• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • talamod
    gemigsinnesro skrev 2010-01-22 17:01:16 följande:
    Åh så skönt att någon tog det på rätt sätt :) Blev lite orolig när jag skickat iväg det att det blir som en liten tävlan om "vem som har det jobbigast" och det var inte alls min mening. Jag tror att alla människor har sina sorger att bära på (det hör liksom till livet) och att det kanske kan stärka någon att höra att livet faktiskt går vidare. Det är ju inte alltid man tror det när det är som svartast. Och att den ena sorgen inte är större eller mindre än någon annans. Man kanske bara hanterar dom lite olika. Men livet går trots allt vidare och till slut när man kommer ur allt det nattsvarta så väntar ett annat liv med andra erfarenheter på en och det livet kan bli lika bra som det du hade förut.
    Ja så sant, livet är livet och bara för att det blir annorlunda betyder inte att det inte kommer stunder av glädje. Och hur det än är med sorg så finns bara en väg och det är igenom den. Det kan ju hjälpa om man har någon eller några att dela sorgen med. Men glädje behöver också delas för att ge riktigt stärkande återkoppling. Så än en gång kram till er.
    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • talamod
    barnsäng skrev 2010-01-22 17:26:28 följande:
    På tal om att förlora barn...Idag ringde jag på en tvillingvagn som jag vill köpa. Tjejen som svarade var jättetrevlig och direkt så förklarade hon att hon inte använt vagnen för att hon förlorade ena tvillingen när han var 9 dagar gammal Jag berättade då om min son som dog i vecka 42. Direkt kändes det som att vi hörde ihop....eller att vi åtminstone delar någonting väldigt betydande. Det slutade av med att vi pratade gravstenar, ilska, sorg och att hålla sitt döda barn i sin famn. Ett oerhört starkt samtal och vi glömde bort att prata om barnvagnen. Jag kom på det efter ett tag och fick ringa upp henne sen.Hon berättade att flera har ringt på vagnen men de flesta blir rädda när hon berättar om sin döda son och vissa har slängt på luren. Hon upplevde det som att folk kanske tror att detta smittar via vagnen :-sHur som helst så ska jag köpa den av henne och det känns jättebra.
    {#lang_emotions_innocent} Ibland är det meningen att två mötas!
    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • BellyBandit

    Barnsäng
    jag menade givet den nyfödda namnlösa *ler* men kan ju vara svårt att veta
    Luna betyder ju måne så du får väl hitta något som passar till det Staffan? Stjärngosse nej jag skojar bara med dig!
    mina tvillingar heter på Z båda två

    Idag på morgonen vaknade jag av bajs och kräks och magsjuka och feber LIVET ÄR HÄRLIGT jag vet allafall att jag lever och det är underbart!
    ena hundjäkeln hann och sätta i sig spyan innan jag hann torka upp den och jag trodde jag skulle spy!

    Smytt bra att gubben e hemma... snarkningar? jag sover gott till min gubbes snarkningar men det kanske beror på att vi inte varit tillsammans så länge hehe

    Tänker på ålder på våra gubbar... jag tror min e äldst eller? han fyller 56 i mars... han e frisk som en nätkärna peppar peppar ta i trä men snusar... han har ju rökt hela livet och druckit så å andra sidan kanske han inte e så frisk

    själv e jag frisk men fet som jag brukar säga...

    jaja nu blev lördagens grillning ute inställd ska dock kasta mig ut med snowboarden med elvaåringen... i backarna utanför dörren---

  • VildVittra

    Barnsäng: Ett ovanligt men trevligt pojknamn är ju Micado.

    Annars pratade jag med mamma i går igen och hon har inga svar på vad jag ska göra med Nicholas under förlossningen, hon bara undviker frågan.
    Jag är arbetslös sedan länge och har liksom inga som kan ställa upp...
    Jag måste komma på en lösning men just nu känns det lite dumt och jobbigt.

    Har sovit dåligt och varit på toa 7-8 gånger i natt...sen väckte Nicco mig vid 8 och ville ha frukost...han började med att välta sitt jucie glas över sin pyjamas och stolen. YAY. jaja bara att torka.
    Har en känsla av att dagen kommer blir lång här.

