• FiaEleonora

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 15)

    Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

    Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44120764.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m46292671.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m48623149.html


    * Savannah, Leah o Novali - mina mirakelprinsessor *
  • Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 15)
  • Anna i Hult

    Tvillingmamma2007- Vi ska göra tidigt ul för tidsbestämning inför fostervattenprov. Jag tror också de gärna vill veta om det är två igen..fast det tror jag inte att det är.

  • Tvillingmamma2007
    Anna i Hult skrev 2010-02-18 06:56:13 följande:
    Tvillingmamma2007- Vi ska göra tidigt ul för tidsbestämning inför fostervattenprov. Jag tror också de gärna vill veta om det är två igen..fast det tror jag inte att det är.
    Ok jag gjorde ju också ett tidigt UL (VUL) denna gången, men det var för tidigt tydligen så det var bland det jobbigaste jag varit med om då läkaren trodde att jag höll på att få missfall och jag skulle komma tillbaka en vecka senare, tror det var redan i v. 7+3 enligt sista mens. Men du kommer ju vara över 10 v + så det är ju bra.
  • Linusida

    Anna: Grattis till den 5:e som är på G. Fantastiskt med människor som verkar ha energi för ett helt fotbollslag, själv känner jag att jag verkligen är på gränsen med vad jag pallar med 2... Jag är helt klart imponerad!

    Simma: På tal om imponerad så är jag imponerad av dig som tagit steget att börja plugga! Modigt! Vilket nytt liv ni lever nu. Jag vill så gärna komma ut och hälsa på någon dag. Vi får försöka hitta en lördag el söndag som passar!

    DrKejs o OiO: Ja ridning eller siming är nog det bästa. Ridning känns mer lockande för mig även om jag vet att simning är minst lika bra för Vilmer, om inte ännu bättre. Tycker själv dock att siming är ett sånt projekt, man måste själv byta om och det ska duschas före och efter och kallt är det också (fryslort som jag är). Jag gillar dessutom djur väldigt mkt och tror att kontakten barn-djur är bra. Jag ska nog kolla upp det, men känner ingen panik. Egentligen räcker nog nästa vår då han fyllt 4 år. Lisa är ju tidig för sin ålder så för henne är 3 år en bra tid att börja med aktiviteter.

    Romanova: Vad mysigt det låter med skidåkningen. Jag är så himla sugen på att få åka iväg på en "riktig" skidresa som man gjorde innan barnen. En vecka i Frankrike och åka offpist med guider och hitta de bästa ställena! men det lär ju dröja .

    Yret: Skönt att det börjar närma sig slutet med behandlingarna. Jag tänker på dig mycket och sänder massor med positiv energi!

    Nu måste jag få något gjort här hemma...

  • Linusida

    Förresten, en dum fråga kanske, men finns det någon aktiv träfftråd? Jag har en som jag tittar in i bland, men det händer absolut inget där. Kan det verkligen stämma?

  • DrKejs
    Linusida skrev 2010-02-18 21:03:03 följande:
    Anna: Grattis till den 5:e som är på G. Fantastiskt med människor som verkar ha energi för ett helt fotbollslag, själv känner jag att jag verkligen är på gränsen med vad jag pallar med 2... Jag är helt klart imponerad! Simma: På tal om imponerad så är jag imponerad av dig som tagit steget att börja plugga! Modigt! Vilket nytt liv ni lever nu. Jag vill så gärna komma ut och hälsa på någon dag. Vi får försöka hitta en lördag el söndag som passar! DrKejs o OiO: Ja ridning eller siming är nog det bästa. Ridning känns mer lockande för mig även om jag vet att simning är minst lika bra för Vilmer, om inte ännu bättre. Tycker själv dock att siming är ett sånt projekt, man måste själv byta om och det ska duschas före och efter och kallt är det också (fryslort som jag är). Jag gillar dessutom djur väldigt mkt och tror att kontakten barn-djur är bra. Jag ska nog kolla upp det, men känner ingen panik. Egentligen räcker nog nästa vår då han fyllt 4 år. Lisa är ju tidig för sin ålder så för henne är 3 år en bra tid att börja med aktiviteter. Romanova: Vad mysigt det låter med skidåkningen. Jag är så himla sugen på att få åka iväg på en "riktig" skidresa som man gjorde innan barnen. En vecka i Frankrike och åka offpist med guider och hitta de bästa ställena! men det lär ju dröja . Yret: Skönt att det börjar närma sig slutet med behandlingarna. Jag tänker på dig mycket och sänder massor med positiv energi! Nu måste jag få något gjort här hemma...
    Ni är mer än välkomna ut på vischan! Det är fint här ute, även om jag saknar snömodden, istrottoarerna, istapparna och trängseln i stan.
    Ja, när det gäller ridning så har du den positiva effekten av kontakten med hästarna. Sen får man vara beredd på att lukta lite häst, men i min näsa luktar det på inget sätt illa.
    Aaargh, nu har du planterat en bild i min skalle av offpiståk med guide! Senast jag gjorde det var för en sisådär fem år sedan i Val d'Isérè...
  • Pico

