• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Jaynee
    Camila: Tack vad fint av dig Solig

    Jag uppdaterar lite sent eftersom vi packade och bilade uppsala-göteborg direkt efter gyn igår.  Jag fick hur eller hur ett mf konstaterat, det fanns inga rester kvar utan det var fint och hon sa att det fanns många fina äggblåsor, vilket är positivt antar jag. Så det är bara att fortsätta mysa på. Jag får se det positiva, att jag är icke-gravid under semestern och kan ta mig ett glas vin med de andra vännerna. Det kommer när det kommer.

    Hoppas ni alla har en härlig sommar, kram på er! 
  • Rondellen

    Jayne! Stora styrkekramar till dig!

    Jag försöker tänka likadant, att det kanske är skönt att inte vara gravid över sommaren o semestern ändå. Man måste göra så, njuta av att inte vara gravid också. Annars blir fokuset på att lyckas det enda som får ta plats.

    Jag har haft mf och många andra här. Det är så fruktansvärt vanligt att man ska itne oroa sig för det. Minst tio pårocent av allag raviditeter, antagligen fler, slutar i tidiga missfall.

    Önskar dig stort lycka till att ta sig igenom den jobbigaste perioden nu efteråt. Hoppas att någon av dina fina äggblåsor är vad som kommer bli en bäbis inom kort!

  • Camila

    Jaynee: glädjer mig att du mår ok! Dina ord peppar mig även mig att vara positiv och njuta av sommaren!

    Frikadellen: beklagar ditt tidigare missfall Tur att det är sommar och det faktiskt finns annat att foka på!

    Själv hade jag äl igår! Vi myste massor men tyvärr är det lite knepigt för mina äl är ofta ganska smärtsamma, så ibland undrar jag...inge skoj att käka massa alvedon för att sexa lite, haha. Har blivit värre sen förlossningen men 
    men det är väl en mening med allt. 

    nu hoppas jag att våra semestrar gör att vi alla slappnar av mer och blir gravida när vi minst anar det.

    Kramen

     


  • Jaynee

    Tack tjejer, jag vet att det är väldigt vanligt med missfall, har hört att det kan vara upp emot 50% där hcg-värdet inte hunnit stiga så högt att man ens vet om graviditeten, och sedan 10-20% någonting innan alla organ bildats. Så det är jag inte så orolig över. 

    Och semestern är bra för både kärlek och avslappning Flört,  om vi har vi tur är vi både rejält utvilade och gravida när vi kommer tillbaka till jobben efter sommarens äventyr.

  • saltflingan

    Jeynee:  Usch vad trist att höra om ditt mf, men det är en frisk fläkt med din positiva inställning. Yeay för dig! 

    Själv fick jag mensen en dag tidigt. Hur har det varit för er andra, har era lutealfaser ändrat längd? Min är nu nere på 12 dagar.

  • Ekaterina

    Hej på er tjejer!

    Har följt detta forum ett tag nu, men aldrig lämnat ngt avtryck förrän nu Skrattande

    Fick ett utomkvedes som upptäcktes i december förra året (behövde inte operera eller ta cellgift, utan fick gå på kontroller i nästan 2 månader och till slut var hcg nere på nära 0).

    Nu vill jag gärna försöka bli gravid, men har fått så himla rubbad menscykel efter utomkvedes! 1 mensen kom 3 veckor efter sista kontroller på sjukhuset och har sedan dess haft en  varierande  menscykel på 60 till ca 80 dagar! Inte lätt att försöka pricka in de få dagar man kan bli gravid då Rynkar på näsan. Tänkte att det skulle ordna till sig, men nu har det nästan gått ett halvår och ser ingen bättring i sikte.

    Hur har det varit för er? Någon annan som varit med om liknande eller har eran menscykel gått tillbaka det "normala" snabbt?

    Tacksam för alla svar!

  • Camila

    Ekaterina: Beklagar att du oxå fått genomgå ett utomkveds

    Min mencykel gick tillbaka till det normala med än gång. FIck mens direkt 27dagar efter operationen. Har sedan dess regelbunden mens, däremot blöder jag mer varje gång och behöver använda både tampong och bindor för att inte läcka.

    Förstår att det måste vara jobbigt med långa menscykler...kan du inte kolla upp det?


  • MCT79

    Hej.. får man vara med här?
    Jag hade ett utomkveds i januari som inte heller ledde till cellgifter eller operation. Jag blödde 10 veckor och bröt mer eller mindre ihop av alla HCG kontroller där HCG valsade upp och ner hela tiden. I början av april var hcg <2 och strax efter fick jag ägglossning.
    Min mens har kommit tillbaka och är lika ruskigt exakt som hinna... prick 27 dagar... enda som tillkommit är att ÄL numera är smärtsamt.
    Vi är inne på 4:r försöket nu och jag börjar bli rädd.... nojjar över att det var nått galet med vänstra äggledaren till en början och nu är höger kass...

  • Jaynee

    Hej hej och välkomna både Ekaterina och MCT79!

    Angående menscykel-frågan så har min alltid varit ganska oregelbunden, eller innan jag var 17 hade jag mens varannan-var tredje månad sisådär, sedan satte jag in en p-stav och hade ingen mens till i vintras då den togs ur. Nu är det olika, men de få gångerna jag haft mens har det varit en gång per månad, med ett par dagars diff (svårt också eftersom jag hunnit vara gravid och förlorat det två gånger sedan februari och hormonerna spökar hit och dit).  Så har inget riktigt svar där personligen.

    Och MCT79, jobbigt att det inte blir något resultat, men det är säkert ingen fara, någonstans läste jag (så typiskt mig att inte komma ihåg mina källor, men det var säkert här på FL) att det i genomsnitt tar åtta månader innan man blir gravid. Försök att sysselsätta dig med annat så du inte bara går och grämer dig över varför du inte blivit gravid ännu. 

    Lycka till båda två Glad

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3