• FlikkanZombie

    Vi som fick barn i Sep 2007, vi håller fortfarande ihop!

    Denna tråd består av ett helt gäng tjejer som hängt ihop sen vi va gravida, genom foglossning och sd, genom förvärkar och till slut förlossning!
    Nu är vi inne på andra året med härlig trots och ännu mera bus och framgångar!


    {#lang_emotions_flower}Nya och gamla är välkomna! {#lang_emotions_flower}
    Trådar från förr:

    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-2-115/m22634637.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m23276370.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24188284.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27296984.html
    Tråd 5: http://www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29674008.html
    Tråd 6: http://www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32410441.html
    Tråd 7: http://www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34747237.html
    Tråd 8: http://www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37013784.html
    Tråd 9: http://www.familjeliv.se/Forum-11-264/m39989524.html
    Tråd 10: http://www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42949573.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47885765.html

    {#lang_emotions_nalle} Födelsedagslistan:

    jellona0507, Engla 28/8, Finland
    The past is now, Joakim 1/9, Stockholm
    Turboplingen, Nova 2/9, Nynäshamn
    cammily , Thindra 3/9 vänersborg
    Annaaa86, Saga 7/9, Stockholm
    first timer, Elin 14/9
    Ottisen, Hedvig 15/9, Jönköping
    Hallonsmoothie, Novalie 17/9, Katrineholm
    Muppelina, Emma 22/9
    Midwinter, Alma 24/9, Landskrona
    Hia, Hampus 24/9, Norrköping
    Minizzzen, Felicia 25/9, Lidköping
    Elidasofie, Elida 28/9
    lollipopp84, Emma 28/9, Bålsta
    FlikkanZombie, Lowa 29/9, Västerås
    ~Saga Elina & Lowa Maria~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 23:41
    LaidbackAnna, Ester, 16/9
  • Svar på tråden Vi som fick barn i Sep 2007, vi håller fortfarande ihop!
  • TreSmåHjärtan

    Grattis Turbo!!!!!!

    I dag va vi på Skansen. Vi har pratat med Emma i ca ett halvår nu att " i sommar sk avi lämna dina nappar till kattungarna". Och nu blev det äntligen av. Har haft så fullt upp första delen av sommaren så det har inte hunnits med förrän nu. Men det gick kalasbra. Visst, hon har frågat efter nappen några gånger redan, men då påminner vi henne bara om var dom är så är det lugnt. Hon fick välja ett gosedjur där på Skansen att ha istället för napparna när hon ska sova och är ledsen. Hon valde en pingvin som nog kommer stå henne väldigt nära.Glad


    Emma 28 september 2007, Alicia 1 juni 2009
  • TreSmåHjärtan

    Nu är vi inne på dag tre utan napp. På dagarna funkar det super, men det är värre på natten. Inatt vaknade hon och va superledsen vid flera tillfällen och så kunde hon inte somna om. Så hon va vaken flera timmar mitt i natten... Inte lätt inte... Sen hade hon växtvärk i benen på det som gjorde att hon hade ännu svårare att somna om. Hon sa världens bästa kommentar då:
    "Jag har ont i benen, då måste jag äta glass". Haha, ja försöka kan man ju alltid!Skrattande


    Emma 28 september 2007, Alicia 1 juni 2009
  • TreSmåHjärtan

    Hej hej!

    På måndag är det dagisdags igen! Har blivit hela 7 veckor ledigt för Emma i sommar, och det ska verkligen bli skönt för oss alla med dagis igen! Hon ska börja på stora avdelningen och vi va å hälsade på där idag, just för att det va så länge sen hon gick på dagis... Det va pirrigt till en början och hon va jätteblyg, men det släppte lite efter en stund och till slut ville hon inte åka med mig hem igen!Flört

    Nu ikväll somnade Emma i sin egen säng. Hon har sovit i vår säng i 1,5 år nu... Men nu äntligen fungerade det att natta i hennes säng! Jag mutade henne dock lite (men det får man väl göra ibland?Flört) och sa att OM hon sover HELA natten i sin säng får hon en barbiedocka imorrn. Så vi får väl se hur det går. Hon har redan vaknat två gånger, så jag ställer mig in på att jag får sova bredvid henne inatt. Men det är ju iaf en början. Vi får ta det sakta med säkert. Just nu är huvudsaken att hon sover i sin säng överhuvudtaget. Sova ensam i sin säng får bli nästa steg.Glad


    Emma 28 september 2007, Alicia 1 juni 2009
  • Turboplingen

    Tack tjejer =)
    Här går det bara bra!
    Nova är fortfarande världens stoltaste stora syster tack och lov =p
    Hon började på dagis igen i måndags, frågade henne om hon ville vara hemma eller åka till dagis
    och det va inge snack om saken. Hon saknar sitt dagis =p
    Nästa vecka byts det till en annan avdelning, mellan avdelning om jag har förstått det rätt.
    Läskigt, kommer sakna hennes fröknar på små barns avdelningen..


