• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • blehnda

    Fiyali: Jag har ju inget att jämföra med då jag själv bara är i v. 23, men jag tyckte magen var jätte fin =) men visst såg den stor ut om du har nio veckor kvar att växa vill säga =).

    Jag vill så gärna se era magar allihop! jag är ju totalt inkompetent när det gäler kort o datorer o sånt men jag ska försöka att få till en bild ellet två under dagen. Är nyfiken på hur en tvilling mage ser ut tex ;)

    wille: tack! kan säga att pengarna kom inte en dag för tidigt!

  • ebyl
    Jag tar åt mig Blendha å ska genast försöka med konststycket att lägga ut en relativ färsk bild på min tvillingmage i galleriet!!
  • blehnda

    Ebyl: du har ju en super fin magen ju! min är typ lika stor ju och jag har inte tvillingar i =) dock är ju jag i vecka 22+3 men ändå, växer den i den här takten så blir det bökigt framöver. jag ska försöka lägga in en bild men som sagt, grymt o teknisk!

  • ebyl

    Blendha: Jag ser faktiskt ovanligt slank ut på bilden, å den har växt en del bara sen dess.. Jämförde med tidigare grav. å är ungefär lika stor nu som i v.26, alltså ca 6 veckor större! Det är tur man har tillväxtperioder å inte växer lika mycket alla 40 veckor!!

  • Fixaren

    Blir så inspirerad av att ni lägger upp era magar.. Dom är ju jättefina.. Det är så otroligt att kroppen fungerar så att magarna egentligen ser likadana ut, men ändå så otrooligt olika!

    Wille: Hur går det för dig? Har det kommit igång igen? *nyfiken* Ska förresten prova ditt kesotips, frukosten är riktigt jobbig för mig med.. blir skyhög.. :(

    har inte så många tidiga magbilder, men jag lägger ut några från de senaste veckorna.. =)
    Jag går mest omkring och tror att jag har en liten mage, tills jag får se kort, då inser jag att oj då, den e inte så pytteliten ändå.. ha ha

  • Vilda Tiger

    Fiyali
    Den är jättefin, vill jag säga först! sedan kan jag tillägga att jag är i v 25 och min är inte SÅ mkt mindre än din, ändå. Dock mkt mer hängig.

    Ebyl
    haha! Sorry, jag skrattar åt att jag var lika stor i v 19 som du är, som har två i magen. I min blogg kan du scrolla ner några veckor så hittar du ett kort från då jag är i v 19, att jämföra med. Jättefin är du!

    Ja, som ni redan gissat så finns mina magbilder åp bloggen: www.troll.bloggagratis.se Kika gärna och berätta gärna att magen är fin, det tröttnar man aldrig på att höra, eller hur?

  • blehnda

    Vilda: Super fin mage du med!

    Jag blir så trött på mig själv, jag har försökt att lägga in bilder i mitt galleri i typ en timme nu, men när jag lagt in alla och sen ville titta i galleriet för att se om det lyckats så hittar jag inga bilder. hur sjutton ska man bära sig åt?
    hjälp!

  • ebyl

    Vilda: Skratta på du, det bjuder jag på! Ska genast gå in å kika på era magar...

    Blendha: Ja men..bläddra, välj bild, ladda upp? Eller jag minns inte. Ska kolla igen. Jag lägger bara upp en bild i taget...

  • Fiyali

    Ebyl : Din mage ser ju helt jämn och fin ut ju! :)
    Vilda Tigern! Ser inte hängig ut alls tycker jag, men du har rätt i att vi nog inte har så stora skillnader i storlek :) Men du väntar också barn nr två har jag för mig?
    Fixaren: Du hade också en sån där perfekt kurvad mage, som inte lutar eller hänger åt något håll!

    Sjäv tyckte jag att jag var rätt "sexig" under förra graviditeten, ligger en bild under galleri från då också, men den här graviditeten känner jag mig mer hängig och pösig än smidig som en gasell :P haha

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare