• snorppan

    Vi som väntar syskon till våra änglar del 8

    Vi som väntar syskon till våra änglar, del 8


    Här kan vi lufta all glädje och oro som dyker upp under graviditetens gång i vår väntan och längtan efter våra älskade små i magen - samtidigt som vi minns våra underbara änglar som ska bli storasyskon.

    Tidigare trådar:




    ...





    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m42439226.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44869185.html

    BF-Listan:

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m39541173.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m36680085.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m31226459.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-17 20:50
    Det blev ju helknas det här :(
    Provar att länka till tidigare trådar igen och till bf-listan

    Tidigare trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m31226459.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m34041702-1.ht...

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m36680085.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m39541173.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m42439226.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44869185.html

    BF-Listan:

    www.familjeliv.se/Forum-10-210/m47346895.html
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 8
  • snorppan
    Gersemi skrev 2009-09-19 14:13:59 följande:
    Hej tjejerHar en fråga rörande första trimestern. Jag har ju inte riktigt fått några andra symptom än trötthet, men där får jag däremot höga poäng... Är så otroligt trött!! Jag har inget jobb nu (pluggade när vi miste sonen och är inte i skick att gå tillbaka till skolan än) och kan därför sova en hel del. Vaknade 12 idag... Min fråga är om det är nyttigt? Ska man ställa klockan och försöka ta sig upp, eller ska jag ta vara på att jag faktiskt får sova utan att bli störd? Förr eller senare lär jag ju börja jobba, men inte just idagarna, verkar det som.Vad tror ni? Sova eller ej?
    Ja du, det är svårt att svara på. Vad gör du sedan resten av dagen? När går du och lägger dig om kvällen och sover du bra på natten?
    Kroppen signalerar ju att den behöver mer vila/sömn eftersom att man blir så trött och det är väl för att det händer så mkt i kroppen då man är gravid. Frågan är väl mer om det är så att du är trött för att du inte orkar ta dig för ngt för att du är nere?
    Man blir ju lättare mer deprimerad om man bara sover och så. Man kan ju bli seg av att sova för mycket också, men jag får ingen riktig bild av hur mkt du sover.
    Gå ut och gå under dagen och gör saker som får dig att må bra. En jämn balans är ju det bästa. Känner du själv att du mår bra av att sova länge och att du har mer energi på dagen av det så ser jag ju inga problem med det. Kram
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan
    Zekelina skrev 2009-09-19 17:59:30 följande:
    Lämnar ett litet inlägg och får nya tråden bland favoriter På något sätt är ändå just denna tråden "hemma" för mig, trots att det nu ligger ett litet 6-veckors knytte här bredvid. Såååå roligt att se nya pluss i tråden som man känner igen från "försöker". Stort grattis!
    Zekelina: Tänk att "kicken" redan är sex veckor ung. Härligt med ett levande knyte i famnen. Är sååååå avis.
    Trazzel Maja skrev 2009-09-20 01:08:41 följande:
    Tack alla underbara .... !!!!Ibland vet jag inte vad jag skulle göra utan er, även fast jag inte vet vilka ni är så har ni hjälpt mej igenom mycket....Kram på er alla och godnatt !!!!!!!!
    Stor kram Trazzel Maja
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • Gersemi

    Snorrpan: Jo, jag var lite ofullständig i det jag skrev. Känner alltid att det jag skriver blir så himla långt! Kanske borde jag skriva böcker istället?

    Har inga problem att somna på natten, såvida inte ångesten över bebisens vara eller icke vara har satt in (in så vanligt, inte än iaf) eller om sambon sover dåligt. Då lägger han sig på mig :-/ Då är det svårt att sova! Fast det händer inte så ofta det heller, just nu har han lugnt på jobbet. Alltså somnar jag i regel utan problem.

    Jag är ute och ränner en hel del, har häst. Hon är sjuk och måste smörjas och tvättas två ggr om dagen.

    Jag behandlas för depression, och äter tabletter (graviditetsvänliga!), så även om man ju blir tröttare vid depression är det mer ett normalläge för mig, tyvärr. Men sånt är livet.

    Hur som helst har jag varit mycket piggare ett par dagar nu, så nu oroar jag mig för det istället... Människan är aldrig nöjd! Ska ringa min BM...

    Tack för att du bryr dig, och att du skrev ett så fullständigt svar

  • Melkers mamma

    Jaxon: Stort GRATTIS till lilla Joline! Härligt!

    Jessica 26: Grattis till dig med!

    SofiaL och Änlamamma: Åh, så roligt att ni oxå fått + nu!!! Har ju väntat på att ni skulle komma hit!

    Gersemi: Kul att "ses" även i denna tråd! Tror att du är klok som pratar med BM om tröttheten, även om det säkerligen är helt naturligt! Kanske har allt det där med hästen gjort dig extra trött.

    Ego: Vet inte om jag skrivit att hjärtultraljudet i Uppsala gick bra! Allt såg normalt ut även denna gång. Skönt!! så nu behöver vi förhoppningsvis inte åka dit mer =)

    Just nu är jag inte så jätte nojjig. Bebis sparkar på i magen mycket och ofta, vilket är skönt. men däremot känns det som att tiden går så otroligt lååååååångsamt! Är nu i vecka 22 och det känns som en evighet tills det är dags för bebis att titta ut. Ibland tänker jag att det vore bra om man kunde bli nedsövd en sisådär 17 veckor, så att man slipper all oro och väntan...knasig, jag vet =D

  • Vilja 71

    Tittar in och läser lite! Skickar kramar till alla som behöver!

    Själv är jag nervös just nu - imorgon klockan 15:30 ska jag in på läkarkoll och se om livmodertappen är mogen, då blir det antagligen igångsättning.........Det är ju vad jag önskat, men just nu känns allt bara jobbigt!!!!! Vi får se vad som händer imorgon!

    Kramar

  • SofiaL

    Melkers mamma; Ja äntligen har man fått flytta vidare hit Jag tkr inte alls du är knasig, jag skulle gärna sövas ner till v12 iaf till att börja med, hihi... Grattis till lyckat hjärtUL, skönt att du får slappna av lite och slippa oroa dig! Nu ska vi bara komma på ett sätt att få tiden att gå

    Vilja71; Håller tummarna för att allt blir som du vill imorn Kram till dig i jobbiga tider!

  • snorppan

    Gersemi: Skönt att du känt dig lite piggare, inte ska du vara orolig för det. Om du äter medicin för deprression också så är det ju väldigt vanligt att bli liet extra trött och så gravid och en sjuk häst på det så tycker jag inte alls att det är konstigt och tror inte det är ngn fara med lite extra vila. Nu verkar du vara piggare ibland också. Men det skadar ju inte att prata med din bm om det, som du skrev att du ska {#lang_emotions_smile}

    Melkers mamma: Vad härligt att hjärtat såg bra ut och att du inte är så nojjig nu. Njut av det. Däremot förstår jag verkligen att det känns som en evighet kvar. Så har jag känt hela vägen och även nu.

    Vilja 71: Så spännande. Håll oss uppdaterade så mkt du kan. {#lang_emotions_smile} Kram

    SofiaL: Att få tiden att gå är inte alltid lätt, men aatt ha delmål i veckor och även i bm och läkarbesök har hjälpt mig mkt. Tiden går långsamt men det går.... Kram


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • Lilla Gry

    Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på. Sitter på jobbet illamående och trött och förstår inte hur jag ska orka med någonting annat än att vara gravid just nu. Vill bara vara hemma och ta det lugnt... Men det har varit otroligt mycket runt omkring en lång period nu så det är väl inte så konstigt. Förstår bara inte hur jag ska orka... Men jag försöker vara glad åt illamåendet - det är ju i alla fall ett tecken på att jag kanske inte bara har inbillat mig pluset på stickan :)

    Kram på er allihop och lycka till ni som nästan är framme och grattis till er som redan har de små att mysa med därhemma!

  • Harling1985

    Skriver några rader för att få nya tråden i favoriter... Vill allt ha litekoll på er här, även om min lilla prinsessa redan har kommit...

    Grattis till nya plus och bebisar...

    Kramar till alla...

  • Gersemi

    Vinkar till Vilja och Melkers Håller alla tummar för Vilja idag.

    Känner mig pigg. Mår inte illa. Inga finnar. Å andra sidan ingen blödning heller... Försöker intala mig själv att jag mått illa alla de andra gångerna för att det var pojkar, och detta kan vara en flicka. Fast det går inte så bra. BM ska ronda imorgon, så får vi se om doktorn tycker att de ska göra ett VUL. Får se.

    Lilla Gry: Hej på dig, inte 'sett' dig på länge. Hur långt har du gått? Låter som att det är ett tag kvar iom illamåendet. På ett sätt är det trevligt, för då får vi följas åt

    Ta hand om er, mammor!

    *kram*

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 8