• Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?
  • Deegan

    Vi kör en modern country stuk på låt igen, rätt så sorglig men ändå så fin på något sätt..





    /D

  • Nandez
    Deegan skrev 2024-01-13 19:42:58 följande:

    Go kväll..

    Denna låten dök upp i lurarna när jag var ute och gick en runda idag.. rätt så skön version av en gammal Bruce låt.. så avskalad men ändå så bra :)
    Detta var Norska The Voice

    /D


    Föredrar Bruce versioner men så är jag ett stort Bruce fan🥰
  • Deegan
    Nandez skrev 2024-01-14 19:58:31 följande:
    Föredrar Bruce versioner men så är jag ett stort Bruce fan🥰
    Jag förstår dej till fullo att du gillar Bruce's versionen om man är ett Fan Glad

    Jag tyckte mest om att man kunde få en låt med tempo ifrån första början till att bli så fin med bara en gitarr, jag brukar lyssna rätt så mycket på Bruce jag med när man är på jobbet Glad

    /D
  • Nandez
    Deegan skrev 2024-01-14 21:12:35 följande:
    Jag förstår dej till fullo att du gillar Bruce's versionen om man är ett Fan Glad

    Jag tyckte mest om att man kunde få en låt med tempo ifrån första början till att bli så fin med bara en gitarr, jag brukar lyssna rätt så mycket på Bruce jag med när man är på jobbet Glad

    /D
    😀
  • Deegan

    När musikdåren inser att helgen är mer eller mindre slut så får vi avsluta det med en gammal men ack så go "dänga" Skrattande





    /D

  • Deegan
    Nandez skrev 2024-01-14 22:48:07 följande:

    Mycket bra musik i  tråden😀


    Tackar& bugar kul att du gillar liknande musik som en annan gillar Skrattande. Själv så lyssnar på det mesta, det som jag har lite svårt för är jazz, gammal stil på blues, och hiphop, har väldigt svårt för det när man pratar igenom en låt o knappt inte sjunger..men men vi alla äro olika när det kommer till musik Flört
    Ibland så kan det till o med bli dansband's musik här, trots att jag saknar all taktkänsla när man ska dansa till sådana låtar Skäms

    /D
  • Deegan

    Go kväll'e än en gång..

    Nu kommer nog en del säga.. nej delar han Eddie Meduza låt... och jag säger jaaaaa..

    Tro det eller ej men (Eddie) Errol Norstedt som var hans riktiga namn var en otroligt bra låtskrivare, tyvärr så blev han känd för sina snusklåtar, som han sa i en intervju att det var det folket ville ha och fick betalt för det, här är ett guldkorn anser jag.. lyssna o se vad ni tycker Skrattande
    Jag har några låtar till på "lager" som är riktigt bra





    /D

  • Nandez
    Deegan skrev 2024-01-15 11:36:22 följande:
    Tackar& bugar kul att du gillar liknande musik som en annan gillar Skrattande. Själv så lyssnar på det mesta, det som jag har lite svårt för är jazz, gammal stil på blues, och hiphop, har väldigt svårt för det när man pratar igenom en låt o knappt inte sjunger..men men vi alla äro olika när det kommer till musik Flört
    Ibland så kan det till o med bli dansband's musik här, trots att jag saknar all taktkänsla när man ska dansa till sådana låtar Skäms

    /D
    Vi har liknande musiksmak, det som jag inte riktigt gillar av det du skriver är dansband. Annars så håller jag med😁
  • Nandez
    Deegan skrev 2024-01-15 18:14:42 följande:

    Go kväll'e än en gång..

    Nu kommer nog en del säga.. nej delar han Eddie Meduza låt... och jag säger jaaaaa..

    Tro det eller ej men (Eddie) Errol Norstedt som var hans riktiga namn var en otroligt bra låtskrivare, tyvärr så blev han känd för sina snusklåtar, som han sa i en intervju att det var det folket ville ha och fick betalt för det, här är ett guldkorn anser jag.. lyssna o se vad ni tycker Skrattande
    Jag har några låtar till på "lager" som är riktigt bra

    /D


    😀
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?