• sep09

    Ni som svbrutit, hur har det känts i magen efteråt?

    Var inne i söndags och genomled det fruktansvärda, avbröt graviditeten i v 21+6.

    Har självklart mått skitdåligt sen dess (och innan okcså) men inte haft ont. men så igår började det göra lite ont i magen, inte jättemycket men lite grann. Svårt att beskriva hur det onda känns, men ungefär som när man är jättehungrig och magen liksom drar ihop sig.

    Nån som har känt något liknande? Eller hur har det känts för er i magen efteråt?

  • Svar på tråden Ni som svbrutit, hur har det känts i magen efteråt?
  • Blomsteröga

    Först vill jag bara säga att jag är jätteledsen att även du ska behöva genomgå detta

    Vi förlorade våran son i v 22+3 och jag hade ganska mycket magproblem efter förlossningen. En del tror jag var träningsvärk, en del tror jag var magkattar efter stressen och sorgen. Jag hade dessutom stora problem med att göra nummer två. Det ordnade sig efter ett par veckor. Microlax ock lactulos fixade problemen med bajseriet. Jag inbillade mig att jag kunde känna skillnad på smärtan från tarmar och mage mot för livmodern, men är man det minsta misstänksam på att det kommer från livmodern så bör man nog kolla upp det. Jag kan tänka mig att det även kommer eftervärkar. Jag tror inte att jag fick det, men jag har hört de som har fått det efter normala graviditeter.
    Hoppas att du slipper att ha ont och ring och fråga vården om du känner dig orolig.

    Stor kram till dig.

  • galnevale

    förlåt att jag klamar in här.. vill fört beklaga den stora sorgen. och tillägga att jag har svårt att tro att det skulle vara eftervärkar. jag hade det med lillasyster men då det första dygnet. tror inte att man kan få det efter så pass "länge"

    kramar

  • caos

    fick jätteont i höger sida två veckor efter...kunde inte lyfta höger ben trodde att jag fått blindtarmsinflammation eller ngn komplikation....gick över efter att jag tagit värktablett (efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen)...dagen efter "kissade" jag blod (vet ej om blodet kom från urinen eller om det var avslag som började igen) så jag ringde till gyn och fick en tid dagen efter...var inget men det var skönt att få det kollat....tycker du ska ringa gyn om du är orolig, de tar dig på allvar..

  • jnyli

    jag hade eftervärkar i nästan två veckor..gjorde jätteont ibland.. man ska vara noga med att man inte har någon feber eller kostig lukt på flytningarna å så annars är det nog helt ok!

Svar på tråden Ni som svbrutit, hur har det känts i magen efteråt?