• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • talamod
    Floppan67 skrev 2010-01-29 07:05:56 följande:
    Ska på ultraljud idag, går dit med blandade känslor. Jag hoppas så klart de kan se om det är en tjej eller en liten kille och att allt är bra, men är livrädd för att de ska se något vi inte vill se... Antagligen helt obefogad oro, som vanligt.
    Du ska se att det går bra.
    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • glimman2012

    Tack för alla kramar och tankar....

    Det är så svårt att föreställa sig att nått här ska hända en själv.... Det händer andra.....
    Pyret sparkar och man hade önskat att storebror hade fått en möjlighet att träffa sitt småsyskon.... han hade kommenterat till några vänner att farsan inte ska hålla på med såna saker det var han och brorsornas tur nu..... man kan inte annat än att le...  sorgearbetet är sådant ena stunden glädje och minnen och nästa stund djupaste tårar.....
    ta hand om era nära och kära
     även om man inte alltid går ihop med sina bonusar så älskar man dom faktiskt för de de är..... påmin er själva och era bonusar om det....
    många kramar från glimman

  • talamod

    Jag hoppas på en liten kille mest för makens skull, han är ju inte sådär jätte-positiv inställd till en trea, så han skulle nog bli överlycklig. Jag vill ju oxå gärna ha en kille, men just nu hoppas jag på en frisk unge oavsett kön.
    Jag är redan överviktig från start, jag väger nu lika mycket som jag vägde i nionde månaden med de två minsta...så äta är nog det sista jag borde göra. Motionera är det ju inte heller tal om då jag mår så dåligt nu. Men hoppas på att när illamåendet lagt sig, att det blir lättare att äta mindre och sundare och ta en promenad dagligen...det jag just nu ser fram emot när jag vaknar är att få gå och lägga mig igen...{#lang_emotions_throwup}

    Jag vet. Hur det är att bara vilja få gå o lägga sig och hoppas att illamåendet  försvunnit till nästa dag...vilket det  inte hade gjort förstås. Och det där med övervikt, kan du inte tänka att det ska du ta tag i när bebisen kommit? Det blir ett stressmoment som säkert ökar illamåendet att du tänker att du inte ska äta. Jag tycker du ska släppa det och ät det du kan, för ju mer du kan lindra illamåendet dessto bättre kommer både du och alla omkring dig må.


    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • Bossan1967

    Hej här e jag!
    Har vart här o läst en del o nu vill jag oxå vara med i erat mysiga gäng.
    Letade först efter en passande tråd och hamnade i Bim 40+ men såg sedan att det stod under svårt att få barn och det vet jag ju inte än om jag har än så jag passar nog bättre här.
    Är 42 (43 i april) har 4 barn- 2 killar -89 och -91, 2 tjejjer -96 och -07. Den yngsta har jag med min största kärlek nånsin (Har haft ett hemskt förhållande i 14 år innan) och vi planerar att gifta oss i juli. Han har även 3 killar innan så vi är en stor fam. Det var så underbart å få barn med en som man verkligen älskar så jag vill gärna hinna med en till därför är jag här!
    Har haft lätt för att bli gravid innan men man vet ju aldrig hur det är nu, jag tog ut min spiral (hormon) den 11 och väntar på mensen,tror hela tiden att den ska komma för jag har haft ont i en vecka nu men kanske hoppar den över denna gång.
    Läste teskedsmammans äl test tråd och den fick mej att förstå bättre, tänkte ju pricka in äl med en gång men det var ju svårare än jag trodde.

    Kramar till alla!!

