• melina80

    BF Oktober 2010 efter IVF

    JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??


    Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

    natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

    BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • melina80

    jag är också galen i salt, djungelvrål varje dag :)
    lycka till imorgon ewa!

    jag spyr typ varje morgon nu och mår jätte illa hela tiden, har nu en stor mage
    (så att det syns väl), längtar tills fredag då det e våran tur för VUL.

    välkommen elsa, skriv gärna till dig i listan som finns i tråden..

  • IdaVi

    Ewa: hoppas allt gick bra idag

    Apropå cravings så har jag inga förutom att jag som vanligt älskar choklad. Minns att jag hade väldigt svårt för matos förra gången. Börjar få ett diffust illamående som är starkast på morgonen och förmiddagen. Knaprar skorpor på jobbet så hela skrivbordet är smuligt

    15 dagar kvar till VUL, en evighet ju!!


    ~ Ida 21/10-08 ~
  • Frozen

    Hej tjejer, grattis till er nya, visst är det lite extra härligt att få ett plus när man jobbat så hårt för det :) Vi lyckades visserligen på vårt FET efter bara en misslyckad IVF, så nu känns det som att vi haft värsta turen...Man glömmer nästan hur jobbigt allt vart fram till nu, det positiva väger så mkt tyngre.

    Mitt illamående har kommit de senaste dagarna, börjar när jag vaknar och kommer sen i vågor hela dagen. När det väl kommer så betyder det att jag måste äta..nu nu nu...men jag är inte ett dugg hungrig eller sugen och vill helst bara ha ngt lätt. Måste nog börja köpa hem mer frukt.
    Jag laddade hem en gratis application till min iphone som heter "What to expect" Där står det rolig och bra information om varje dag och vecka, och lite tips på hur man kan hantera illamående och sånt. Och så kan man hålla koll på sina veckor och ta en bild på sin mage varje vecka. Tyckte det var lite kul, kan snabbt bläddra fram till vilken vecka man kommer va i på midsommar tex hihi

    Vi har knappt två veckor kvar till vul, men alla dessa symtom som blivit tydligare gör att det känns bra ändå, känns som att det går åt rätt håll.

    Än så länge är det bara min svägerska och bästa vän som vet, vi väntar med spänning att få berätta för familjerna. Kommer troligen bli runt påsk.

    Spännande med VUL idag Ewa, jag hoppas det gick bra!

  • Gula pilen

    Hur gick det idag Ewa?

    Jag har en ask läkerol salvi nära till hands på jobbet. Känns som det stillar obehagskänslan eller suget i magen.

    Idag har min mage verkligen blåst upp sig. Den har varit så utspänd och jag har varit på toa säkert tio gånger, har molvärk i både mage och ländrygg. Jobbar i ganska mjuka kläder så det har gått bra. Men åkte hem i mina jeans och det var lite jobbigt att de tryckte in magen. Kommer det vara så här nu eller ändrar det sig från dag till dag? Jag antar att jag helt enkelt får vänta och se. V6+4 idag.

  • Ewa

    JIPPIIII............DET GICK BRA IDAG!!!
    VUL visade en 1,4mm liten "jordnöt" och vi såg hjärtat som slog. Helt otroligt!!!!
    Tårarna började att rinna av glädje. Så himla länge som vi väntat och kämpat.
    ÄNTLIGEN!!!
    Så jag är i vecka 7+5 idag, med en beräknad förlossning på 15 oktober.
     

  • Ewa

    Förresten, jag köpte Alhgrens bilar lakrits idag. OJ OJ vad gott!!!! 

  • Jelina068
    Ewa, åh vad roligt att se lilla bönan
    Gubben köpte ahlgrens bilar lakrits igår, dom är verkligen goda. Kan tyvärr inte äta så mycket pga att jag mår så illa hela tiden. Köpte Postafen idag men det verkar inte funka det heller mot illamåendet
  • Ewa

    OJ....det blev FEL....den lilla/lille var ju så klart större än det jag skrev innan..hihihi
    14mm var det ju!!!!!!!!!!!! 

  • Gula pilen

    Åh, vad roligt att höra Ewa! Grattis till en liten jordnöt!{#lang_emotions_smile}

    Nu känns det verkligen spännande att ha det framför sig. Längtar!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF