

    hej

    Malin gift med Mattias ... Lukas 13 år Madicken 6 år och lilla Melinda 2 år....bor utanför sundsvall i hus med tillhörande trädgård...2 katter och en shettis ......
    Har en hobby 650 kmfe -08 som vi nyss köpt....ska dra den med en opel frontera disel..bara gubben fixar BE-kort så drar vi iväg......Vill utforska resten av norra delen av landet innan vi drar söder ut....( fast jag skulle vilja åka en sväng till Gekås...)hihi...

  • rosaid

    rosaid gift med bernt barn robin 23,sandra 20 o ida 5 år har precis köpt en polar 620 DB-TR -10
    har 2 hundar en katt o villa..heltidsarbetar
    bor i stenungsund

  • Poppy69

    Vår familj består av mamma E (jag) 42 år, pappa J 39 år  och våra barn Wiggo 8 år och Wera 6 år....
    Vi köpte husvagn för 4 år sen, en Adria 500 -76 bara för att testa om campinglivet var nåt för oss, vi skulle aldrig lägga oss på säsong utan använda husvagnen till att åka runt sa vi dåTungan ute
    Men nu i sommar blir det säsong iallfall, känns som om vi kommer utnyttja vagnen mer än ett par veckor på semester och nån ströhelg....
    Vi har bytt vagn, har nu en Smålandia 500 -87.....
    Vi drar med en Ford Mondeo...

    Vi båda jobbar heltid, har barn med många aktiviteter och vi hoppas att kunna komma iväg på helgerna och bara vara nu när vi ska stå säsong!

    Solig SoligSolig

  • jmmm

    Oj läste lite snabbt i denna träden, jösses va vi e många som behöver uppdatera om oss själva o våra fordon

  • reb80

    Jag kan väl börja!!

    Rebecka född 80, gift med Thomas oxå 80:a. Vi har 2 barn amanda 01 och Rasmus 03.
    Har stått på sommarsäsong i Linghed utanför Falun denna sommar och kommer nog fortsätta med det.
    Vintern tillbringar vi i Sälen/tandådalen.

    Husvagn: polar 620 bk-11
    Dragbil: BMW 530 d-08

    Bor: Säter/dalarna

  • Wilowa

    Jag håller en lite mer anonym profil här på fl pga mitt jobb, men vill ni veta nåt mer än det jag skriver så får ni inboxa.

    Jag och min man har två barn i yngre skolålder och vi bor i södra delen av Värmland.

    Husvagn: Hobby 560 kmfe -08
    Dragbil: Golf 2,0 tdi -08

  • jmmm
    Jag J 30 gift med M snart 34. Tillsammans 2 busar, sonen född 03 o dotter född 06.
    Bor i villa mitt i skåne. Köpte första husvagnen en hobby -84 augusti 2006, andra vagnen knaus südwnd-92 (dyblöt=återköp från firman) juli 2007 o sen blev de nyköp av adria altea 542PK -08 i mars 2008. hade en del strul med den o tröttnade o så såg jag ju kvalitets skillnader genom jobbet. Sålde den april 10 då jag jobbade på husvagnsfirma o köpte oss en ny Kabe ametist GDL-10. Den drar vi ännu runt på o e nöjda med! Visst drömmer man om en större vagn, MEN jag vill kunna känna att jag kan koppla o dra iväg själv o ha kontroll, dessutom är camping för oss frihet= vi bokar aldrig plats i förväg.
    Har ett jätte stort batteri i vagnen för att kunna stå utan el så mycket som möjligt återigen för friheten att kunna stanna där vi vill o när vi vill
    Gubben o jag tog be kort hösten 2010, värt otroligt mycket nu är vi fria med bilar o vagnar rent på pappret
    Gubben jobbar som byggare, sonen går i 2an o dottern på dagis, jag söker jobb o hoppas snart hitta ett. Grabben spelar fotboll o dottern rider men Så fort vi får en helg över så drar vi ut med husvagn mellan april o oktober. ja denna säsong beroende på att vagnen behöver nånstans att bo över vintern då vi itne har plats hemma o den har inga vinterdäck (ännu). 2 vårar har vis tått försäsong några veckor på en camping nära hem, detta för att kunna nyttja vagnen även om grabben har fotbollscuper...... blir nog likadant nästa år.-) Trodde itne de skulle passa oss, men försäsong njuter vi av, tror dock itne att vi är några säsongare, men man ska aldrig säga aldrig kanske barnens sporter kommer dra oss dit ofrivilligt i framtiden........
  • marremask

    Jag Maria 32 år gift med Jonny 40 år. Vi har 2 barn Vilma -04 och Hugo -06. Vi köpte vår första husvagn för ganska exakt 2 år sen nu och är helt fast. Har hunnit byta till en större redan efter ett år och nu känns det helt rätt. På vintern står vi säsong i Bjursås men på sommaren föredrar vi fortfarande att rulla.

    Husvagn: Polar 730 Bks -09
    Dragbil: Volkswagen Tiguan Tdi -10

    Önskar större dragbil till nästa sommar men får se vad vi lyckas åstakomma .

  • jmmm

    glömde: vi drar numera med mitsubishi outlander -10 automatare med dieselmotor. underbar dragbil med valbar 4wd, bra på vissa campingar

  • Flissi

    Gift med icke-husvagnstok.
    Essie, dotter snart 6 år & Olle som fyllt 3år
    Köpte en Kabe -76 i kalas skick -09. Med den åkte vi runt i två somrar. Oftast ihop eller till vänner som hade större vagn eller stod uppställda så hade vi alltid nära till större tält & andra faciliteter. :)  Den fungerade mer som en sov-vagn!

    I våras fick jag ett ryck & köpte en Hobby 560 av en fd kollega till maken.
    Han var väl sådär nöjd men jag har stor övertalningsförmåga.
    När jag genomfört köpet upptöckte jag att det blir svårt att köra runt på den eftersom vår bil inte ens får dra den.
    Ställde därför upp den på Tylösand på helsäsong & är helnöjd med att ha på säsong.
    Slippa packa in & ut & kunna åka ner själv med ungarna är perfekt!
    Delar säsongsplatsen med min bror & familj.

    Då vår bil inte får dra vagnen alls så lånar vi av vänner eller familj när den ska förflyttas. Min pappa, svärfar eller bror får då köra.

  • Flissi

    Glömde...
    Jag är 34år.
    Husvagnen är en -03.
    Maken börjar tycka det är trevligt att campa!!

  • mrseriksson

    Hej

    Malin Gift med Mattias 3 kids 4,8, och snart 15...

    Köpte en Ny polar 590 bk som vi är hur nöjda som helst med...

    Ingen dragbil i dagsläget

    Står uppställd sommar som vinter på club caravan hassela        

  • Veliga Mamman

    Hej allihop

    Kanske ska presentera oss lite...

    Jag, 39 + sambo 45 + Niki 7 + Annie 3 + Ruff (vår fyrbente vän) snart 10 år. Vi bor i Värmland.

    Husvagn:  Kabe Tellus från tidigt 90-tal. Den är jättebra då den inte väger så mycket och man har bra lastvikt.
    Dragbil:Opel Zafira och drar den med men ska byta till en bil med fyrhjulsdrift för vi gillar att campa i skogen

     Vi gillar som sagt att fricampa och spenderar mesta tiden i skogen. vi installerade solpanel för ett tag sen och är supernöjda nu behöver vi inte dra hem vagnen för att ladda batteriet längre

Svar på tråden Camparnas Vilka är vi tråd