• Aniara

    Gravid efter IVF med BF hösten 2010

    Jag har just fått ett positivt gravidbesked efter många års kämpande. Jag fick ett plus på mitt tredje IVF-försök. Finns det fler än jag som nyligen lyckats och vill fortsätta diskutera? Du behöver såklart inte ha blivit gravid genom IVF, men vi IVF:are har väl en visst band till varandra automatiskt med allt vi gått igenom.

    Jag hittade ingen annan tråd som riktigt passade mig så jag hoppas det är fler i samma situation som vill haka på! Om allt går väl har jag BF i början av oktober närmare bestämt 101010 (!)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 15:12
    Här finns vår lista:

    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m50746750.html

  • Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010
  • utlandssvenskan

    Miamorebambio och Coors, Grattis! Visst är det härligt att få se det lilla livet i magen, eller jag kanske ska säga de två till dig Miamorebambino...

    EGO
    Själv var jag på inskrivning idag hos min husläkare, allt var bra, hon kände på livmodern och den var ok och "passande" stor enl. henne.. Nästa besök blir iaf för NUPP i vecka 13, lyckade få henne att skriva en remiss trots jag är "för ung" här i Norge (man måste egentligen vara över 38). Lite tudelad till det, men min man vill verkligen, så jag har gått med på det, man måste ju kompromissa lite ibland

  • havika

    miamorebambino o coors: GRATTIS va kul!!

    sasja: uusch fyy va hemskt... hoppas hoppas o håller tummarna att hjärtat syns den 11e.
    Skickar en stoooor styrkeKRAM.

    Ska på vul imorn.. börjar bli jättenervös nu..

  • Åttan

    Grattis till alla lyckade VUL..

    sj ska jag på inskrivning på fredag.. ska bli spännande.. gick in i V 10 idag..
    är det någon mer än jag som känner mest de dagarna som man byter veckor? det börjar för ca 2 veckor sedan att jag varje onsdag kväll får som en kraftigare molvärk som sträcker sig ut i ryggen.. för att nästa dag vara nästan helt borta... 


    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Miamorebambino

    Helt underbart att se dessa två små liv {#lang_emotions_laughing}

    Har två bilder uppe på kylskåpet.Berätta för min pappa idag och han börja gråta han va så glad.Så gullig

    jeskan:   jag håller med dig till 100%. Så har jag tyckt sedan vecka 6 och jag tror att  jag oxå skrivit upp det här.
    Jag får ont i svanken som gör att det drar ända ner till skinkorna ,molvärk och ont i brösten. Det var df jag tvekade alltid på min graviditet
    Det enda som är kvar och är med mig dygnet runt det är HUNGER , hungrig hela hela tiden.Äter inte jag då mår jag illa
    Kommer  säkert gå upp extra + kg med mina tvillingar bara för det{#lang_emotions_laughing}

  • Aniara

    Miamore: Grattis till två små liv!

    Coors: jag fick något som hette Lergigan ( receptbelagt) och det är säkert bra till natten, men jag kommer nog inte ta något mer av den, ialla fall inte på dan. Jag har prövat Sea band, men jag tycker inte det hjälper. Finns nåt som heter Prostafen också, men jag har inte prövat detta.

    Det enda som hjälper lite är det som alla kontaterat: att äta. Men det blir inte mycket åt gången, man kommer ju lätt över gränsen för att må illla av maten istället. När jag vägde mig inför ultraljudet hade jag gått ner 2 kilo... Men det var ingen fara sa min läkare, bara man får i sig någonting så tar fostret vad det behöver. Just nu sitter jag och trycker i mig chips inför natten. Inte så nyttigt kanske, men det har jag märkt funkar bra som nattmat

    Utlandssvenskan: Vad menar du med remiss till NUPP? ( är det samma saom KUBB föresten?) Får man inte göra det annars? Eller är det att det kostar pengar? Jag tvekar inte ne endaste sekund på att göra det.

    Tänker på dig Sasja!

  • Wehee

    Känner mig så himla ogravid. Tänk om den fallit bort tänker jag. Känner just inget och ingen mage heller. V 9 nu. På måndag ska jag på inskrivning men då kollar man ju inget. Skulle vilja göra ett nytt vul. Nån mer som tvivlar på att det finns nåt därinne?

  • lilltotten

    Wwhee: den känslan..kommer o går hos mig....men ska på nytt vul den 18:e....är i v7+4 idag..du kan väl ringa o boka ett nytt vul..

  • Wehee

    lilltotten, har funderat på det, men känner mig så himla tjatig och nojjig. Har egentligen ingen anledning att inte vara gravid, har inte fått blödning. Mest känslan av att inte känna sig gravid. Jag antar att det kommer och går som du skriver.
    Har du bett om nytt vul eller var det planerat så?

  • lilltotten

    Whee:jag gjorde ett tidigt vul i v 6 pga mina uppsvullna äggstockar...o sen sa läkaren att..vi gör ett nytt om ca en månad..så får du se lite armar o ben med.:)..för jag såg bara ett kickade härta..eftersom det var så tidigt...jag läntar som bara den...vill ju gärna se att allt e bra innan inskrivningen ...

  • utlandssvenskan
    Aniara skrev 2010-03-03 22:40:08 följande:
     Utlandssvenskan: Vad menar du med remiss till NUPP? ( är det samma saom KUBB föresten?) Får man inte göra det annars? Eller är det att det kostar pengar? Jag tvekar inte ne endaste sekund på att göra det.
    NUPP är KUBB utan blodprovet. I Norge är det bara "godkända" läkare/kliniker som får utföra det, så man måste få en remiss. Om man är över 38 blir man erbjuden NUPP eller KUBB per automatik, och är man yngre kan man få göra NUPP om man har en rätt läkare som går med på att skriva en remiss. Krångligt...

    Wehee, förstår känslan, tvivlet kommer och går även här, känns så overkligt det här att man är gravid, man har ju längtat så länge och nu när det skett förstår man det inte riktigt.
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010