• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • hopp i livet
    Floppan67 skrev 2010-02-19 15:28:51 följande:
    Jag tar receptfria tuggtabletter från apoteket, heter kort och gott; Magnesium 120 mg. Jag tar ca 5 st per dag, hjälper både mot foglossningen och de nattliga kramperna.
    Bra tips! Det känns definitivt värt att prova!
    ♥ Emil -95 ♥ Gustav -99 ♥ BF 25/4-10
  • Mamsie
    Mensfan {#lang_emotions_demon}!

    Jaja, vad kan man förvänta sig när hårbotten invaderas av släktingar och det sliter o drar i rygg/bäcken/ljumskar/lår ?
    Men ändå fanns ett litet hopp där eftersom det bara kom en liten spotting igår morse och det är ju ganska vanligt i början av en graviditet.

    Well well, always look at the bright side:
    Nu är det fritt fram för värkpiller som går att kombinera med alkohol. Skål {#lang_emotions_cheers} !
    Åsså börjar vi pipperiet om en vecka-tiedar igen och återgår till bebisvänliga värkpiller och alkoholfritt.
    Skam den som ger sig!

    Statistiken enligt fertilityfriend.com :
    Genomsnitt
    ÄL på dag 17, Cykel-längd 25, Lutealfas 9.
    För den statistiskt intresserade: Std-dev 2,1 {#lang_emotions_foot_in_mouth}
    Min egen kurva: www.fertilityfriend.com/home/f3a5b (den nedre av dem var förra)
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • milk and honey
    Floppan67 skrev 2010-02-19 15:28:51 följande:
    Jag tar receptfria tuggtabletter från apoteket, heter kort och gott; Magnesium 120 mg. Jag tar ca 5 st per dag, hjälper både mot foglossningen och de nattliga kramperna.
    Tack Floppan, de ska jag ta och prova, känner mig som ett vandrade apotek, möllers tran för att jag äter för lite fisk, blutsaft för järnet, vitamineral, lactulos för förstoppning och gaviscon då och då.. och så lite magnesium kanske då .. hm undrar vad jag mer ska ta... tralala.. hoppas de nu funkar ihop allt oxå.. är ett fasligt pysslande på morgonen vid frukost

    lactulosen verkar funka föresten, kanske lite för bra för på förmiddagen var jag ensam i butiken och var tvungen att stänga flera ggr och skriva en lapp på dörren KOMMER STRAX,, hihi skulle kanske skrivit är och racerbajsar oxå .. fnisss...

    sen när min kollega kom åkte jag faktiskt hem för jag är helt urlakad, har nu sovit ett par timmar.. men baja kunde jag nu iaf.. haha.. mycket skitsnack..

    Eriam: Kollar vart du ääääär??? bådar gott att hon inte varit inne idag
    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
  • glimman2012

    hej på er alla tjejor!!
    Så fint hus hopp blir alldeles avundsjuk, men vilket jobb ni har lagt ner en stor kram till snickarna. Varit med när syrran renoverat sitt hus och det är mycket arbete.....
    Fin mage du har hopp...

    Var hos BM idag och kollade status allt är ok, hon kollade även lite mer. är öppen 1 cm men det ligger lite bak än.... Mitt största problem är snön i helgen vill ju inte ut och halka på vägarna mitt i natten, så jag är i valet och kvalet just nu om jag ska ut och knalla och gå eller ta det lugnt i soffan.... inga värkar men gårdagen var tung på den fronten. Det vore ju bra om man får i början på veckan.... vi får se vart detta landar....

    En kram till er alla....

  • milk and honey
    glimman2012 skrev 2010-02-19 17:09:39 följande:
    hej på er alla tjejor!! Så fint hus hopp blir alldeles avundsjuk, men vilket jobb ni har lagt ner en stor kram till snickarna. Varit med när syrran renoverat sitt hus och det är mycket arbete..... Fin mage du har hopp... Var hos BM idag och kollade status allt är ok, hon kollade även lite mer. är öppen 1 cm men det ligger lite bak än.... Mitt största problem är snön i helgen vill ju inte ut och halka på vägarna mitt i natten, så jag är i valet och kvalet just nu om jag ska ut och knalla och gå eller ta det lugnt i soffan.... inga värkar men gårdagen var tung på den fronten. Det vore ju bra om man får i början på veckan.... vi får se vart detta landar.... En kram till er alla....
    hur då menar du.. är du på g av dig själv eller av lite hjälp på traven? blir så nyfiken.. vill iaf önska stort lycka till och att bebben kommer snart så ni kan focusera på begravningen

    kram och ta de lugn i trafiken. . INTE halka gumman
    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
  • Mamsie
    milk and honey skrev 2010-02-19 17:17:02 följande:
    Mamsie: Puss på dig Så du tror jag har en liten pöjk i magen
    Pjah, magen putar ju rakt ut framåt och har inte byggt på sidorna och höfterna något så...
    Dessutom säger de ju att flickor förtar mammas skönhet och gör henne bred
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • Mamsie
    Milk,
    Lactulos gav vi till Max förut men det hjälpte inte på honom.
    Vi fick tipset att dela upp dosen på 2 ggr/dag och vissa får bättre effekt av 3ggr/dag.
    Nu får han Forlax som funkar fint. Movicol vägrade han ta.

    Jag korkades igen över julen (undrar varför {#lang_emotions_dreamer}) och knyckte av grabbens Lactulos.
    Jävlar i min låda vilken magknip och fisparty det blev
    Sen fick jag ju gallstensanfall som grädde på moset men det är en annan historia. *s*
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • Eriam
    milk and honey skrev 2010-02-19 17:06:39 följande:
     Eriam: Kollar vart du ääääär??? bådar gott att hon inte varit inne idag
    Jag ÄÄÄÄR här {#lang_emotions_foot_in_mouth}... jag börjar misströsta nåt så kopiöst, bebisen sparkar som en vilde i magen och skinnet buktar och spänns... jag är rädd för att h*n tror att h*n ska UT GENOM magen och hittar inte öppningen nedtill {#lang_emotions_dreamer}
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Teskedsmamman
    Eriam skrev 2010-02-19 18:21:21 följande:
    Jag ÄÄÄÄR här ... jag börjar misströsta nåt så kopiöst, bebisen sparkar som en vilde i magen och skinnet buktar och spänns... jag är rädd för att h*n tror att h*n ska UT GENOM magen och hittar inte öppningen nedtill
    Dags att skicka in en karta kanske

    --------------------------------------

    Någon gång ska vara den första, nu är äldsta sonen (6 år) ivägskickad till farmor för farmorhelg tills på söndag... Känns knepigt att skicka iväg honom, har så klart varit ifrån honom förr men då har han alltid varit med pappa annars...
    3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5