• babba74

    Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0

    Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0


    Välkomna alla Mountain Buggy / Urban Jungle-fans!

    Är du intresserad av Urban Jungle/Mountain Terrain/Swift eller Rollerbug vagnarna?

    Läs trådstarten för bra grundinformation om storlek, priser mm. Hittar du inte ditt svar fråga gärna i tråden! Om ingen svarar första gången så ställ frågan igen, det går undan i denna tråd och det är lätt att missa inlägg.

    FAQ's:

    URBAN JUNGLE
    (Ihopfälld: Höjd: 37 cm Längd: 104 cm)

    Höjd: 98 cm Bredd: 68,5 cm Längd: 104 cm Vikt 9,5 MOUNTAIN TERRAIN
    (Ihopfälld: Höjd: 35 cm Längd: 110 cm)
    Höjd:99 cm Bredd: 62,5 cm Längd: 110 cm Vikt 9 kg
    LIGGINSATS

    Höjd: 19 cm Bredd: 36,5 cm Längd: 75 cm Vikt 4,3 kg
    SWIFT
    (Längd ihopfälld: 96.5cm)

    Bredd: 64cm Ryggstödet: 52cm högt Vikt: 9.5kg
    SYSKONVAGNAR - VID FLERA BARN
    Både Urban Jungle och Mountain Terrain finns som syskonvagnar till tvillingar eller täta syskon. Ligginsatsen/erna byts ut mot sittdelar när bebisarna kan sitta själva. Som syskonvagn kan du ha en ligginsats medan det större barnet sitter i en sittdel, tills ligginsatsen byts ut och ni har två sittdelar. Handtaget höjdjusteras med ett förlängningshandtag. Finns även tvillinginsats.

    Urban Jungle

    Höjd: 36 cm Bredd: 73 cm Längd: 105 cm Vikt: 14 kg
    Mountain Terrain

    Höjd: 99,5 cm Bredd: 74,5 cm Längd: 110 cm Vikt: 13 kg
    Ang KLÄDSEL TILL UJ / Mountain Buggys 2007
    Klädsel 2007 passar på 2005-2006, dock ej exakt med tryckknapparna, då en i ramen blir utan på varje sida. Det kommer att gå att beställa extra klädslar igen, pris 1995 för standardfärger, och 2195 för de mönstrade. Två undantag finns: Limited edition, dvs Matrouschka grön samt ”Fifties” brun, de finns bara i en begränsad upplaga.

    ÅKPÅSAR
    Åkpåsar som passar bra i en UJ är tex Simple world, Elodies details eller Bugaboos. De allra flesta gillar simple worlds då man kan öppna dem nertill och låta skor sticka ut eller ta av hela locket.

    HEMSIDAN
    www.mountainbuggy.com/

    STÅBRÄDA
    Den som funkar bäst är Kiddy Board från Lascal
    www.lascal.se/web/products_start_se.aspx

    EXTRA KLÄDSLAR
    Kan man beställa via
    Bonti www.bonti.se/
    Simple world shop.simpleworld.com/

    Eller så skickar man efter från Holland

    Bildtrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26254608.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30710751.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35800644.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39493159.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42750762.html

    Gamla trådar
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m45249262.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m47914943.html

    Dom nya priserna är:
    (cirkapriser)

    UJ singel
    Sittvagn 6795:-
    med liggdel 8790:-

    Uj duo
    Vagn med 2 sittdelar: 9625:-
    Pris vagn + 1 liggdel: 11620:-
    Pris vagn + 2 liggdel: 13615:-
    Pris vagn + 1 tvillinglift: 12520:-

    Swift
    Sittvagn 5395 kr
  • Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0
  • Nettan1
    Alisa skrev 2010-05-23 09:20:58 följande:
    Provade en swift igår i en butik för min dotter som är 1,5 år och upplevde den ganska liten. Sittdjuper var gabska kort och benutrymmet inte heller särskilt stort. Det roliga var dock att innan oss provade en familj den för sin dotter på nästan 4 år och hon låg i den och vilade  Men hur som, ni med swift hur upplever ni den? Liten? Lagom?? Jag gillar ju att yttermåtten är så bra, men visst blir det påverkan på innermåtten..
    Jag tycker den är precis lagom till vår son på 2 år.
    Tycker också att yttermåtten är bra, nu kör jag inte in i allt.
  • Nettan1
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-05-23 23:02:32 följande:
    Någon som minns vad det är för en skötväska som passar till en UJ Duo? 
    Jag har en Gaia & ko, den har passat till vår gamla duo, UJ och nu har jag den till swifen.
    Hade ett tag en skip hop väska (smala modellen), hade då en duo med stång i mitten av handtaget så då fäste man väskan från mitten till ena sidan. Så det beror ju på vilken årsmodell du har, ändrades väl 08/09?
    Hoppas att du förstod min konstiga förklaring.
  • Gummsan82
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-05-23 23:02:32 följande:
    Någon som minns vad det är för en skötväska som passar till en UJ Duo? 
    Det finns väl nån tvilling skip hop... sen tror jag det finns en tvilling oth-väska.
    Jag hade en skip hop dash till våran UJ duo och det funkade bra.
  • AochJsMamma
    Gummsan82 skrev 2010-05-23 21:07:12 följande:
    Funderar på att sätta ut den för 4000kr med prutmån, eller är det för optimistiskt?Tänkte sätta ut den nu vid löning.
    jag tycker det låter ok, iom dina tillbehör, bara dynan kostar ju 500-600.. o bumpern 400... om den är i fint skick utan solblekt tyg som du skriver..
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Aquavit

    Hej, jag skulle vilja ha typ en fotsack till min swift. Det verkar inte finnas, men jag har för mig att det fanns någon som sytt en sån. Jag har sökt en massa på nätet, men hittar tyvärr inget. Gissar att jag har fel sökord kanske. Men är det någon som vet var man kan få tag på en, antingen färdig, eller ett mönster för att sy själv?

  • J79

    Hej!

    Tror jag hamnat i rätt forum då jag har en del frågor angående Urban Jungel.

     Väntar barn nr två och funderar på syskonvagn, en Urban Jungle. Tänker dock köpa begagnat då storasyster är tre år och jag inte tror att vi kommer att använda vagnen så länge.

    Så till frågorna:

    Passar både singel och duo korg på syskonvagnen eller måste det vara duokorgen?

    Passar alla årsmodeller av liggkorgar till alla årsmodeller av vagnar?

    Har syskonvagnen ställbart handtag, om så är fallet från vilken årsmodell?

    Något annat som jag bör känna till/kolla upp om vagnen innan jag köper?

    Hoppas någon orkar/ vill vara snäll och svara på mina frågor.

    Tack på förhand!

  • ChristineK
    J79 skrev 2010-05-24 16:09:38 följande:
    Hej! Tror jag hamnat i rätt forum då jag har en del frågor angående Urban Jungel. Väntar barn nr två och funderar på syskonvagn, en Urban Jungle. Tänker dock köpa begagnat då storasyster är tre år och jag inte tror att vi kommer att använda vagnen så länge.Så till frågorna:Passar både singel och duo korg på syskonvagnen eller måste det vara duokorgen?Passar alla årsmodeller av liggkorgar till alla årsmodeller av vagnar?Har syskonvagnen ställbart handtag, om så är fallet från vilken årsmodell?Något annat som jag bör känna till/kolla upp om vagnen innan jag köper?Hoppas någon orkar/ vill vara snäll och svara på mina frågor.Tack på förhand!
    Köp en ny vagn från pramworld.com istället, kostar lika mycket som en begagnad.
    Nu är Nils Mats Jack här!
Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0