• skorpion80

    Vart hitta fin amningsklänning till bröllop?

    Hej!

    Ska på bröllop den 19 september och har letat som en tok efter en amningsklänning utan resultat. Börjar få lite smått panik nu så vet ni nått ställe där det finns några snygga till hyffsade priser så skriv gärna var.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vart hitta fin amningsklänning till bröllop?
  • Helstsyskonnu

    Vet inte var det kan finnas nu, men jag köpte en fin vanlig Espritklänning när sonen var bebis. Var ju ingen "riktig" amningsklänning, det räcker ju att den har knappar fram en bit ner eller ett axelband som är lätt att dra ner. Så kolla runt på typ Lindex, Vero Moda, MQ och liknande.

  • skorpion80

    Vill gärna ha internet sidor på amningsklänningar.

  • Dixie

    www.mammashop.se

    måste det vara en kläning? för om du har kjol + blus är det ju lite lättare att amma i det och behöver inte vara en speciell amningkläning

  • Helene OSV

    Annars kan du ju bara köpa en vanlig klänning som du kan dra ner (typ en omlottklänning brukar funka bra, då kan man dra den åt sidan)


    ♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • Helene OSV

    Köpte en fin omlottklänning i höstiga färger (brun, lila, beige, osv) som jag ska ha på bröllop på onsdag, ska ha ett lila linne under. 


    ♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • Helstsyskonnu

    Helene OSV skrev 2009-09-07 09:19:00 följande:


    Annars kan du ju bara köpa en vanlig klänning som du kan dra ner (typ en omlottklänning brukar funka bra, då kan man dra den åt sidan)
    Föreslog också något i den stilen, men TS ville visst inte det.
  • skorpion80

    Vart har jag skrivit att jag inte kan tänka mig en vanlig omlottklänning mm?

    Jaja, tack för tippsen och för internetsidorna.
    Kommer ni på några fler sidor så skriv gärna dom med.

  • Helstsyskonnu
    skorpion80 skrev 2009-09-07 09:33:43 följande:
    Vart har jag skrivit att jag inte kan tänka mig en vanlig omlottklänning mm?Jaja, tack för tippsen och för internetsidorna.Kommer ni på några fler sidor så skriv gärna dom med.
    Ja men jag krev ju tips på en massa affärer som kan ha bra "vanliga" kläder och då svarade du att du ville ha internetsidor med amningskläder. Kanske bara jag som tolkade fel då, ber om ursäkt isf.
  • skorpion80

    Letar i både affärer och på internet.
    De e lugnt, lätt att man missförstår varandra över datan ibland.

    Hade tänkt runt ca 500kr men de e inte lätt att hitta en festklänning för det priset tyvärr.

  • Thursday

    Det finns inte.

    Eller gjorde iaf inte i våras när jag letade, det som fanns var en modell som var hysat bröllopsfin enligt mitt tycke (tror den var Paola Maria) och den fanns i svart och vinrött... så det slutade med kjol och topp för min del.

  • lövet

    Såg många fina klänningar med omlottliv på esprit häromdagen. Fanns en hel del på rea. Kolla på den här länken: www.ellos.se/ListPage/Category.aspx
    Med en fin sjal och eller en bolero till brukar det gå utmärkt att amma bara det är lite omlottöppning eller knappar på klänningen. Två-delat fungera ju oxå utmärkt - särskilt om man har ett amningslinne under så man slipper visa magen.

  • Daddy Cool

    Den svenska designern Paola Maria gör jättefine amning amningsklänningar både i chiffomg och i jersey. Hitta återförsäljare på hennes hemsida www.paolamaria.se

Svar på tråden Vart hitta fin amningsklänning till bröllop?