• 2små2stora

    Gravid med syskon till barn födda 2007

    Jag har ett barn född 2007 och nu är jag gravid med nästa.
    Hoppas att det finns fler som väntar syskon till en barn som har sin härligaste {#lang_emotions_wink} tid just nu {#lang_emotions_smile}

    Det är inte samma sak att vara gravid med syskon som med första barnet så här kan vi prata om allt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 08:28
    BF-listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-2-160/m50651972.html
  • Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007
  • Madelen21

    Hej allihopa!!
    Måste bara få skriva av mig lite. Jag har blivit sjukskriven nu fram till 11e April. I fredags var jag till vårdcentralen för att träffa en läkare pga förkylning, troligen bihålan. Dom ringde mig å sa att ja skulle komma till 9 sen strax efter dom ringt så ringde en annan upp å sa om ja kunde komma till elva istället. För då hade dom råka dubbelbokat.. Så jag åkte dit till elva.. Sen kom ja dit å anmälde mig å det står att jag ska vara där kl ETT!! Men hon som ringde sa att jag skulle komma ELVA!!! IRRITERAD blev ja och sa att ja inte kunde komma tillbaks till ett.. Gick in å satte mig i väntrummet och fick träffa en sköterska.. Bättre än inget tänkte jag.. Sen fick ja träffa sköterskan och berätta för henne om mina symtom osv osv.. Sen tog hon snabb sänka som var 128... Den ska visst vara under fem i normala fall.. Hon gick å rådgjorde med läkare som sa att ja inte skulle ha nå pencillin för att ja inte hade feber plus gravid... Så ja blev rekommenderad ett nässpray ja skulle använda då.. Men sen i morse när ja vakna så hade ja så ont i mitt huvud å sånt hemskt tryck i runt höger öga osv så ja rignde sjukvårdsupplysningen och hon ringde upp mej å ja fick komma till falu lasarett på öron näsa hals å fick träffa en jour läkare där. Jag hann sitta i väntrummet i ca 5 minuter innan de va min tur.. Gick snabbt alltså. Läkaren undersökte mig och kollade i näsan och kunde konstatera att det nog är bihålsinflammation jag har.. Han kunde ju inte göra någon röntgen pga att jag är gravid då. Men jag fick alla fall pencillin och så blev jag sjukskriven fram tills den 11e April.. Skööööönt!!! Hoppas pencillinet biter på detta. Sen sa läkaren att jag skulle inte använda det där nässprayen som ja blev rekommenderad i fredags utan de va bättre med vanligt nezeril. Så nu blir det att knapra pencillin och bara ta det lugnt och förhoppningsvis blir ja frisk som en nötkärna snart igen :) Låååååång historia men ja behövde skiva av mej.. :)

  • Puman78
    kristallen skrev 2010-03-28 16:13:10 följande:
    Hej på er, var ett tag sen . Igår var jag och en kompis på ansiktsbehandling, nåt som jag och hon fick i present. Var en upplevelse med portömning och plock av ögonbrynen vilket jag aldrig har gjort nån gång i mitt liv . Men vad skönt det kändes efteråt . Men när jag skulle resa mig upp så kände jag redan innan jag började försöka ta mig upp att det kändes som att jag sträckte mig imagen. Ni vet så där som det kan kännas när man nyser och ligger ner det gör ju skit ont. Och jag  tänkte bara hur f*n ska jag komma upp . Men jag lyckades till slut men fick sitta en liten stund innan jag reste mig för det kändes så hela tiden. Till slut kom jag iväg ijallefall . Men medans jag låg där i 1 och ½ timme så gick det jätte bra och bebis höll på och böckade hela tiden . Sen gjorde min kompis likdant och jag satt bara och tog det lungt till hon var klar. Sen gick vi lite i affärer och fikade lite. Hade en toppen dag, var så skönt att va utan ungar och bara snacka med henne . Har dock nu börjat får lite mer ont av foglossning men det är ju inte så konstigt för jag är ju ändå i v 28 29 på ons . Fast mår ändå rätt huvsat . Magen tar i rätt mycket nu me, fast det tycker jag bara är mysigt . Har köpt bebis första plagg som den ska¨få åka hem i, har alltid gjort så. Fast nu behöver jag ju köpa mera plagg än bara första plagget . Hittade dock inte så mycket som var neurtallt. NÅn som vet om det finns mycket sånt på LIndex? Vet inte om jag har sagt att jag nu har beställt en vagn me, blev en Emmaljunga city cross. Silver check eller nåt sånt heter färgen. Jättefin och jag är väldigt nöjd. Skulle först haft en emmaljunga duo edge men när vi stod där och tittade så kom vi på lite som vi inte var nöjda med när vi hade en sån förra gången. Och sen behöver vi ju ibland få in en till vagn och då blir denna lite mindre. Får se lite om vi kommer behöva köpa en sysonvagn, vilket jag tror men det kan man ju ta när bebis är ute och då kolla blocket . Ska försöka va lite mer aktiv här, men är rätt trött på kvällarna och på dagarna har man ibland fullt upp eller så orkar man inte skriva helt enkelt .
    Låter ju super skönt. Jag har också en ansiktsbehandling innestående som jag ska ta och använda mig av under våren.