    Hej på er alla!
    Jag har vänner i Stockholm som väntar syskon till sin kille (snart 2 år) i mars/april. Hon undrar om det är någon av er som vill sälja sin tvillingvagn? Hon vill ha en som är vänd mot den som kör och gärna med liggdel. Någon som är sugen att tjäna en slant så hör av så snart som möjligt.

    Här har vi åkt på en rejäl streptokockinfektion. Det var T och Sigrid som började för drygt en vecka sen med ont i halsen och lite feber. Sen gick febern över för S men hon var fortfarande svullen i halsen. Mot slutet av veckan fick hon en prick vid munnen och sår i näsborren. När jag sen däckade i feber och jätteont i halsen började jag googla på streptokocker och halsfluss. Då såg jag ju att sår i näsan och prickar var tydliga svinkoppor.. Vi var till läkare i fre em med henne men hon tyckte inte att det behövdes antibiotika. Nu har min feber gått ner men jag har gräsligt ont i halsen fortfarande. Så nu får vi vara hemma och kurera oss tills vi är helt friska!

    Kram på er!! {#lang_emotions_heart}


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Tvillingmamma2007

    Pico:
    Här har vi ingen tvillingkärra kvar nu förutom sulkysar. Har beställt en singelvagn till bebben som kommer. Vet du hur det ser ut på vägarna runt er förresten? Ska åka och möta killarna men min mamma säger nu att de sagt att E4: an är avstängd...suck...nu kommer det att köra ihop sig. Här i Uppsala är det iaf soligt och fint nu och det har slutat snöa, har ju inte varit ut på vägarna än men jag hoppas att de hunnit ploga undan hörde dock att tågen var inställda.

  • Pico

    TM: Här är oxå fint och det snöar inte här heller. Vad jag hörde var det en olycka vid Hagsta i morse och E4:an var helt avstängd men att de beräknade vara klara vid lunch. Nu vet jag inte. Gå in på vägverkets sida och kolla, där har de uppdaterade vägrapporter.


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Tvillingmamma2007

    Pico:
    Kom på det tillslut, tror mina päron överdrev en del, det gick bra att hämta grabbarna iaf. Drygt dock att köra 20 mil som höggravid, tryckte och klämde hela tiden tycker jag. Men vi tog en lång rast i Gävle Bro iaf.

    Imorgon blir det dagis för killarna, de har inte varit där på 2,5 vecka nu. De har precis slutat äta antib. hoppas inte de åker på magsjukan som går. Själv ska jag till jobbet, men nu får det banne mig vara sista dagen snart, tycker det är sjukt jobbigt att dra iväg till jobbet nu och sen hämta kidz e dyl. Ska jag jobba mer så får det bli hemmifrån är ändå i v. 37+3 idag och bebben kan ju komma närsomhelst med lite tur

  • Anna i Hult

    Idag har jag varit på inskrivning, vilken tid det tog! Mer än en TIMME! Klart , det är mycket att prata om.. Denna gången blir det täta blodtryckskontroller från v 20. Hoppas blodtrycket håller sig på mattan! Och hoppas det bara är EN på ultraljudet imorgon bitti.

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 15)