• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • esther123

    Kära barnsäng: 4/2 gör jag en undersökning med en PET -kamera. Morgonen efter har kirurgerna möte på Huddinge. Ansvarig läkare ringer och meddelar samma dag och informerar om diagnos och behandling.
    Amoremio: Vad jag har förstått så kommer jag vara rätt groggy av morfin som  jag kommer att få i flera veckor. För att kunna operera ut knölen, så måste revbenen sågas upp. Det är främst det som ger långvarig smärta. Jag tror inte att jag kommer att kunna läsa sjäv. Istället har jag tänkt att det är bättre att instruera vänner att komma dit och antigen läsa en bok själva. Bara de är där i rummet. Om jag är vaken så ska en bok ligga där, som de med ett system ska kunna se var den som läste sist slutade. Mamma vill att det blir Väinö Linnas  "Högt bland Saarijärvis moar". (Millenium-trilogin har jag redan klämt och den var ju otroligt spännande!)

  • Smytt

    Hej alla, kikar in en snabbis, mkt som händer här.

    Esther, glad att höra från dig. 4/2, håller vi alla tummar vi kan, usch förstår att väntan är fruktansvärd, men tycker det verkar som Ni tänker på allt med vänner som finns nära när svaren kommer o hur det skall vara på sjukhuset osv. Hoppas såklart på ett positivt besked för dig, att det är ngt ofarligt. Tänker på dig o håller alla tummar att det skall gå bra.

    Tjatte - trött o sjuk pergo-pingla... nåja, hoppas du kryar på dig så du är på topp när "det är dags" att baka bebis sen.  

    Annbom - skönt att det verkar kännas bättre idag. Hormoner är fruktansvärt opålitliga små uslingar som man aldrig kan lita på...

    Dynah, hoppas du mår bättre, frossa är ju inte roligt, men det hade jag med i början, frossa-trött-frossa-trött. Och de två har ju en tendens att spä på varandra, så jag var som ett levande lik här hemma, hade det inte varit för att lillstumpan gick med ena armen i gips o behövde hjälp med ALLT hade jag antagligen sovit dygnet runt fram till v 10. VUL nästa vecka, då hålls de tummar för att allt ser bra ut.

    Kram till er alla och alla andra med som jag missat här.


    Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
  • MPson

    Imorgon ska jag gå till jobbet, tre dagar efter missfallet. Hoppet finns och jag tänker på "nästa gång jag blir gravid".

    Är det någon som ätit Pergotime igen efter missfall?  När kan man börja med det? 

    TACK på förhand!

  • Smytt

    Å så ett litet ego-inlägg då

    Imorgon skall jag o gubben på profylaxkurs för omföderskor/föräldrar som fått barn innan. Hoppas faktiskt lite på det, särskillt sen jag fick veta sanningen om min förlossningsbästis morfinet härom veckan. Hoppas att det kan bli mer nytta denna gången, gick en liknande när vi väntade första barnet, men då var alla förstagångsföräldrar och förlossning var ju bara en utopi för oss alla. Nu har alla varit där innan och då kanske det är lättare att ta till sig.

    På måndag skall jag göra glucosbelastning, usch o fy, trodde nästan att jag skulle slippa denna gången, men BM tog upp det sist jag var där och förklarade hur det skulle kunna påverka barnet osv OM det var ngt och det inte behandlades. Så jag tänkte att det är väl lika bra att bita i det söta och göra testet. Har inte varit ngra problem de tidigare grav, men man vet ju aldrig, och pga att tjejorna varit stora så tyckte BM att jag borde.

    Idag har jag varit med min stora 6-åring på hälsokontroll i skolan, hon fick så mkt beröm av skolsyster att hon satt still o koncentrerade sig fast klockan var seneftermiddag och simskolan hägrade efter kontrollen. Nåja, fick ju en förklaring till varför hon har så dåligt med kläder som hon kan ha... ungen är 133 cm lång... nåja, hon följer sin kurva o de e ju bra. Blir mest bekymmer för mamman när garderoben skall uppdateras, tycker det är så svårt att hitta vettiga tjejkläder i strl 134-140, som fortfarande funkar att leka i... är ju mer tonårskläder, och det VILL jag INTE att min 6-åring skall ha,  *morr*. Nån som har bra tips på var man hittar tuffa tjejkläder som funkar att leka i - i större storlekar och gärna till vettiga priser. (vet att polarn har... men vi har inte riktigt råd att handla allt där .) "Killkläder" fungerar inte heller tyvärr, det är hon alldeles för rosa för. Nåja, det är väl ett I-landsproblem det med iofs, men ganska irriterande att barn inte får vara barn när de passerat strl 122-128.

    Tog bild på magen i måndags, v 29+0 ligger i mitt galleri om ngn vill kika där.

    Kram o natti natti alla fina Qvinns där ute!


    Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
  • Charlotta66

    Esther, vad bra du planerar med vänner och böcker. Kanske kan du även ha med din dator och lite ljudböcker om det blir en lucka i läsningen. Skönt att ha vänner omkring sig när livet e tufft. Kram

  • Charlotta66

    Kram till Anna som fått tantbesök, trist!

    Döden trött idag och ska snart försöka knyta mig, har väldigt svårt att komma i säng. Imorgon blir det jobb som vanligt och sen STÄD kväll Vi får besök under helgen och vill ju göra lite fint. Avskyr att städa, men det känns ju alltid väldigt bra efteråt

    Kramar om alla lite extra idag, känner på mig att februar kommer att bli en bra månad

  • annbom
    esther123: Jag har tänkt en del på dig och hur det går. Skönt att det börjar bli dax för en prognos i alla fall så ni vet vad ni har att förhålla er till även om det kan kännas dubbelt. Stor kram!

    Smytt: Kan vekligen hålla med dig. Jag har samma problem när jag ska köpa kläder till mitt barnbarn som är 6 år. På lindex har de en del kläder även i st 134 som går att leka i.
  • BellyBandit

    smytt
    får jag föreslå tradera? båda beggat och nytt! man kan göra fynd!

  • Mamsie
    Gomorron tjejjor!
    {#lang_emotions_coffee}Lilleman sov hela natten i sin egen säng. HELA NATTEN
    *jublar*


    Amoremio, ursäkta att jag inte välkomnat dig till tråden tidigare. Har inte hunnit fatta att vi har en nying helt enkelt!
    Välkommen {#lang_emotions_flower}Esther,
    Jag älskar "Damernas Detektivbyrå". sv.wikipedia.org/wiki/Damernas_Detektivbyr%C3%A5
    "Språket är enkelt och rakt, men innehåller mycket värme och känns i sin form snarare som en muntlig berättelse än en roman. Boken är smålustig men med ett djup som ibland är underfundigt, ibland riktigt allvarligt."
    Jag har visserligen bara läst den första boken i serien men bara måste läsa de andra också!

    Vad tror du annars om ljudböcker att lyssna på i morfindimman?
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5