• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Miny

    Dags för spolning av min v.äggledare (den som finns kvar efter x)....lite nervös.... någon som har gjort det?? vilket dag i cyckeln fick ni göra det?? Har bokat tid hos min privata gynekolog den 5/1 och ska ha mens 9/1 så hoppas på att jag kan göra det på plats.....

    Mika1980: Hoppas för dig denna månad!! :)

  • Mika1980

    Miny: Tack :) Så du fick spola äggledaren trots att de opererade bort den skadade äggledaren? Det fick inte jag, så jag är både rärr för att inte bli gravid och för att bli det..och att den ska fastna på fel ställe igen.

    Sunflower: ja på vissa sätt är han bra min gynekolog.

    Jag är sjuk, hostig och förkyld..och upptäckte nu att jag har fått feber. Tror ni att det är farligt för ett eventuellt embryo?? Ska jag ta alvedon eller inte..*orolig*

  • Mika1980

    LillaFrugan: det är ett tag kvar, åtminstone 10 dagar..:)
    Men är rädd att min feber kommer sabba allt..! Ska i alla fall släpa mig in till stan och hämta ut progesteron nu..
    Lycka till med testningen!!

  • Mmmbop

    Jag tror bara feber påverkar äggen innan de släppt. Men ta alvedon tycker jag. Speciellt som embryot inte tar näring av dig på många dagar än.

  • ewaulrica
    Mika1980 skrev 2010-12-20 12:03:44 följande:
    Miny: Tack :) Så du fick spola äggledaren trots att de opererade bort den skadade äggledaren? Det fick inte jag, så jag är både rärr för att inte bli gravid och för att bli det..och att den ska fastna på fel ställe igen.

    Sunflower: ja på vissa sätt är han bra min gynekolog.

    Jag är sjuk, hostig och förkyld..och upptäckte nu att jag har fått feber. Tror ni att det är farligt för ett eventuellt embryo?? Ska jag ta alvedon eller inte..*orolig*
    Alvedon ska inte vara någon fara... :) försök håll ut så länge det går, ta om det blir riktigt illa. Så försöker jag tänka, "inte ta i onödan" liksom.

    skänker dig alla tankar och lycka som bara är möjligt nu!!! Glad{#emotions_dlg.flower}
  • Sunflower Sthlm
    Miny skrev 2010-12-20 11:12:13 följande:
    Dags för spolning av min v.äggledare (den som finns kvar efter x)....lite nervös.... någon som har gjort det?? vilket dag i cyckeln fick ni göra det?? Har bokat tid hos min privata gynekolog den 5/1 och ska ha mens 9/1 så hoppas på att jag kan göra det på plats.....

    Mika1980: Hoppas för dig denna månad!! :)
    Jag spolade mina äggledare förra måndagen, då var jag på dag 7 i cykeln och de ville enbart spola på dag 5 till 13 eftersom spolningen skulle göras innan ägglossning. Hur menar du med att du hoppas att du kan göra det på plats?
  • Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-20 12:05:53 följande:
    När får du förja testa om det tagit sig =)???
    Jag har BIM imorrn och är super nervös, hoppas det tagit sig denna månad!
    Åh, BIM imorgon, härligt! Håller tummarna för dig! Glad
    Vi har äntligen börjat försöka igen, är givetvis orolig för att ägget kommer på den sidan där passagen är sämre men jag är positiv själ så jag hoppas på vänster sida. Har precis haft ägglossning så det är lååångt tid tills BIM för mig tyvärr.
  • Miny

    Mika1980: Jo dom opererade bort den högra äggledaren för ett år sen....sen dess har vi försökt bli gravida, och nu ska min gyn ge mig en spolning av den friska, för hon anser att den kan ha blockeringar... :)


    Lillafrugan: Jag har tid den 5/1 och då skall vi prata om spolningen, och om det passade in i min cyckel göra spolningen då också, men jag tror det blir en ny tid efter mensen.... :) var det jag undrade, har ingen aning om när dom spolar och inte spolar, har bara fått en ny tid hos min gyn då vi skulle spola eller disskutera tid för spolning...


    Sunfloer sthlm: Okej, bra att veta... visste inte när man kan göra det, med att göra det på plats menar jag att jag hoppades jag kunde göra det när jag har tiden där den 5:e... men blir nog att boka en ny tid efter mensen.. men  vi ska iaf gå igenom vad som ska göras i utredningen osv....

  • Mika1980

    Hej alla, jag tvingade mig in till stan för att hämta ut progesteronet och köpa lite julklappar, mådde verkligen jättedåligt..när jag kom hem hade jag nästan 39 graders feber! Så nu går jag på alvedon och får ligga nerbäddad i några dgr, hoppas inte embryot (om det finns ngt) tar skada..:(

  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-20 17:44:24 följande:
    Hej alla, jag tvingade mig in till stan för att hämta ut progesteronet och köpa lite julklappar, mådde verkligen jättedåligt..när jag kom hem hade jag nästan 39 graders feber! Så nu går jag på alvedon och får ligga nerbäddad i några dgr, hoppas inte embryot (om det finns ngt) tar skada..:(
    Det tror jag inte, det lever nog lite för sig själv där inne just nu.

    Håll koll så du inte får flytningar eller ont bara, så du inte fått en infektion av insemineringen!

    Annars tror jag verkligen det är lugnt. Lilla embryot sköter sig själv ett tag till!

    Krya på dig!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3