• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    409870 visningar
    1291 svar
    1291
    409870

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 28 Dec 00:31

    Carpe diem1981 Jag tycker absolut att du ska våga prova betablockerare. När jag väl vågade prova så tyckte jag att det var det bästa jag gjort! Kan inte klara mig utan dem nu!

    Finskaflikkan Jag får ofta ont. Som hugg, obehag, bubblat till i hjärtat osv...

  • Äldre 25 Jan 15:03

    Hej! Hittade den här tråden och har inte hunnit läsa så mkt men jag har också problem med mitt hjärta... Jag har så länge jag kan minnas fått hjärtklappning som dock kommit sällan, kanske var till varannat år. Det har oftast gått över snabbt men den längsta omgången kom för en vecka sen, 50 minuter och sen var jag helt slut. Hamnade på akuten och tog massor av prover och EKG som inte visade på något onormalt förutom höjd puls (blev så skärrad och stressad efteråt) och att hjärtat var trött efter denna rusning. Fick tid för hjärtultraljud imorgon. De misstänker en ev extrabana. Jag har också haft extraslag i perioder men nu var det ganska längesen. Kommer mer vid stress. Är så orolig och hoppas få någon medicin som kan ta bort hjärtrusningen när den kommer. Hjärtläkaren som kollade mina prover/EKG förra helgen ville inte ge seloken att ha vid anfall då detta kunde göra så att man fick ännu större anfall dagen efter, är det något som ni upplever som tar medicin?

  • Äldre 26 Jan 07:45
    Göteborgsmamman skrev 2015-01-25 15:03:15 följande:

    Hej! Hittade den här tråden och har inte hunnit läsa så mkt men jag har också problem med mitt hjärta... Jag har så länge jag kan minnas fått hjärtklappning som dock kommit sällan, kanske var till varannat år. Det har oftast gått över snabbt men den längsta omgången kom för en vecka sen, 50 minuter och sen var jag helt slut. Hamnade på akuten och tog massor av prover och EKG som inte visade på något onormalt förutom höjd puls (blev så skärrad och stressad efteråt) och att hjärtat var trött efter denna rusning. Fick tid för hjärtultraljud imorgon. De misstänker en ev extrabana. Jag har också haft extraslag i perioder men nu var det ganska längesen. Kommer mer vid stress. Är så orolig och hoppas få någon medicin som kan ta bort hjärtrusningen när den kommer. Hjärtläkaren som kollade mina prover/EKG förra helgen ville inte ge seloken att ha vid anfall då detta kunde göra så att man fick ännu större anfall dagen efter, är det något som ni upplever som tar medicin?


    det va konstigt resonemang från doktorn  
    Aldrig hört. 
    Medicinen ska ju förhindra sånt. 
    Men å andra sidan vet man väl inte vad de är för fel om du nu har nå fel?

    Men äter betablockad sen flera år tillbaka och de är mkt bättre med dom än utan. 

    Hoppas du får bra hjälp! 
  • Äldre 26 Jan 21:22

    Jag fick betroprolol att ta vid behov. Bättre än seloken då den ska tas regelbundet annars kan man som din lälare säjer må mycket sämre.

    Mina extraslag har ökat lite, har dock brutit min arm så är under stress, oro, värk o sömnsvårigheter.. Hoppas det beror på det.

    Hur mår ni andra? Ingen som knäckt koden?

    Kram

  • Äldre 27 Mar 07:22
    Fy.. La oss nyligen för natten. Först på rygg och hjärtat säger ifrån ganska snabbt. Sä lägger mig på vänster sida och är på väg in i sömnen sas. Och vaknar av att hjärtat slår superfort de kändes som galopperande höst i bröstet, sängen skakade!!!! La mig på mage halvt om halvt och tog ett djupt andetag och höll på somna igen då de händer igen... Sätter mig upp i lite små panik men tänker på andningen och hjärtat verkligen galopperar Smiley gasp kändes som att de vibrerade i hela kroppen och sängen.. Men när jag satte mig upp slutade de.. Tog en extra betablockerare nu också och vågar inte somna Trots att jag är sjukt trött Smiley frown Vad göra?!

    Är gravid i vecka 25 och detta hände alltså inatt mellan 22.40-23.30.. 
    Kändes som större delen av hjärtat slog normalt men en liten del "hoppade" nån som kan ge förslag på vad det kan tänkas vara?
  • Äldre 30 Mar 20:21

    Hej hej!

