• taksi

    Foglossningsvännerna forts.tråd 15

    Foglossningsvännerna forts tråd 15


    Foglossarvännerna fortsätter tråd 15

    Här träffas vi och delar både glädje och sorg. Vi har ju blivit ett riktigt härligt gäng som stöttar och peppar varandra så enormt mycket!!

    Vi med svår foglossning har inte bara haft ont under graviditeten. Det är EFTER förlossningen, med en nyfödd bebis, som det blir riktigt tufft. Här i tråden samlar vi dock flitigt information, fakta och ALLT vad vi kommer över för att vi ska få ett så smärtfritt liv som möjligt.

    Här finns även några som inte längre har foglossning men andra problem. Men här hänger man ändå eftersom det är riktigt bra tjejer och allt detta stöd man får här är GULD värt.

    Några av de tidigare trådarna:

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48214739.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m11345900.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m13896916.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m26154575.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m28953643.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34799686.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43459292.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45875464.html

    Länkar:

    www.bostream.nu/funkyb
    www.lkr.se

    Att vara stark är inte
    att aldrig falla
    att alltid veta
    att alltid kunna

    Att vara stark är inte
    att alltid orka skratta
    att hoppa högst
    att vilja mest

    Att vara stark är inte
    att lyfta tyngst
    att komma längst
    eller att alltid lyckas

    Att vara stark är
    att se livet som det är
    att acceptera dess kraft
    och ta del av den
    att falla till botten
    att slå sig hårt
    att alltid komma igen

    Att vara stark är
    att våga hoppas
    när ens tro är som svagast

    Att vara stark är
    att se ett ljus i mörkret
    och att alltid kämpa
    för att nå dit
  • Svar på tråden Foglossningsvännerna forts.tråd 15
  • Jempa L

    Jag gjorde ju ett försök med minipiller för att avbryta ÄL, och blev liksom CeeJay betydligt sämre ffa i fogarna. Jag kör också på kopparspiral, tycker det fungerar bra.


    Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Lindis41

    meningen e att jag ska köra kopparspiral efter somnmaren då risken för infek minskar..jag har ju testat minip efter nr ett o det va inte bra för fogarna..Jag fick sån panik när jag höll på att "dö" av min foglossning!M nu tog jag sista pillret igår morse o jag mår inte illa längre har pratat m min  man o jag ska skita i pillret får skydda oss helt enkelt

  • taksi

    Tack för kramarna! {#lang_emotions_heart} Jag mår fortfarande si så där i både kropp, själ (och mage - den räknas tydligen inte till de fysiska hälsan i alla fall i särskilda läkarutlåtandet till FK har jag fått lära mig). Det roliga är att vi har köpt en hund, den sötaste lilla yorkshireterriern jag nånsin sett! Hon är ovan vid promenader, så än så länge är jag betydligt promenadpiggare än vad hon är. Fast jag har nog inte promenerat så här mycket som senaste dagarna på många många år.

    Lindis:
    Kram vännen, kämpigt det låter med migränen! Bra att du tagit bort dom där hormonbomberna och låter kroppen få ro igen.

    CeeJay:
    hur mår du nu? Och hur jobbar du nu, har du fått sjukskriva dig igen eller fungerar det med lediga strödagar? Skickar med en extra kram till dig med.

    Kodoktorn:
    låter underbart! Vi ska snart upp till fjällen och jag längtar, längtar, längtar! {#lang_emotions_sunny} Hur gick det hos sjukgymnasten?

    Jempa:
    hur är det med dig?

    Och hur är det med alla trådgamlingar och er som hittat hittat hit relativt nyligen och som jag inte sett till på ett tag?

    Kram till er alla!

  • Jempa L

    Crex: Jo, tack. Det snurrar på. Vi har varit förkylda hela högen, minstingen har fortfarande feber.  Själv har jag mått relativt bra i fogarna, men pga förkylningarna har jag ju inte gjort något heller. Har ställt in vattengympan två gånger. Var iväg och handlade i dag, fel läge i månaden så det var ingen höjdare. Blir instabil direkt och får ont i fogarna i samband med mens. Men trots det pratade jag med läkaren vid sista besöket att vi ska kontakta FK angående arbetsträning. Superoptimist som man är så tänker man att det går nog. Men det återstår att se när verkligheten kommer ikapp, om, hur, när osv. Är rätt less på att gå hemma, men om jag inte klarar av ungarna o att åka o handla utan hjälp så kan man bara testa och se lixom.

    Superroligt med hunden! (Jag har följt dig på FB ju!) Själv blir jag lite orolig för vår halta gamla dam, en goldentik på 10 år. Hon är knackig o stel, och nu ikväll upptäckte jag en hård "knöl" på ena hasens insida {#lang_emotions_cry}. Det är en sak att ha krämpor själv, men hunden kan ju inte tala om på samma sätt som vi hur hon mår.


    Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • taksi

    Äsch, nu försvann mitt inlägg till dig Jempa och jag ska ju lägga mig nu. Får bli god natt istället och stor kram!

  • Jempa L

    Crex: Kram!
    Lindis: Hoppas att du blir bättre fort!

    Jag har mensvärk i rumpan, piriformis... Haha, det är nog bara i den här tråden man törs skriva så, för hur galet låter det inte?{#lang_emotions_tongue_out}


    Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • CeeJay

    crex: Jo tack det är inge vidare med mig Jag kämpar dock på med mina 75% och min minusflex ökar lavinartat. Jag orkar inte med alla timmar per dag och hittills har jag varit hemma 1-2 dagar varje vecka

    Får så dåligt samvete men jag kan inte göra annat, jag rasar ihop då!

    Idag var jag på smärtkliniken och efter en snabbundersökning och genomgång av mina "nya" symptom dvs att jag vaknar mitt i  natten av att jag har ont i fingrarna och inte kan böja dem - kom han fram till att jag har inflammation på ovansidan av vänster armbåge också... Alltså på in och utsidan på vänster och insidan på höger.
    Fick kortison i vänster armbåge och bedövningssprutor i ryggen.

    Eftersom jag har inflammationer i muskelfästena i bröstkorgen frågade jag om påverkan av hjärtat. Enligt honom ska jag genast ta kontakt med vårdcentralen och be om remiss för EKG - för att vara säker att hjärtat inte påverkas av alla inflammationer i närheten.

    Fick också en ny medicin - Celebra som jag ska ta varje morgon. Och så ska jag öka till 2 tabletter Tryptizol på kvällen och fortsätta ta 2 tramadol de morgnar jag måste.

    Känns lite halvtrist nu. Har så ont och är så enormt trött, jag somnar på vägen in till jobbet och även hem. Händer mer och mer nu att jag faktiskt somnar/nickar till framför datorn Så fort jag sätter mig ner känner jag att det blir suddigt och att det är omöjligt att hålla ögonlocken öppna.

    Får försöka hålla ut till slutet av maj till att börja med, då har jag chans att få sjukpenning igen om detta håller i sig.

  • Lindis41
    CeeJay skrev 2010-03-25 18:29:01 följande:
    crex: Jo tack det är inge vidare med mig Jag kämpar dock på med mina 75% och min minusflex ökar lavinartat. Jag orkar inte med alla timmar per dag och hittills har jag varit hemma 1-2 dagar varje vecka Får så dåligt samvete men jag kan inte göra annat, jag rasar ihop då! Idag var jag på smärtkliniken och efter en snabbundersökning och genomgång av mina "nya" symptom dvs att jag vaknar mitt i  natten av att jag har ont i fingrarna och inte kan böja dem - kom han fram till att jag har inflammation på ovansidan av vänster armbåge också... Alltså på in och utsidan på vänster och insidan på höger.Fick kortison i vänster armbåge och bedövningssprutor i ryggen.Eftersom jag har inflammationer i muskelfästena i bröstkorgen frågade jag om påverkan av hjärtat. Enligt honom ska jag genast ta kontakt med vårdcentralen och be om remiss för EKG - för att vara säker att hjärtat inte påverkas av alla inflammationer i närheten.Fick också en ny medicin - Celebra som jag ska ta varje morgon. Och så ska jag öka till 2 tabletter Tryptizol på kvällen och fortsätta ta 2 tramadol de morgnar jag måste.Känns lite halvtrist nu. Har så ont och är så enormt trött, jag somnar på vägen in till jobbet och även hem. Händer mer och mer nu att jag faktiskt somnar/nickar till framför datorn Så fort jag sätter mig ner känner jag att det blir suddigt och att det är omöjligt att hålla ögonlocken öppna.Får försöka hålla ut till slutet av maj till att börja med, då har jag chans att få sjukpenning igen om detta håller i sig.
    herregud fattar inte att du måste jobba lider med dig
  • taksi

    CeeJay:
    lider med dig! Låter verkligen superkämpigt med hälsan och vad oroligt det låter dessutom. Bra att du fått information om hur du ska gå vidare med remiss för ekg, så kan förhoppningsvis den oron minska.

    Det är ju helt sjukt och ohållbart att du ska behöva vara hemma på det sättet istället för att få jobba halvtid och vara sjukskriven! Nog måste väl även vi med långvarig (kronisk?) smärta också få känna att vi har ett liv, orka göra något annat än att jboba och ha dåligt samvete?! Jag blir så arg och ledsen att det är så här för dig och för så många av oss!!!

    STOR varm kram!

Svar på tråden Foglossningsvännerna forts.tråd 15