• ThereseNyman

    Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??

    Min lilla dotter är 10 månader, o har aldrig somnat själv, förutom när man vaggat henne i vagnen, eller om hon är riktigt trött om man bara lagt henne ner i vagnen.

    På kvällarna SKA hon somna hos mig, efter välling, vilket börjar ohållbart både för mig, pappan o bebisen.

    Vi pratade om det fram o tillbaka, 5 mm var nog enda lösningen.

    Ikväll provade vi, o det är helt klart att det var jättejobbigt att höra sitt allt skrika o skrika... Men vad gör man??
    I alla fall, det tog 40 min sen sov hon så gott i sin säng.

    Nu undrar jag, hur länge måste man hålla på så här? Kommer det ta mindre tid imorgon?

    Vill Endast ha svar av er med egna erfarenheter.

    Negativ kritik av denna metod, hänvisar jag nån annanstans!

  • Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??
  • Linn Daggert
    Kya skrev 2009-08-01 21:03:37 följande:
    du kanske borde ha läst vad jag skrivit istället. det är inte BS som jag skriver. det är ren och skär fakta.
    Fakta kan jag ta reda på någon annanstans..
    Var och en är bäst för sina barn, ts har gjort rätt om hon känner att hennes dotter är nöjd..
  • Ejin

    om ts nu är så nöjd med metoden att hon till och med skickar sina vänner till att övertyga oss andra om hur bra den är.. Varför skrev hon denna tråden från första början då???

  • Linn Daggert
    Ejin skrev 2009-08-01 21:13:11 följande:
    om ts nu är så nöjd med metoden att hon till och med skickar sina vänner till att övertyga oss andra om hur bra den är.. Varför skrev hon denna tråden från första början då???
    ts har ingen aning om att jag skriver här..
    och jag förespråkar inte metoden, utan ts som mamma!
    Jag förstår inte hur ni kan utgå ifrån att ts kör metoden om hon märker att dottern tar skada av det...
  • NorasMamma

    En fråga till Ts nu efter att jag läst igenom trådstarten igen.

    "På kvällarna SKA hon somna hos mig, efter välling, vilket börjar ohållbart både för mig, pappan o bebisen."

    Hur är det ohållbart för bebisen? Vill gärna höra hur du tänker där.

  • Ejin
    Linn Daggert skrev 2009-08-01 21:18:37 följande:
    ts har ingen aning om att jag skriver här..och jag förespråkar inte metoden, utan ts som mamma!Jag förstår inte hur ni kan utgå ifrån att ts kör metoden om hon märker att dottern tar skada av det...
    uppenbarligen märkte hon av något eftersom hon kände sej tvungen att skriva denna tråden och be om hjälp....
    Hade hon nu varit så himmla överygad om hur bra den va så hade hon ju inte behövt att skriva någon tråd om hur jobbigt det är att höra sitt barn skrika, och skrika och skrika......

    usch.. man ryser ju bara man läser ts....
    hade hon varit en så bra mamma hade hon tagit upp sitt barn och inte låtit det ligga och skrika i 40 min....
  • Queen70

    Tillbaks till det gamla tomma argumentet igen....Det är verkligen ingen sanning att alla föräldrar gör det som är bäst för sina barn. Inte på långa vägar, tyvärr.


    Linn Daggert skrev 2009-08-01 21:08:23 följande:
    Fakta kan jag ta reda på någon annanstans.. Var och en är bäst för sina barn, ts har gjort rätt om hon känner att hennes dotter är nöjd..
  • Queen70

    Tillbaks till det gamla tomma argumentet igen....Det är verkligen ingen sanning att alla föräldrar gör det som är bäst för sina barn. Inte på långa vägar, tyvärr.


    Linn Daggert skrev 2009-08-01 21:08:23 följande:
    Fakta kan jag ta reda på någon annanstans.. Var och en är bäst för sina barn, ts har gjort rätt om hon känner att hennes dotter är nöjd..
  • Linn Daggert
    Ejin skrev 2009-08-01 21:21:41 följande:
    uppenbarligen märkte hon av något eftersom hon kände sej tvungen att skriva denna tråden och be om hjälp....Hade hon nu varit så himmla överygad om hur bra den va så hade hon ju inte behövt att skriva någon tråd om hur jobbigt det är att höra sitt barn skrika, och skrika och skrika......usch.. man ryser ju bara man läser ts....hade hon varit en så bra mamma hade hon tagit upp sitt barn och inte låtit det ligga och skrika i 40 min....
    om du läser ts en gång till så ser du att hon vill ha svar från folk med egna erfarenheterav denna metod.. självklart är det jobbigt att höra sitt barn skrika..
    återigen, man går in var femte minut och klappar och pussar.. fattar som sagt inte hur ni kan utgå från något annat..
  • Linn Daggert
    Queen70 skrev 2009-08-01 21:24:08 följande:
    Tillbaks till det gamla tomma argumentet igen....Det är verkligen ingen sanning att alla föräldrar gör det som är bäst för sina barn. Inte på långa vägar, tyvärr.Linn Daggert skrev 2009-08-01 21:08:23 följande:
    kanske inte.. men att du skulle ha rätt är heller ingen sanning..
  • Queen70

    jo, det är det , det är.

    Linn Daggert skrev 2009-08-01 21:28:29 följande:


    kanske inte.. men att du skulle ha rätt är heller ingen sanning..
Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??