• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • volvo bm 814

    För mig har det gått bra så här långt. Är i v.17 nu. Hoppas inte de andra ultraljuden har tagit skada. Fick tre tidiga ultraljud för de misstänkte att det satt fel den här gången också, men det gjorde den inte. Det fjärde UL ska tas om två veckor. Får se om den mår bra.

  • Mell

    Jag kikar också in för att berätta om att allt kan gå bra! Jag hade ett x i aug förra året, i okt var jag gravid igen och för en vecka sen blev jag mamma till en liten underbar tjej! Hjärta

  • Camila

    Hej alla,

    skönt att få höra lite solskenshistorier-) Det peppar mig mer än ni anar!!!!

    Fick min mens i fredags och då bröt jag ihop...då kände jag att nu orkar jag inte mer...det känns som att min kropp och mitt psyke har snart nått sin gräns. Att förlora sin son efter förlossningen och sen behöva uppleva ett utomkveds kort därefter börjar tära på mig. Men så gick jag in här i forumet och läste era kommentarer och kom på andra tankar. Jag kan inte ge upp än!

    Så tack för att ni berättar att det kan faktiskt gå bra!

    Kram

     


  • ingela0101

    Vad skönt att höra att det kan gå bra!

    Camilla: Jag tycker att du är så himla stark och duktig och du lyckas alltid peppa mig och alla andra i tråden! Du har verkligen gått igenom alldeles för mkt. Tillåt dig att bryta ihop lite då och då. Jag tror att det kan vara ganska bra och ge inte upp! Snart måste det vara din tur!

    Jag har precis haft äl och håller tummarna för denna gång. Känns dock helt omöjligt för oss. Jag tror att vi nu är på det 14:e försöket och har bara fått ett X under hela denna tid. Alla i min närhet blir gravida när de precis slutar med p-piller och det känns så himla orättvist. Den sista månaden har 5 vänner fött sina barn och 3 till närmar sig. Jag undrar om det tog tid för oss innan utomkveds för att äggledaren var dålig men nu då... De tog bort min äggledare och då borde det gå bättre nu men inte. Bara väntan, väntan, väntan och sedan kommer mensen och jag bryter ihop.

    Jag håller tummarna för oss och tycker att det är skönt att ni finns!

  • Camila

    ingela0101: TACK! dina ord värmer Förstår din frustration! Är flera av mina vänner som hunnit bli gravida el fått barn. Så ledsamt och svårt att glädjas med dem  

    Jag håller också tummarna för oss att det snart är våran tur!


  • Stella 78

    Snart är det allas er tur! Vill inte skriva för mycket om min historia här då ni alla är i olika faser efter ert X. Kommer själv ihåg att det kändes totalt omöjligt vissa stunder för att nästa dag vara styrkt av andras solskenshistorier. Men för er som vill läsa både positivt och negativt så är ni välkomna in på min sida där jag spaltat ner alla turer kring vår barnlöshet, komplikationer med X och upprepade mf. Har ni frågor så är det bara att inboxa eller skriva här. Hänger med i denna tråd hela tiden och känner med er alla som tyvärr måste erfara detta hemsk samtidigt som jag gläds med er som lyckas!

    Vad ni än gör, ge inte upp! 

  • lia27

    Hade X i nov
    Gravid igen nu i 4,4 livrädd för nytt X HCGn igår låg på ca 2500 och höjde sig normalt,med det gjorde den oxå förra gången då ja hade X :(

  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-07-20 22:29:52 följande:
    Hade X i nov
    Gravid igen nu i 4,4 livrädd för nytt X HCGn igår låg på ca 2500 och höjde sig normalt,med det gjorde den oxå förra gången då ja hade X :(
    Jag har tidigare haft ett x och är nu gravid igen. är i vecka 5+1 och har inte varit på undersökning än. Ska göra ett ultraljud den 2 aug,,, är oxå skitnervös för ett nytt X..
    Har du redan tagit prov på HCG?
  • lia27
    LYCKA82 skrev 2010-07-20 22:35:28 följande:
    Jag har tidigare haft ett x och är nu gravid igen. är i vecka 5+1 och har inte varit på undersökning än. Ska göra ett ultraljud den 2 aug,,, är oxå skitnervös för ett nytt X..
    Har du redan tagit prov på HCG?
    japp tog hcg
    Måndags förra v ca 250 tors ca 650 fre ca 950 igår ca 2500
    SJÄLV?
    Jag ska oxå på vul 3e dock
  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-07-20 23:11:02 följande:
    japp tog hcg
    Måndags förra v ca 250 tors ca 650 fre ca 950 igår ca 2500
    SJÄLV?
    Jag ska oxå på vul 3e dock
    jag har inte tagit sådana prover och kommer förmodligen inte göra innan ultraljudet den 2/8... ¨får se vad det visar då. HOPPAS HOPPAS att det går bra för oss båda...visst är man nervös. Har inte berättat för pojkvännen att vi ska ha barn än, han är bortrest och kommer hem på lördag.ska överraska honom då, men det är så svårt att vänta! Enligt familjeliv har jag BF 27/3..du?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3