    Jag känner så väl igen det där när man lägger sig på rygg. Då börjar hjärtat direkt, och speciellt om jag vänder från rygg till vänster sida, då drar det igång rejält. Typ 4 vanliga slag, sen 3 stycken jättesnabba, och sen några normala, och sen 3 stycken jättesnabba. Ibland slår det bara extraslag, ett stort och hårt om man säger. Jag kan ofta få ont, precis när extraslaget sker så är det precis som om någon slår till mig hårt med en knytnäve på bröstbenet.Förvånad

    Men idag hände nog det värsta av allt. Hade duschat, torkat av diskbänken och skulle sätta mitt gravida arsle i soffan och  ta det lite lugnt. Då började de där extraslagen som gör ont, som knytnävar i bröstet. Jag fick tillslut ställa mig upp, tänkte att det kanske slutar om jag går runt lite á la profylaxstyle. Men jag känner helt plötsligt, efter kanske 4-5 steg, att det börjar "brinna" i ansiktet på mig, jag blev alldeles varm och svetten började pärla sig PÅ armarna, i ansiktet, på magen mm. Och när jag kommer fram till spegeln i hallen och kollar på mig själv, så är jag helt knallröd. Jag flushar som en galning, jag ser ut som om jag precis gjort ett spinningpass på 60 min. 
    Blev så rädd, tänkte att nu jäklar är det slutet, nu DÖR jag. Ringde pappa, eftersom min make var på jobbet, så han kom med en gång. Det lugnade sig ju sen men, vad gör jag om det kommer igen? Blev så himla rädd... Usch. Någon som har fått liknande någongång?

    Hjärtekramar UTAN extraslag till alla här inne{#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 30 Mar 20:28
    finskaflikkan skrev 2015-03-27 07:22:39 följande:
    Fy.. La oss nyligen för natten. Först på rygg och hjärtat säger ifrån ganska snabbt. Sä lägger mig på vänster sida och är på väg in i sömnen sas. Och vaknar av att hjärtat slår superfort de kändes som galopperande höst i bröstet, sängen skakade!!!! La mig på mage halvt om halvt och tog ett djupt andetag och höll på somna igen då de händer igen... Sätter mig upp i lite små panik men tänker på andningen och hjärtat verkligen galopperar Smiley gasp kändes som att de vibrerade i hela kroppen och sängen.. Men när jag satte mig upp slutade de.. Tog en extra betablockerare nu också och vågar inte somna Trots att jag är sjukt trött Smiley frown Vad göra?!

    Är gravid i vecka 25 och detta hände alltså inatt mellan 22.40-23.30.. 
    Kändes som större delen av hjärtat slog normalt men en liten del "hoppade" nån som kan ge förslag på vad det kan tänkas vara?
    Jag skrev lite i ett nytt inlägg här. Jag har även galopperande hjärtslag också kan jag tillägga. Jag har nog ALL sorts hjärtklappning som går att få. Och det gör mig totalt psykiskt förlamad ibland. Usch, jag förstår att du blir orolig. Men oftast så är det helt ofarligt. Jag har gjort flertalet EKG och de visar inget onormalt. Jag hade sinustakykardi en gång, men det var i vintras då jag drabbades av vinterkräksjukan och fick vätskebrist. Det var också ofarligt. 
    Jag tänker, eller, försöker tänka att; Jag har gått med dessa extraslag i 10 år nu, vissa gånger blir det värre och dom gör ont och som idag, kan ge mig flush och att jag är nära att svimma av ibland. Men jag sitter ju fortfarande här och andas, så egentligen borde det vara så ofarligt som alla läkare säger att det är. Men ÄNDÅ är man ju orolig, det är så svårt att stänga av det psykiska.. Blä!
    Hoppas du får sova bättre inatt!
    Kram
  • Äldre 5 May 17:47

    Hej!Hur må ni alla idag? Ä det nån som har bli it av med extraslagen?

    Jag mår ganska bra nu. Inte haft en ångest attack på 1,5 år tror jag? extraslagen känner jag flest av då jag ska få mens. Annars så är det lugnt ? men nu vet jag inte om man är på väg och hamna i sliten igen.. är trött jämt,känner mig snurrig å ibland kan det kännas jobbigt å andas så man måste gå och ta djupa andetag helatiden..

    Tänkte se om det är nån här inne som kan ha flera extraslag på raken? Alltså att det fladdrar/hoppar i några sekunder

  • Äldre 6 May 10:49

    går in i v31 imorgon. 
    Har massor med extra slag.. Speciellt om jag ligger på vänster sida... Blä!!!!! 

  • Äldre 6 May 10:51
    RaraSara86 skrev 2015-03-30 20:28:35 följande:
    Jag skrev lite i ett nytt inlägg här. Jag har även galopperande hjärtslag också kan jag tillägga. Jag har nog ALL sorts hjärtklappning som går att få. Och det gör mig totalt psykiskt förlamad ibland. Usch, jag förstår att du blir orolig. Men oftast så är det helt ofarligt. Jag har gjort flertalet EKG och de visar inget onormalt. Jag hade sinustakykardi en gång, men det var i vintras då jag drabbades av vinterkräksjukan och fick vätskebrist. Det var också ofarligt. 
    Jag tänker, eller, försöker tänka att; Jag har gått med dessa extraslag i 10 år nu, vissa gånger blir det värre och dom gör ont och som idag, kan ge mig flush och att jag är nära att svimma av ibland. Men jag sitter ju fortfarande här och andas, så egentligen borde det vara så ofarligt som alla läkare säger att det är. Men ÄNDÅ är man ju orolig, det är så svårt att stänga av det psykiska.. Blä!
    Hoppas du får sova bättre inatt!
    Kram

    Ja men precis, har också gjort flertalet ekg och jhjärtul och massa undersökningar men allt visar på normalt. 


    Så man får ju lov att lita på de. Men är ju svårt att tänka rationellt under själv "attacken".. 
    kram

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12