    Nova 070902, Hemi 100802, familjenblir4.blogspot.com/
  • HaltaLotta

    Här börjar Hedvig på dagis 30/8 .... Jag längtar faktiskt! Har varit ett låååångt sommarlov, och jag saknar alla vardagsrutiner och vardag och sånt där..... Mysigt att vara hemma länge, men nu tryter mina idéer om att hitta på roliga saker o akiviteter o sånt... särkist nu när vädret är kasst!

    Ps. Jag är med i en tävling, om bästa sommarbilden. Skickade in en bild på Lova och Hedvig - som nu ä i final! Skulle bli jätteglad om ni ville rösta lite på mif 3 ggr per dag kan man rösta! Är inte så många som röstat på oss än... :-/

    Här hittar ni tävlingen: http://jagrebeccamirjamkarin.blogg.se/2010/august/11-finalister.html#comment


    Två döttrar, En son, En sambo - mitt i skogen hittar ni mig! 1vuxen2barn.wordpress.com
  • jellona0507

    Hello, har inte skrivit på ett bra tag igen.

    Här börjar Engla på förskola/hos dagmamma antingen i slutet av augusti eller början av september. Väntar på besked från kommunen. Blir alltså Englas första inskolning. Ser fram emot det nu, verkligen.
    Jag har sökt in mig på olika utbildningar via arbetsförmedlingen här. Får se vad jag får syssla med under hösten.

    engla är mitt i värsta trotsåldern nu. Allt är NEJ, FY osv. Så förskolan gör oss båda nytta.


    Minya 050727 & Engla 070828
  • TreSmåHjärtan

    Hej hej!

    Här hade vi en väldigt bra natt. Emma sov i sin säng heeeeela natten utan ett knyst! Kl 7 kom hon intassandes till mig. Glad

    Idag va Alicias första dag på dagis. Det gick bra. Emma fick stanna lite längre och bli hämtad efter lunch. Men hon ville inte hem då, så hon får gå till halv två resten av den här veckan. Sen blir det längre dagar nästa vecka, då dom ska börja gå enligt schemat.

    Det börjar ju bli dags att tänka på presenter till 3-årsdagen. Jag har funderat på att köpa ett sånt där Lundby dockskåp. Nån som har ett sånt? Hon tycker ju om att leka å greja med små möbler och dockor dom har på dagis, så det känns som det kanske kan va en väldigt bra grej. Dom kan ju ha roligt med det i så många år oxå. Sen ska jag nog önska lite barbiedockor å dockkläder, för Emma älskar barbie å andra dockor! Kanske lite pysselsaker oxå. Vad har ni andra tänkt köpa/önska?


    Emma 28 september 2007, Alicia 1 juni 2009
  • Turboplingen

    Till Nova har vi hittils köpt:
    * Askungen docka
    * En traktor
    * En brandbil
    * Något tillbehör till sina bebisar

    Sen mins jag inte mer =/ Måste ta fram och kolla =p
    Hon är ju galen i disney prinsessorna så ska buda hem från tradera då dom har helt nya saker där för as
    bra priser!
    Jag hade ett sånt dockskåp när jag va mindre, men väntar nog med det till Nova..
    Tills hon är mer försiktig med sina saker och håller reda =p

    Jag bara älskar 3 års trottsen! Och sen svartsjukan på sin lille bror ;p
    HENNES vagn, mitt hit och mitt dit inget är lille brors.
    Och när hon inte får som hon vill slänger hon sig på marken och skriker i högan skyn.
    Som tur är är dessa utbrott få men suck när de kommer..
    Annars är hon en gosig och stolt stora syster =)


    Nova 070902, Hemi 100802, familjenblir4.blogspot.com/
Svar på tråden Vi som fick barn i Sep 2007, vi håller fortfarande ihop!