• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • glimman2012

    Alicia jag måste tipsa om jordgubbsvinet det alkoholfria mouserade det är otroligt gott nu när det är varmt ute..
    det är inte lätt att dölja när man är gravid i början, man är sprudlande glad men vill inte visa nått.....
    ang symtom jag började må illa först i vecka 7 så ta det lugnt det kommer....:)

  • Bossan1967

    Oj vad många vi e som ska gifta sej! jätte vackra klänningar allihop!
    precis en vecka kvar i dag Förvånad

    Kram på er i värmen!

  • Happiness
    Alicia 72 skrev 2010-07-10 07:46:17 följande:
    God morgon flickor! Ställer fram nybakta frallor o nybyggt kaffe på ett somrigt semester-öland! Första kvällen med mörkning av graviditeten avklarad! Kan verkligen rekommendera Lancers alkohokfria rosé för er som tycker om rosé! Annars ger jag inte mkt för systembolagets alkofria utbud... Hemskt vad nervöst det är så här i början när man inte har en aning om vad som pågår därinne! Man KÄNNER ju ingenting! Happiness har du nga symtom? Måste springa o köpa test idag så att jag ser att det inte går åt fel håll med hcgn! Alicia
    Hej tjejen! Alltså här ska jag ju egentlligen säga något peppande i stil med "klart att vi är gravida, klart att altt kommer gå bra" men om sanningen ska fram så är jag livrädd. Jag har för mycket med mig i bagaget för att säga att sure det kommer bli perfekt! Skulle ändå inte tro på det själv. Man får ta en dag i taget. Varje dag nu som går utan MF får jag vara tacksam över. Inte planera massor i förväg. Det är inte säkert att det blir som man tänkt sig.

    Jag tänker inte springa iväg och handla barnvagnar,kläder osv. Idag är också en blödningsfri dag. Glad! Jag fortsätter att ta Albyl Minor för att ta bort ev. mikroblodproppar iblodet. Det är en säkerthetslina jag inte kommer släppa i första taget. Jag hoppas så innerligt att det ska gå vägen. Jag håller med dig fullständigt...man måste testa massor i början. Det finns liksom inget annat man kan göra i detta läge för att försäkra sig. Jag har ett CB kvar som jag tänkte ta någongång i nästa vecka.

    Har en fråga till er som vet? Ska träffa BM på tisdag skulle hon kunna göra ett VUL på mig då eääer är det för tidigt? Behöver inte se hjärtslag räcker med att se så det inte är en tom hinnsäck.

    Symtom jag har: Väldigt lätt illamående,lite mer hungrig, mycket tröttare, kortare stubin, magen svullen och livmodern gör lite ont och spänner. Vad har du för symtom? Kram
  • Alicia 72
    Happiness skrev 2010-07-10 14:05:38 följande:
    Hej tjejen! Alltså här ska jag ju egentlligen säga något peppande i stil med "klart att vi är gravida, klart att altt kommer gå bra" men om sanningen ska fram så är jag livrädd. Jag har för mycket med mig i bagaget för att säga att sure det kommer bli perfekt! Skulle ändå inte tro på det själv. Man får ta en dag i taget. Varje dag nu som går utan MF får jag vara tacksam över. Inte planera massor i förväg. Det är inte säkert att det blir som man tänkt sig.

    Jag tänker inte springa iväg och handla barnvagnar,kläder osv. Idag är också en blödningsfri dag. Glad! Jag fortsätter att ta Albyl Minor för att ta bort ev. mikroblodproppar iblodet. Det är en säkerthetslina jag inte kommer släppa i första taget. Jag hoppas så innerligt att det ska gå vägen. Jag håller med dig fullständigt...man måste testa massor i början. Det finns liksom inget annat man kan göra i detta läge för att försäkra sig. Jag har ett CB kvar som jag tänkte ta någongång i nästa vecka.

    Har en fråga till er som vet? Ska träffa BM på tisdag skulle hon kunna göra ett VUL på mig då eääer är det för tidigt? Behöver inte se hjärtslag räcker med att se så det inte är en tom hinnsäck.

    Symtom jag har: Väldigt lätt illamående,lite mer hungrig, mycket tröttare, kortare stubin, magen svullen och livmodern gör lite ont och spänner. Vad har du för symtom? Kram
    Jag håller med - en dag i taget! Men att inte planera innebär också tyvärr att man inte glädjs på samma sätt. Tråkigt! Man borde hoppa jämfota och jubla upp och ned för gatorna.
    Har haft lite lätt illamående jag också men vem har inte det i denna värme? I morse på Öland var det 27,5 grader kl 8 på morgonen!!! Nu är det uppe i 33?? Sen har det spännt lite långt ner i tjejmagen men idag har jag varken kännt illamående eller spänningar....
    Albyl minor? Hmm, det skulle man kanske haft? Är det dokumenterat effektivt eller vad vet man om det?

    Gällande VUL så såg jag hjärtljud i v 5+1. Vill också säga att det är väldigt individuellt hur tidigt man kan se så bli inte livrädd om det inte syns. Det kan mkt väl vara för tidigt. Ska också boka VUL tills vi kommer hem, tror inte de har såna möjligheter inne i Kalmar, att få komma på tidigt VUL utan egentlig anledning.

    Du ska till BM säger du, då har du alltså "anmält dig"? Funderar på att göra det men det känns också som att ta det för givet. Lite läskigt.

    Alicia
  • Alicia 72
    glimman2012 skrev 2010-07-10 08:51:06 följande:
    Alicia jag måste tipsa om jordgubbsvinet det alkoholfria mouserade det är otroligt gott nu när det är varmt ute..
    det är inte lätt att dölja när man är gravid i början, man är sprudlande glad men vill inte visa nått.....
    ang symtom jag började må illa först i vecka 7 så ta det lugnt det kommer....:)
    Ahh, tack för tipset om jordgubbsvinet, det ska provas!
    Nej det är inte kul att behöva mörka så mycket. Nu på sommaren när vi bor hos vänner eller har vänner boende hos oss så blir det i vanliga fall ett glas vin till middagen i stort sett varenda kväll. Så om jag helt plötsligt skulle börja tacka nej till ett glas vitt vin till middagen när det är 30 grader varmt ute så skulle precis varenda en i min bekantskapskrets fatta. Men det går ju att smussla med de icke alkoholhaltiga dryckerna.

    Alicia
  • VildVittra

    I dag har vi varit på mega utflykt hela familjen.


     


    Åkte till Anten nära Allingsås tog museijärnvägen med ÅNGLOK (kan tro min tåg älskande unge 6 år i morrn var i himlen) till Gräfsnäs. Gick till Gräfsnäs slottspark och bara gick omkring i skuggan av träden. Alla njöt att skuggan inklusive Bella.


    Sen gick vi och åt älg och vilt gryta på serveringen. MUUUUUUMS attans va gott det var. Kunde ha ätit en potion till hehe.


    Så gick vi upp till slottsruinen och kollade runt, sen ned till vattnet och Nicco lekte massor på lekplatsen. Vi fikade och drack massa vatten, 27 grader i skuggan. Bella fick ligga i vagnen i bara blöjan och såg till att vagnen var i skuggan. Hon somande som en stock efter ren bölja och flaska. Sen vid 15 tog vi ångloks tåget tillbaka till Anten och hoppade in i en STEKHET bil (AC FTW!!!!!!) och åkte till Partilles Allum (köpcentrum) handlade födelsedags present till Nicco och Bellas farfar (en golvfläkt) och B vitaminer till mig och två par skor på Indiska och två Body/linnen på HM till Bella.....ni fattar...va?
    HELDAG!!


    Väll hemma stoppade jag Nicco i badkaret medans jag gav Bella ny flaska och bölja....Glaaaaad unge, hemma i svala sovrummet.
    Sen tog jag och Bellis ett bad tillsamans och nu sover hon som en stock igen. Sval och ren =)

    Faaaan (om ni ursäktar min franska) vilken underbar dag.
    Glada ungar, glad sambo och helt påfylld av energi!!!

    Jag hoppas ni alla har en minst lika bra dag som vi haft!!!

    KRAM alla


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • VildVittra

    men usch..var det räven..inte kan väll ormen tagit dem?

    Himla trist ju i allafall.

    Kramar om


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5