• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • Anyah
    Hemulan skrev 2010-01-27 07:13:01 följande:
    Till mig skrev han "Inget sex på 6 år", hahaha.
    *asg*
  • Tjatte

    Haha, inget sex på sex år. Sure

    Besöket gick utmärkt, jag har kropp som en 30-åring , iaf invändigt. Fler äggblåsor än förväntat, FSH på perfekta nivåer och ett ypperligt ägg som ligger i ovariet och väntar på att släppa. På lördag ska jag börja med progesteron och Trombyl samt "killa min partner i nacken". Han är för skön, doktorn...


    FML
  • Dynah
    Tjatte skrev 2010-01-27 16:45:09 följande:
    Haha, inget sex på sex år.
    Känns lockande just nu...mår ÄNNU värre nu...vet inte vart jag ska ta vägen. Har varit sjukskriven 2 dagar och vabbat en dag, men imorgon bär det av till jobbet (hur???).
    Var på VUL idag igen, en liten böna låg där och skvalpade, hjärtat pickade på. MKP nästa onsdag. NÄR tar illamåendet slut???
  • Tjatte

    Jag har kommit upp i frikort så besöket hos dr kostade inget. Men på vägen hem råkade jag slinka in på några av mina favoritaffärer och det var rea ta mig tusan överallt, till och med på NK. Kom hem med två små tavlor och en jättefin vas/ljusstake i fattigmanssilver *myser*. Jag älskar inredning, och är hängiven den lantligt romantiska Shabby chic-stilen. Men det är tyvärr sällan jag tar mig tid att botanisera i stadens alla fina butiker, och ekonomin håller ju bara precis på att återhämta sig efter tre års studier. Idag njöt jag verkligen av att gå i affärerna, trots snöstormen . Egoinlägg x 2, men ibland behöver man skriva av sig.

    Barney - dina twins är ljuvliga. Jättefina namn .

    Esther - kram på dig. Min bror har gått igenom ett liknande historia som dig under den senaste månaden. En 2 cm stor förändring upptäcktes i ena lungan och han har gjort flera undersökningar. Nu lutar det starkt åt att det inte är en tumör, som tur är. Jag väntar på besked idag om den senaste och förhoppningsvis sista undersökningen som ska säga vad det är och om det behöver opereras.

    Bojji - stackars din lilleman, han måste ha haft extrem otur.

    Nu ska jag leta upp det där om ÄL-tester som Teskedsmamma ska ha skrivit. Själv har jag aldrig fått någon vidare ordning på stickorna, utan förlitar mig på sekret och känningar.


    FML
  • Tjatte
    Dynah skrev 2010-01-27 16:56:33 följande:
    Men det är ju skiiiitbra att du mår illa, om vi ska tänka så . Härligt med pickande hjärta, jag blir så glad för er skull. Det kommer gå bra det här, det känner jag på mig.
    FML
  • Mamsie
    Gokväller kvinns!

    Hade trevligt besök idag av Niccosmamma. Grabbarna lekte fint tillsammans medan vi mammor pratade himmel o jord. {#lang_emotions_smile}bojji07, är det nollsjuan som brutit benet? Ajj stackars liten...

    Tjatte, grattis till den unga insidan. Killa gott Dynah, skönt att se bönan må ok

    Nu får jag se hur länge jag orkar vara vaken idag.
    Ha en skön kväll!
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • esther123

    Tack Tjatte! Hoppas att din bror slipper operation för vad jag har förstått är den ingen liten historia. Jag har fått tiden att gå ganska bra den här veckan. Men jag gissar att jag kommer bli rastlösare och oroligare igen i nästa vecka inför undersökningen och diagnosen. Jag tar en dag i taget. I kväll hara jag varit på vinprovning för första gången. Hjälpte en kompis som var arrangör. Det var roligt!

  • glimman2012

    Hej på er alla tjejer i tråden!
    Sitter här och tårarna rinner, fick i tisdags ta emot ett dödsbesked. Min bonusson 18 år har omkommit i bilolycka!!!Finns det någon av er som bor i helsingsborgtrakten som kan sätta ett ljus på olycksplatsen?som skedde i tisdags morse??
    Pyret och han skulle inte byta plats...
    är så ledsen!!!!!!!!!!

  • camvet
    glimman2012 skrev 2010-01-28 05:25:41 följande:
    Hej på er alla tjejer i tråden!Sitter här och tårarna rinner, fick i tisdags ta emot ett dödsbesked. Min bonusson 18 år har omkommit i bilolycka!!!Finns det någon av er som bor i helsingsborgtrakten som kan sätta ett ljus på olycksplatsen?som skedde i tisdags morse??Pyret och han skulle inte byta plats...är så ledsen!!!!!!!!!!
    Stor kram! Tårarna trillar ner för kinderna på mej.Tänder ett ljus i mina tankar.
    Mamma till Axel 04 och Anja06. Mf0711
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5