• Fru H 81

    Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...

    Är det fler än jag som är helt redo för bebisen och låter allt för mycket tid gå åt att övertolka varje litet tecken och gärna gör allt för att sätta igång det hela?

    Har igår och i förrgår haft förvärkar (har bara haft sd innan) och försöker nu med hjälp av hallonbladste, raska promenader och färdknäppar få igång det hela, men på kvällen/natten avstannar det.

    Har ni haft förvärkar och hur länge i så fall? Har slemproppen gått? Mensvärk? Vad har ni provat för att sätta igång det och är det något som har fungerat (t.ex. vid tidigare graviditet)?

  • Svar på tråden Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...
  • Igloo79

    Bf +21, man hinner ju hamna på psyket innan det datumet har infunnit sig. Eller så tycker jag att det känns ibland i alla fall. Här händer ingenting och här har allt provats. Börjar bli trött på väntandet. Suck.

  • Igloo79

    Lilla Smilla skrev 2009-08-09 21:27:17 följande:


    Nu har vår älskade och mycket efterlängtade lilla Elna kommit! Efter lång väntan ville hon äntligen komma ut torsdagen den 6 augusti, på bf+6. Tydligen funkade omvänd psykologi på henne. Hon var 50cm lång och vägde 4350g, en liten knubbis! Första värkkänningen kom kl. 7.00. Vi skrevs in på förlossningen kl. 11.13 och kl. 13.16 var hon född. Det var tufft och intensivt, mycket värre än första förlossningen. Kan lätt säga att jag aldrig haft så ont i hela mitt liv. Men det var det självklart värt när man fick upp lilltjejen på magen!
    Ett stort grattis till er. Skönt att hon bestämde sig för att komma. Omvänd psykologi säger du...kanske värt att testa.
  • Igloo79
    crazyhannah skrev 2009-08-10 15:39:42 följande:
    Har inte läst på ett tag men säger GRATTIS till alla bebbar..Här kom förlossningen igång i onsdags kl 18 och kl 07 fick vi en underbar son en Alexander. Han vägde 4300 och var 53 cm lång. Kom hem idag efter en lång vistelse på Neonatal p.ga av hans socker var dåligt, så det blev sond och sockerdropp. Men nu mår han bra och ligger och sussar här brevid.Kram på er alla
    Grattis, grattis

    det verkar som att bebisarna börjar ploppa ut sakta men säkert. Kanske det smittar av sig hit också...
  • Fru H 81
    crazyhannah skrev 2009-08-10 15:39:42 följande:
    Har inte läst på ett tag men säger GRATTIS till alla bebbar..Här kom förlossningen igång i onsdags kl 18 och kl 07 fick vi en underbar son en Alexander. Han vägde 4300 och var 53 cm lång. Kom hem idag efter en lång vistelse på Neonatal p.ga av hans socker var dåligt, så det blev sond och sockerdropp. Men nu mår han bra och ligger och sussar här brevid.Kram på er alla
    Stort grattis till dig!! Hur satte förlossningen igång och hade du några känningar innan?
  • Fru H 81
    nahna87 skrev 2009-08-10 20:31:59 följande:
    Ja vill me ha! Men bebis lyssnar inte...
    Vi har ju båda bf idag, kanske att det är så att bebben inte vet att det är idag den ska komma;)
  • lindsath

    Fru H 81 skrev 2009-08-08 23:41:55 följande:


    lindsath: Grattis!!! Och, oj vad fort det gick. Hur och när började det?
    Tack för alla grattis!
    Vaknade i fredags med värkar som stegrade sig i smärta under dagen. Kom aldrig tätare än med 7 min emellan. Ringde till fl och förvarnade dom att jag nog kommer komma in under dagen men förlossningspersonalen sa att de skickar hem så många som "tror" sig ha värkar så dom sa att jag skulle vara kvar hemma tills dom kom tätare. Vilket dom inte gjorde! Så jag la mig i badkaret och hann bara ligga där i 10 min sen kände jag huvudet och krystvärkar kom direkt från ingenstans så det blev ambulanseskort in. Allt gick snabbt och bra, men bm som jag hade pratat med i telefonen tidigare skämdes lite över att hon sagt åt mig att stanna hemma :-P

    Tack än en gång alla!
Svar på tråden Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...