    Ha en bra dag ni alla =)

    Kram


    Nicholas född 11 juli -05, bebis BF 13 april -10
  • Floppan67
    VildVittra skrev 2010-01-23 08:59:00 följande:
    Barnsäng: Ett ovanligt men trevligt pojknamn är ju Micado. Annars pratade jag med mamma i går igen och hon har inga svar på vad jag ska göra med Nicholas under förlossningen, hon bara undviker frågan. Jag är arbetslös sedan länge och har liksom inga som kan ställa upp...Jag måste komma på en lösning men just nu känns det lite dumt och jobbigt.Har sovit dåligt och varit på toa 7-8 gånger i natt...sen väckte Nicco mig vid 8 och ville ha frukost...han började med att välta sitt jucie glas över sin pyjamas och stolen. YAY. jaja bara att torka. Har en känsla av att dagen kommer blir lång här.Ha en bra dag ni alla =)Kram
    Fy vad jobbigt! Varför är mammor så konstiga ibland? (Ska man bli som dom en dag?) Min mamma har undvikit min graviditet och mina missfall och det känns också som ett stort svek ibland. Tror i och för sig att hon inte klarar av att handskas med min sorg när jag hade missfall och kanske inte vågade hoppas denna gången. Nu börjar hon mjukna lite och kanske har börjat fatta att det ska komma ett barnbarn till. Önskar att jag hade haft lite mer stöd och förståelse från henne, hon är ju ändå min mamma.

    Har ingen vettig lösning på ditt problem tyvärr, förstår att det känns tufft. Kramar!!
  • Eriam
    VildVittra skrev 2010-01-23 08:59:00 följande:
    Annars pratade jag med mamma i går igen och hon har inga svar på vad jag ska göra med Nicholas under förlossningen, hon bara undviker frågan. Jag är arbetslös sedan länge och har liksom inga som kan ställa upp...Jag måste komma på en lösning men just nu känns det lite dumt och jobbigt.
    Har du Nicholas på dagis/barnmamma? Det kanske kan va ett tips? Om han går på dagis finns det ju i alla fall personer som han känner igen och om man hör med nån av dem privat så kanske nån kan ställa upp? Jobbigt för dig det här! Hoppas det löser sig! *kram*
    .?:*¨♥¨*:?. BF12/2-10 .?:*¨♥¨*:?.
  • glimman2012

    Hej Nikolas mamma!

    Förstår att det är lite jobbigt just nu för dig.... att ha en mamma som inte vill sätta sig in i din situation ännu är svårt, Hon kanske tycker det är lite tidigt ännu att förbereda sig på detta ännu? Men sånt här är alltid svårt att speculera i....
    Har Nickolas några kompisar på dagis han brukar leka med??  Finns det någon av hans kamraters familjer som han skulle kunna vara hos?? du kanske skulle kunna fråga?? Jag vet att jag själv skulle ha svårt att fråga men när jag fick min minsta( för 17 år sen) så var mina  då 2 åriga tvillingar hos några sandlådekamrater, dvs grannar i området som vi inte hade så mycket kontakt med.... Det hade gått jättebra..... fundera på vilka möjlighetr du själv har och vilka nicco leker med...
    Kramar om och hoppas att det löser sig......

  • BellyBandit
    VildVittra skrev 2010-01-23 08:59:00 följande:
    Barnsäng: Ett ovanligt men trevligt pojknamn är ju Micado. Annars pratade jag med mamma i går igen och hon har inga svar på vad jag ska göra med Nicholas under förlossningen, hon bara undviker frågan. Jag är arbetslös sedan länge och har liksom inga som kan ställa upp... Jag måste komma på en lösning men just nu känns det lite dumt och jobbigt. Har sovit dåligt och varit på toa 7-8 gånger i natt...sen väckte Nicco mig vid 8 och ville ha frukost...han började med att välta sitt jucie glas över sin pyjamas och stolen. YAY. jaja bara att torka. Har en känsla av att dagen kommer blir lång här. Ha en bra dag ni alla =) Kram
    halloj var bor du någonstans?
    finns det ingen i tråden som kan hjälpa till?
    lära känna på ett par fika och sen finnas där?

    fan vad det är trist när det blir så här

    igår fyllde ju min lilltjej år och ingen av min familj hörde av sig
    inte mamma inte moster inte storasyster inte kusin...
  • VildVittra

    Tack alla ni söta =)

    Vi bor i Gårdsten, Angered i Göteborg och då Gårdsten är väldigt invandrar tätt är det svårt (i allafall för mig) att få kontakt med de andra föräldrarna på dagis. Har försökt. Men vi har alldeles fantastiska dagis fröknar..kanske skulle kunna ta mod till mig och fräga en ev dem =)

    I allafall en väldigt bra ide tycker jag.

    Kram allihopa

    Belly>> himla tråkigt att de inte ens kunde ringa eller skicka ett kort på din dotters födelsedag.


    Nicholas född 11 juli -05, bebis BF 13 april -10
  • BellyBandit

    jag vet inte vad jag eventuellt kan ordna
    sambons äldsta son som blir 30 år 6 februari och sambo och 3 årig son bor i Götet plus två pojkar till... som är 28 och 22...
    ska jag ordna en kontakt?
    pojkarna e underbara... ansvarsfulla och jättesnälla...

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5