    Jag tycker inte att Lindex har så mycket neutrala kläder. Tycker det blir allt mindre neutralt på de flesta barnklädesbutikerna.
  • Knappamamma
    Puman78 skrev 2010-03-28 15:56:59 följande:
    Tack för tipset, kommer du ihåg vad affären heter?
    Gustaf Mellbin
    Ligger på Västerlånggatan 47 är i gamla stan
  • 3 hjärtan
    kristallen skrev 2010-03-28 16:13:10 följande:
    Hej på er, var ett tag sen .Igår var jag och en kompis på ansiktsbehandling, nåt som jag och hon fick i present. Var en upplevelse med portömning och plock av ögonbrynen vilket jag aldrig har gjort nån gång i mitt liv . Men vad skönt det kändes efteråt .Men när jag skulle resa mig upp så kände jag redan innan jag började försöka ta mig upp att det kändes som att jag sträckte mig imagen. Ni vet så där som det kan kännas när man nyser och ligger ner det gör ju skit ont. Och jag  tänkte bara hur f*n ska jag komma upp . Men jag lyckades till slut men fick sitta en liten stund innan jag reste mig för det kändes så hela tiden. Till slut kom jag iväg ijallefall . Men medans jag låg där i 1 och ½ timme så gick det jätte bra och bebis höll på och böckade hela tiden .Sen gjorde min kompis likdant och jag satt bara och tog det lungt till hon var klar. Sen gick vi lite i affärer och fikade lite. Hade en toppen dag, var så skönt att va utan ungar och bara snacka med henne .Har dock nu börjat får lite mer ont av foglossning men det är ju inte så konstigt för jag är ju ändå i v 28 29 på ons .Fast mår ändå rätt huvsat .Magen tar i rätt mycket nu me, fast det tycker jag bara är mysigt .Har köpt bebis första plagg som den ska¨få åka hem i, har alltid gjort så. Fast nu behöver jag ju köpa mera plagg än bara första plagget . Hittade dock inte så mycket som var neurtallt. NÅn som vet om det finns mycket sånt på LIndex?Vet inte om jag har sagt att jag nu har beställt en vagn me, blev en Emmaljunga city cross. Silver check eller nåt sånt heter färgen. Jättefin och jag är väldigt nöjd. Skulle först haft en emmaljunga duo edge men när vi stod där och tittade så kom vi på lite som vi inte var nöjda med när vi hade en sån förra gången. Och sen behöver vi ju ibland få in en till vagn och då blir denna lite mindre.Får se lite om vi kommer behöva köpa en sysonvagn, vilket jag tror men det kan man ju ta när bebis är ute och då kolla blocket .Ska försöka va lite mer aktiv här, men är rätt trött på kvällarna och på dagarna har man ibland fullt upp eller så orkar man inte skriva helt enkelt .
    Vad är skillnaden på city cross och duo edge? vi hade bestämt oss för en edge här, men det kan ju vara intressant att höra nackdelarna med den. Vi hade en "no name" vagn sist, så vill köpa en lite mer känd denna gång.