  • hopp i livet

    Välkommen Bossan! {#lang_emotions_smile}


    ♥ Emil -95 ♥ Gustav -99 ♥ BF 25/4-10
  • Dynah
    Bossan1967 skrev 2010-01-29 10:31:48 följande:
    Hej här e jag!Har vart här o läst en del o nu vill jag oxå vara med i erat mysiga gäng.Letade först efter en passande tråd och hamnade i Bim 40+ men såg sedan att det stod under svårt att få barn och det vet jag ju inte än om jag har än så jag passar nog bättre här.Är 42 (43 i april) har 4 barn- 2 killar -89 och -91, 2 tjejjer -96 och -07. Den yngsta har jag med min största kärlek nånsin (Har haft ett hemskt förhållande i 14 år innan) och vi planerar att gifta oss i juli. Han har även 3 killar innan så vi är en stor fam. Det var så underbart å få barn med en som man verkligen älskar så jag vill gärna hinna med en till därför är jag här!Har haft lätt för att bli gravid innan men man vet ju aldrig hur det är nu, jag tog ut min spiral (hormon) den 11 och väntar på mensen,tror hela tiden att den ska komma för jag har haft ont i en vecka nu men kanske hoppar den över denna gång.Läste teskedsmammans äl test tråd och den fick mej att förstå bättre, tänkte ju pricka in äl med en gång men det var ju svårare än jag trodde.Kramar till alla!!
    Välkommen! Jag vill inte ligga sist mycket längre till på gravid-listan...
  • Teskedsmamman
    Bossan1967 skrev 2010-01-29 10:31:48 följande:
    Hej här e jag!Har vart här o läst en del o nu vill jag oxå vara med i erat mysiga gäng.Letade först efter en passande tråd och hamnade i Bim 40+ men såg sedan att det stod under svårt att få barn och det vet jag ju inte än om jag har än så jag passar nog bättre här.Är 42 (43 i april) har 4 barn- 2 killar -89 och -91, 2 tjejjer -96 och -07. Den yngsta har jag med min största kärlek nånsin (Har haft ett hemskt förhållande i 14 år innan) och vi planerar att gifta oss i juli. Han har även 3 killar innan så vi är en stor fam. Det var så underbart å få barn med en som man verkligen älskar så jag vill gärna hinna med en till därför är jag här!Har haft lätt för att bli gravid innan men man vet ju aldrig hur det är nu, jag tog ut min spiral (hormon) den 11 och väntar på mensen,tror hela tiden att den ska komma för jag har haft ont i en vecka nu men kanske hoppar den över denna gång.Läste teskedsmammans äl test tråd och den fick mej att förstå bättre, tänkte ju pricka in äl med en gång men det var ju svårare än jag trodde.Kramar till alla!!
    Kul att inte vara ensam rookie i tråden
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • onskeglittra
    Dynah skrev 2010-01-29 10:44:32 följande:
    Välkommen! Jag vill inte ligga sist mycket längre till på gravid-listan...
    Hej, det gör du egentligen inte. jag har ju som sagt legat lågt ett tag. Vågar inte skriva in mig på gravid-listan. Har ju BF 28/8. En dag efter dig alltså. Har inte skrivit så mycket heller. Det känns som om så fort jag vågar börja hoppas så skiter det sig.

    Ni ska veta att jag läser vad som händer här i tråden och att jag gläds med er och sörjer med er. *kraaaam*
  • Bossan1967

    Jag var oxå 39 när jag skulle ha min minsta och man går som på nålar innan dom där hemska 12 veckorna (el va det 10?) gått men det brukar ju gå bra som väl är.

    Har ca 10 kg övervikt som jag försöker få bukt med, är det dumt att äta nutrilette (2ggr/dag) om man vill bli gravid? Jag tar ju vitaminer oxå (mitt val kvinna)
    Låg inne sista veckan av grav. sist för högt bl.tryck (nästan havandeskapsförgiftning)
    Vill ju inte va med om det igen!

  • Happiness

    Skriver aldrig....men jag läser allt ni skriver. Ger massor av kramar till alla dom som behöver det lite extra just nu.

    Har haft Äl i helgen. Allt har ju blivit så snurrigt efter MA:t så jag får väl se vad som händer denna gången. Försökte sexa så gott det gick....men men ett litet ägg kan ju alltid slinka igenom.

    Kramar till er ALLA!!!{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5