• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-12-22 17:12:09 följande:
    Sunflower: har redan haft feber sedan i lördags, men den pendlar väldigt mkt upp och ned..från 37.5-40 grader på några timmar ibland.

    God jul till dig också :)
    Oj, vad jobbigt! Hoppas den ger med sig snart!
  • Theina

    Jag hade ÄL igår eller 1-2 dagar sen och idag tycker jag mig känna symptom på x igen.. speciellt att det strålar ut konstig smärta i benet.. SUCK! nu känner jag mig HELT SÄKERT på att det kommer hända igen.. har någon av er varit med om att behöva operera bort båda äggledarna? känner mig heldeppig.. 


    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Rondellen

    Hej vänner! Det var längesedan jag var aktiv i denna tråd. Jag fick X i juli 2009. SKulle denna månaden ha börjat med IVF. Men det behövde jag aldrig göra, för vet ni vad? JAG ÄR GRAVID! Helt oväntat! Det är inte konfirmerat än, men pluset var jättestarkt och det känns som de tär på riktigt nu. inte alls som när jag fick mitt X.

    Vill blåsa hopp i er alla emd att skriva detta. Jag vet själv hur viktigt det var med berättelser som dessa när man var som allra mest ledsen.

    Kram på er!

  • Theina
    Rondellen skrev 2010-12-23 23:31:54 följande:
    Hej vänner! Det var längesedan jag var aktiv i denna tråd. Jag fick X i juli 2009. SKulle denna månaden ha börjat med IVF. Men det behövde jag aldrig göra, för vet ni vad? JAG ÄR GRAVID! Helt oväntat! Det är inte konfirmerat än, men pluset var jättestarkt och det känns som de tär på riktigt nu. inte alls som när jag fick mitt X.

    Vill blåsa hopp i er alla emd att skriva detta. Jag vet själv hur viktigt det var med berättelser som dessa när man var som allra mest ledsen.

    Kram på er!
    Ååh vad roligt, GRATTIS!! Jag håller alla tummar jag kan för att det går bra
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Hjärtat78
    Rondellen skrev 2010-12-23 23:31:54 följande:
    Hej vänner! Det var längesedan jag var aktiv i denna tråd. Jag fick X i juli 2009. SKulle denna månaden ha börjat med IVF. Men det behövde jag aldrig göra, för vet ni vad? JAG ÄR GRAVID! Helt oväntat! Det är inte konfirmerat än, men pluset var jättestarkt och det känns som de tär på riktigt nu. inte alls som när jag fick mitt X.

    Vill blåsa hopp i er alla emd att skriva detta. Jag vet själv hur viktigt det var med berättelser som dessa när man var som allra mest ledsen.

    Kram på er!
    GRATTIS!!  och ha en riktigt GOD JUL ♥ och allt går vägen denna gången!!!
  • Mika1980

    Härligt att höra Frikadellen, jag frågade för inte så länge sedan vad som hade hänt med trådstartaren :) Grattis, jättekul!!

    Theina: jag förstår din oro, men ett X tror jag inte att du känner av redan 2 dagar efter äl, ägget är då bara någon mikromillimeter och även om det skulle fästa i äggledaren istället för livmodern är ett par dagar efter äl i tidigaste laget. Jag började känna av mitt X i v. 5. Jag tror att det du känner är just att ägget färdas mot livmodern, vilket kan ta några dagar och kännas genom stick, hugg, ilningar osv.

    För min del har det hänt ett litet julmirakel också, min skyhöga feber var som bortblåst när jag vaknade i dag på julaftonsmorgon, så jag ska hem till syrran med familj och fira lite jul i dag :)

    God jul igen

  • Rondellen

    Tack tack för lyckönskningar! Har ultraljud den trettionde. Men hittils känns allt bra! Jag mår illa, är supertrött och känner allt det där man "ska" känna i början. Känns lovande!

  • Theina
    Mika1980 skrev 2010-12-24 10:37:43 följande:
    Härligt att höra Frikadellen, jag frågade för inte så länge sedan vad som hade hänt med trådstartaren :) Grattis, jättekul!!

    Theina: jag förstår din oro, men ett X tror jag inte att du känner av redan 2 dagar efter äl, ägget är då bara någon mikromillimeter och även om det skulle fästa i äggledaren istället för livmodern är ett par dagar efter äl i tidigaste laget. Jag började känna av mitt X i v. 5. Jag tror att det du känner är just att ägget färdas mot livmodern, vilket kan ta några dagar och kännas genom stick, hugg, ilningar osv.

    För min del har det hänt ett litet julmirakel också, min skyhöga feber var som bortblåst när jag vaknade i dag på julaftonsmorgon, så jag ska hem till syrran med familj och fira lite jul i dag :)

    God jul igen
    tack för att du stillade min oro jag hoppas du har rätt!
    ♥ Linnéa 081005 ♥
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3