    Låter riktigt skönt med ansiktsbehandling, har aldrig varit på någon, men har önskat mig flera gånger. Kanske kan få till födelsedagen eller jul iaf ;)
    Madelen21 skrev 2010-03-28 16:51:46 följande:
    Hej allihopa!!Måste bara få skriva av mig lite. Jag har blivit sjukskriven nu fram till 11e April. I fredags var jag till vårdcentralen för att träffa en läkare pga förkylning, troligen bihålan. Dom ringde mig å sa att ja skulle komma till 9 sen strax efter dom ringt så ringde en annan upp å sa om ja kunde komma till elva istället. För då hade dom råka dubbelbokat.. Så jag åkte dit till elva.. Sen kom ja dit å anmälde mig å det står att jag ska vara där kl ETT!! Men hon som ringde sa att jag skulle komma ELVA!!! IRRITERAD blev ja och sa att ja inte kunde komma tillbaks till ett.. Gick in å satte mig i väntrummet och fick träffa en sköterska.. Bättre än inget tänkte jag.. Sen fick ja träffa sköterskan och berätta för henne om mina symtom osv osv.. Sen tog hon snabb sänka som var 128... Den ska visst vara under fem i normala fall.. Hon gick å rådgjorde med läkare som sa att ja inte skulle ha nå pencillin för att ja inte hade feber plus gravid... Så ja blev rekommenderad ett nässpray ja skulle använda då.. Men sen i morse när ja vakna så hade ja så ont i mitt huvud å sånt hemskt tryck i runt höger öga osv så ja rignde sjukvårdsupplysningen och hon ringde upp mej å ja fick komma till falu lasarett på öron näsa hals å fick träffa en jour läkare där. Jag hann sitta i väntrummet i ca 5 minuter innan de va min tur.. Gick snabbt alltså. Läkaren undersökte mig och kollade i näsan och kunde konstatera att det nog är bihålsinflammation jag har.. Han kunde ju inte göra någon röntgen pga att jag är gravid då. Men jag fick alla fall pencillin och så blev jag sjukskriven fram tills den 11e April.. Skööööönt!!! Hoppas pencillinet biter på detta. Sen sa läkaren att jag skulle inte använda det där nässprayen som ja blev rekommenderad i fredags utan de va bättre med vanligt nezeril. Så nu blir det att knapra pencillin och bara ta det lugnt och förhoppningsvis blir ja frisk som en nötkärna snart igen :) Låååååång historia men ja behövde skiva av mej.. :)
    Skönt med sjukskrivning såpass länge! Hoppas du hinner bli helt frisk till dess!
  • 2små2stora

    Duo Edge är större och tyngre. Vi ska ha en CityCross med lift till bebisen


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 3 hjärtan
    2små2stora skrev 2010-03-28 18:11:16 följande:
    Duo Edge är större och tyngre. Vi ska ha en CityCross med lift till bebisen
    Okej, är det stor prisskillnad? Ni funderade på syskonvagn också? Hur gammal kommer er yngsta vara? Vår son fyller 3 precis i dagarna när bebisen kommer, men jag funderar också på om han kommer orka gå överallt, det blir ju något nytt för honom, ska ju givetvis ha ståbräda, men man funderar ändå.
  • 2små2stora
    3 hjärtan skrev 2010-03-28 18:15:05 följande:
    Okej, är det stor prisskillnad? Ni funderade på syskonvagn också? Hur gammal kommer er yngsta vara? Vår son fyller 3 precis i dagarna när bebisen kommer, men jag funderar också på om han kommer orka gå överallt, det blir ju något nytt för honom, ska ju givetvis ha ståbräda, men man funderar ändå.
    En Citycross kostar 4990kr men då bara som sittvagn. Vi kommer att köpa liften på blocket. Tror att duoedge kostar 8000kr.

    Vår tjej kommer att vara 3.5år när bebisen kommer. Vi börjar med ståbräda och sedan får vi se.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Puman78

    fy va jag mår idag. Illamående till tusen, men ändå sugen på att äta hela tiden.
    Nu blir det glass :)

    Angående vagnar så tycker jag personligen att kombivagnar blir ganska klumpiga när de sedan används som bara sitt vagn. Sittvagn med mjuklift hade vi till vårt förra barn och det tycke jag fungerade riktigt bra.
    denna gången i vagnväg blir det nog en bugaboo, de kostar en del men, ja vi får se om jag kan få me mig gubben :)
    Tycker annars det är svårt med vagnar det finns ju så många.

    Min dotter kommer vara 3 år och tio månader när vårat pre kommer så vi kommer köra ståbräda och under vintern finns ju alltid snow racer :)

  • 2små2stora
    Puman78 skrev 2010-03-28 20:03:43 följande:
    fy va jag mår idag. Illamående till tusen, men ändå sugen på att äta hela tiden. Nu blir det glass :) Angående vagnar så tycker jag personligen att kombivagnar blir ganska klumpiga när de sedan används som bara sitt vagn. Sittvagn med mjuklift hade vi till vårt förra barn och det tycke jag fungerade riktigt bra. denna gången i vagnväg blir det nog en bugaboo, de kostar en del men, ja vi får se om jag kan få me mig gubben :) Tycker annars det är svårt med vagnar det finns ju så många. Min dotter kommer vara 3 år och tio månader när vårat pre kommer så vi kommer köra ståbräda och under vintern finns ju alltid snow racer :)
    Vad trist att må illa. Mitt har äntligen slutat.

    Jag föredrar pulka framför snowracer släpade runt på en sån några gånger i vinter men fy vad mycket tyngre det var än att dra en pulka.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007