• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • BellyBandit

    barnsäng
    jag frågar igen
    nyfiken jag vet du
    vad heter pojken?

  • barnsäng
    BellyBandit skrev 2010-01-22 20:35:15 följande:
    barnsängjag frågar igennyfiken jag vet duvad heter pojken?
    Menar du tvillingpojken eller min första son som dog?

    Hur som helst så hette min första son Spencer och tvillingpojken har vi ännu inget namn på. Min sambo vill att han ska heta Vincent men vi fortsätter att lura på det. Flickan heter ju Luna Maria och äldsta dottern heter Vida Catalina så helst hade jag velat att pojken också skulle ha ett kort namn. Namnet Elliot är ute ur bilden i alla fall.

    Jag tar fortfarande tacksamt emot förslag
  • glimman2012

    Roligt att du hittat en vagn, barnsäng... vad blev det för modell??
    Killnamn?? det är så svårt
    Mina förslag är Arvid, Alvin, Adrian, Vidar, Wilhelm är några som jag har som förslag....

  • Eriam
    glimman2012 skrev 2010-01-22 22:15:34 följande:
    Roligt att du hittat en vagn, barnsäng... vad blev det för modell??Killnamn?? det är så svårtMina förslag är Arvid, Alvin, Adrian, Vidar, Wilhelm är några som jag har som förslag....
    Adrian är jättefint
    .?:*¨♥¨*:?. BF12/2-10 .?:*¨♥¨*:?.
  • Smytt

    Hej alla världens bästa brudar! Tack för allt stöd o all uppmuntran, vet inte vad jag skulle göra utan er. {#lang_emotions_flower}

    Gubben e hemma igen, genomgången o klar, det var inte ngra problems med hjärtat denna gång {#lang_emotions_smile}, men läkarna har ändå varnat honom att han måste gå ner i vikt innan det blir hjärtstrul. Nu var det bara en rejäl inflammation i bröstmusklerna/skelettet? Antar att han menade muskelfästena. Vi hann inte prata så mkt eftersom han somnade samtidigt som barnen - verkar som det är slitsamt att vara inlagd {#lang_emotions_tongue_out} De hade iofs tagit prover på honom var 4:e timme hela natten o så hade han fått "sova" med nån sorts EKG på så han får väl va ursäktad med det. 
    Nåja, skönt att ha honom hemma o kollad, fast just nu sitter jag o lyssnar på snarkningarna ifrån sovrummet så funderar jag på varför jag inte passade på att njuta av tystnaden igår natt   Jaja, snart ska jag väl gå in o sparka på honom till han slutar, de brukar funka en stund iaf o har man tur hinner man somna själv då.

    Stora kramar till alla, verkar vara många som kan behöva en extra kram nu. Vi får hålla alla tummar för att "februari is the månad" när allt blir som vi vill!  

    {#lang_emotions_heart}Love ya all ladies {#lang_emotions_heart} 


    Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
  • talamod

    Smytt: inte kul alls med sådan oro. Din gubbe är ju ung (45 är ju ungen ålder). Säger som andra på tråden, han är i goda händer, så försök ta det lugnt. Svårt jag vet. Kram till et båda.


    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • talamod
    VildVittra skrev 2010-01-22 15:22:18 följande:
    Vet inte hur jag ska börja men jag behöver lite pepp och stöd.Min mamma skulle komma och vara hos Nicholas då vi ska till förlossningen för att få vår lilla tös. Men nu har hon (mamma) börjat strula...säger saker som -ja man vet ju inte om hon har pengar till resan....LÅÅÅÅNG resa 45 mil hit och hon tycker eftersom min sambo ska ta ut sina 10 pappadagar i samband med förlossningen att hon ska komma efter hans dagar är slut....så avslutar hon med -är inte det bättre?Svarade att jag skulle lägga undan pengar till hennes resa redan nu så att det inte skulle ställa till några problem.Ehhh ok....ska Nicco vara ENSAM hemma då vi måste åka till bb liksom?Vi har INGEN som kan ta hand om Nicco medans vi är där...INGET socialt nätverk som bara kan hoppa in. Tänk om jag får värkar mitt i natten...ok vad ska vi göra då? Ska jag ta en sjukvårds taxi och åka ENSAM och få bebisen ENSAM? Jag hade en hemsk förlossning med Nicco och ska på Aurora samtal på tisdag och ärlig talat livrädd. 11 veckor kvar tills hon kommer jag vet men jag har NU börjat oroa mig som bara den och jag har INGEN lösning på detta. Tänker på det oavbrutet och kommer inte fram till någon lösning alls.Känner mig helt gråtfärdig nu...
    Eländes mammor som inte kan vara stöd när man verkligen behöver. Om detta vet jag tyvätt alltför mycket. Jag hoppas verkligen din mamma inser hur mycket du och Nicco behöver henne och ser till att "ställa upp". Jag lovar dyrt o heligt att jag skulle utan tvekan göra det för mina barn och det med glädje!  Har du ingen på jobbet som skulle kunna finnas tillhands om du förklarade hur det ligger till?
    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • Smytt
    barnsäng skrev 2010-01-22 21:22:01 följande:
    Menar du tvillingpojken eller min första son som dog?Hur som helst så hette min första son Spencer och tvillingpojken har vi ännu inget namn på. Min sambo vill att han ska heta Vincent men vi fortsätter att lura på det. Flickan heter ju Luna Maria och äldsta dottern heter Vida Catalina så helst hade jag velat att pojken också skulle ha ett kort namn. Namnet Elliot är ute ur bilden i alla fall.Jag tar fortfarande tacksamt emot förslag
    Grattis till barnvagnsköpet, o väldigt speciellt att ni fick en sån connection direkt.

    Funderar lite, korta pojknamn då... Isac, Loke, Love, Folke, Frode, Seth, Zack, Jack, Leo, Elias, Malte, Milo å så Ossian e oxå fint tycker jag.
     
    Vi har jättesvårt själva denna gång att "välja" namn, har total namntorka både på pojk o flicknamn... eller namntorka, listorna på "kanske-namn" blir hur långa som helst, som ovan ungefär , men INGET som riktigt fastnar, men det kanske klarnar lite närmre sen.... Måste ju få det att passa med Olivia o Linnea oxå, så här får det inte bli för korta namn, kanske lite larvigt, men man vill ju gärna få ett skönt flyt när man ska säga alla barnens namn i följd.
    Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
  • talamod
    Dynah skrev 2010-01-22 15:33:30 följande:
    Får man fråga vad du har för kön på barnen? De påstår att man mår mer illa om man väntar en tjej, jag har redan tre tjejer och ska man gå på det så väntas här en extra feminin tjej....
    Jag har två av varje sort {#lang_emotions_sunny} Och sant är att jag med tjej nr två mådde som sämst. kräktes i 9 månader. Värst när jag var tvungen att kräkas i papperskorgar på stan som en fylletant...men resulatet var ju fantastiskt och värt varenda spya.{#lang_emotions_laughing}
    Men jag vet hur du mår, man vaknar och hoppas att man ska må lite bättre och så 30 sek senare börjar allt igen....HÅLL UT.
    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • talamod
    gemigsinnesro skrev 2010-01-22 16:23:59 följande:
    Oj så fint skrivet och jag kan skriva under på att det är så. Har gått igenom något som jag aldrig förut trott att jag skulle överleva, Ett älskat barns psykiska sjukdom och därpå följande självmordsförsök (som gudskelov misslyckades). Turer in på ungdomspsykavdelningar med följande inläggningar. Turer till akuten med uppskurna handleder osv. Oändliga samtal om tvångstankar och ångest ,där barnet bett om lov att få försvinna från den här världen. Så fruktansvärt jobbigt har det varit och är i viss mån fortfarande. Människor i vår närhet har frågat hur 17 vi orkat med och jag har väl svarat att valet att orka med eller inte har inte precis funnits. Det har bara varit att kämpa på.  Trots detta jobbiga har jag alltid älskat livet på något sätt och lyckats finna små andningshål av glädje här och där som hjälpt mig att härda ut och jag vet nu att det går att leva livet fullt ut även om man bär på en stor sorg. Min sorg är att livet inte alls blev som jag ville för mitt barn. Barnet mår fortfarande mycket dåligt men vi tar en dag i taget och jag vet att om det oerhörda som jag inte ens vill tänka på skulle hända, att barnet skulle lyckas med något självmordsförsök, så skulle jag fortfarande välja att fortsätta leva om inte annat för mitt andra barns skull, och förr eller senare skulle jag även fortsätta vilja leva enbart för min egen skull.Jag tror däremot att det är viktigt att ta sig tid att verkligen få vara ledsen när man är det. Att skrika, gråta eller vad man nu känner att man behöver göra för att få ur sig sorgen och smärtan och inte låsa den inom sig. Kramar lite extra om alla som tycker att livet är tungt just nu.
    Så mycket sorg man kan vara tvungen att leva med! Och som du säger man väljer inte utan bara gör det man måste. Jag hoppas för ert barn att livsglädje ska komma och livets svärta få lösas upp till frid och ljus. Många kramar till er.
    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5