• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • lilltotten

Lena:jag har åxå vul om en vecka :)
    jag har legat i nån ilsket virus sen 15 feb...så jag mår la inge vidare
    hoppas de hinner gå över till jag ska på ultraljudet

• Frozen

Vul på måndag och jag blir bara mer och mer nervös, tänk va sjukt intresserad av statistik man blivit...vi tillhörde inte det 80% som blev gravida inom ett år, vid vår första IVF hade vi 50% chans att lyckas, det gick inte, 50% klarar upptiningen vid FET och vi hade 56% att lyckas då och gjorde det, alltså tillhörde vi de 63% eller vad det är, som blir gravida efter 2 behandlingar...Men kommer vi tillhöra de 10% eller vad det är som får missfall oxå...
    Jag önskar egentligen att jag inte var så medveten om hur vanligt det är, min sambo är mer eller mindre lyckligt ovetandes och behöver därför inte dela min oro, men själv tar man inget för givet...

Ledsen att jag låter så neggo, man tänker att oron ska släppa lite efter vul oxå men säkert bara en kort stund...hehe Man kommer ju aldrig att sluta oroa sig helt såklart.

Igår gick jag in i v8, 7+0 vill säga, och som vanligt plockar min sambo upp datorn och går in på gravid.se eller ngt liknande så vi tillsammans kan läsa om v8, väldigt mysigt

• Pemberly

Jag ska på vul i morgon förmiddag, det ska bli spännande att se om man kan se något hjärta denna gång. Förra vul i början av förra veckan var ju för tidigt för att se men jag är ju i vecka 7+2 idag så i morgon får vi besked om det ser ut som det ska.

Jag mår fortfarande illa men är så oerhört tacksam att Postafen hjälper, tack vare det kan jag klara av jobbet och dessutom orka titta i här på familjeliv på kvällarna.  
  • IdaVi

Mikafikaa: Det hör nog till att vara lite orolig och nojjig. Det är jag också och det kommer nog kännas lite lättare ju längre det går i graviditeten. Förra gången var jag jättenojjig de första veckorna, sen blev det lugnare när man kände fosterrörelserna och fick gå på regelbundna besök till BM.
    Men det kommer säkert gå bra ska du se. Tyvärr hjälper det ju inte att oroa sig heller..

Nu känns livet lättare, jag har ätit lunch och mår inte illa längre! Tjoho!!

~ Ida 21/10-08 ~
  • IdaVi

trifolium: Hoppas allt gick bra på VUL! Postafen, är det receptbelagt eller?

~ Ida 21/10-08 ~
  • ElsaT

Börjar också bli nervös inför VUL. Vill det ska bli Onsdag NU! Är dessutom tokförkyld, håller på att hosta lungorna ur mig så det känns sådär. Magen är dock svullen, det sticker och moler lite om kvällarna och inga blödningar så nu gäller det bara att bli frisk. Enligt uträkningen här på sidan BF 4/11, får se på Onsdag om det stämmer.
    Är ju vårat första så det är väldigt spänt och nervöst{#lang_emotions_laughing}.

• Pemberly

Allt gick bra på VUL idag. Vi fick se hjärtat slå, det kändes mycket bra. Jag fick veta att mitt beräknade förlossningsdatum är 27/10. Vi fick med oss två foton på lilla embryot också. Det känns roligt. Jag hann bara se dem lite snabbt på sjukhuset och lade sedan ner de i väskan och skyndade tull jobbet, men när jag kom hem tog jag upp dem och tittade igen.

Postafen är receptfritt.
  • Mrs Sara

Hej!
    Hoppas att det är okej att jag hoppar in här i tråden.
    Här är en till som har bf i oktober efter ett fet.
    Våran resa hit har varit lång, har gjort 4 ivf försök och 3 fet. Har tidigare fått 1 MA och 2 mf i vecka 6. 
    Men den här gången ska det gå vägen!
    I tisdags vecka 7+0 var vi på vul och fick då se vårat pyre som var 9 mm stor med ett hjärta som tickade på för fullt. Den finaste bild vi kunde få se

Grattis till alla era graviditeter!

Tar och uppdaterar listan:

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet, vul 3/3: V7+5= 13,8mm!
    BF 17/10, Glittran 38 år, Gbg, andra barnet VUL v7+5 = 13,6 mm!
    BF 19/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet, vul 5/3
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet, vul 1/3
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet, vul v.6+6 = 7mm
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet, vul 7+0 = 9 mm
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet, vul 15/3
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet, vul 18/3

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

ElsaT: Onsdagen närmar sig! Hoppas du kryar på dig snart, inget kul att vara förkyld ju!

trifolium: Grattis till lyckat VUL! Vad underbart att allt såg bra ut!

Mrs Sara: Välkommen hit och grattis till lyckat VUL! Vad skönt att allt gått bra den här gången efter er långa resa!

Underbart väder! Efter lunch är man som en ny människa då illamåendet släpper för mig. Kommer tillbaka på kvällen ibland, men det beror nog på trötthet tror jag.
    Lyckades inte ens hålla mig vaken till Solsidan igår, då är man trött!

~ Ida 21/10-08 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF