• Essmo

    Scrappande träsktroll i gemenskap...Del 7...

    Vi kör vidare med ännu en tråd {#lang_emotions_cool}

    Här samlas vi scrappande vänner gamla som nya. {#lang_emotions_smile}

    Mest "pratas" det scrapbooking, men det blir nog en massa annat också. Vi uppmuntrar, berömmer, delar med oss av tips och egna idéer ! {#lang_emotions_smile}Första tråden hittar du här
    Andra tråden hittar du här

    Tredje tråden hittar du här
    Fjärde tråden hittar du här
    Femte tråden hittar du här
    Sjätte tråden hittar du här

    Här hittar du länkar till Svenska Scrapbutiker

    Här hittar du länkar till våra bloggar

    {#lang_emotions_flower}Välkomna{#lang_emotions_flower}


  • Svar på tråden Scrappande träsktroll i gemenskap...Del 7...
  • Cia o krabaten
    Lingonflickan skrev 2011-03-22 08:52:03 följande:
    Haha, kan se dig framför mig,  snarkandes högljutt bland papper och dekos
  • Cia o krabaten

    Fnissar lite åt att dte är första gånge jag sitter i pysselrummet sedan maken åkte för 10 dagar sen
    Inte mycket tid och ork över här som gräsänka, men men.

    Sitter och pular med en "serie" layouter.
    i höstas tog jag en serie foton på ungarna och jag scrappade det första, på dem tillsammans, på en träff i november eller nåt och de andra har blivit liggande för jag gjorde den första lite shabby chic och det är inte alls min vanliga stil så det sitter långt inne! Jag blir ändå ganska nöjd med dem (3st) och det är kul att utmana sig sjlv lite

    Bloggen är iaf uppdaterad, några ggr till och med om ni vill
    ciascrap.blogspot.com 

  • hannamamma

    Hej! Slänger in en fråga, även om jag inte alls är aktiv i denna tråd... men om man ska börja med Promarkers vilka nyanser skulle ni rekommendera att köpa till stämplade motiv? Det finns ju en uppsjö av färger! :-O
    Tack sålänge!

  • Fnyz
    hannamamma skrev 2011-04-04 17:06:12 följande:
    Hej! Slänger in en fråga, även om jag inte alls är aktiv i denna tråd... men om man ska börja med Promarkers vilka nyanser skulle ni rekommendera att köpa till stämplade motiv? Det finns ju en uppsjö av färger! :-O
    Tack sålänge!
    blush till huden iaf
  • Fnyz
    Cia o krabaten skrev 2011-04-03 22:03:08 följande:
    Fnissar lite åt att dte är första gånge jag sitter i pysselrummet sedan maken åkte för 10 dagar sen
    Inte mycket tid och ork över här som gräsänka, men men.

    Sitter och pular med en "serie" layouter.
    i höstas tog jag en serie foton på ungarna och jag scrappade det första, på dem tillsammans, på en träff i november eller nåt och de andra har blivit liggande för jag gjorde den första lite shabby chic och det är inte alls min vanliga stil så det sitter långt inne! Jag blir ändå ganska nöjd med dem (3st) och det är kul att utmana sig sjlv lite

    Bloggen är iaf uppdaterad, några ggr till och med om ni vill ciascrap.blogspot.com 
    massa nytt fint där inne
  • Cia o krabaten
    Fnyz skrev 2011-04-04 20:50:15 följande:
    massa nytt fint där inne
    Tack

    På fredag ska jag fota bebis med "kokong"  
    hannamamma skrev 2011-04-04 17:06:12 följande:
    Hej! Slänger in en fråga, även om jag inte alls är aktiv i denna tråd... men om man ska börja med Promarkers vilka nyanser skulle ni rekommendera att köpa till stämplade motiv? Det finns ju en uppsjö av färger! :-O
    Tack sålänge!
    Beror alldeles på hur du vill färglägga!
    Ska man göra det med skuggor och "på riktigt", avancerat liksom, så då behöver du många färger i närheten av varandra. Typ 4st olika blåa nyanser osv.

    Jag är inte alls duktig på att måla och färglägga motiv, jag är gad om jag hpller mig innanför linjerna
    Så jag har kört med en gul, en blå, julröd, en skogsgrön osv. Ett gäng klara färger och ett gäng pastelliga, och så blush till hudfärg.
    Jag har väl en 15st olika och klarar mig på det med det jag kan göra, 
  • hannamamma

    Åh tack för svaren! Det var nog mest hudfärgen jag var osäker på Men efter att ha sett några klipp på Youtube så förstår jag att det går att göra olika avancerat...men jag börjar nog med några stycken olika färger, så får man se hur det blir...har kört med akvarellpennor i flera år!

    Ha så kul i scraphörnen

  • hannamamma

    Nu har jag då blivit med promarkers tillslut...köpte ett kit som heter 


    Blisterväska Blending set Pastel från Artistbutiken.se...vet inte om det var bra pris, men det verkade vara ett nytt set, och jag tyckte det verkade praktiskt med ett redan mixat kit så man får "rätt nyanser"...sen blev det en "Blush" på det...

    För er som vill så kan ni hålla utkik i min blogg på kommande kort där jag använt dessa


Svar på tråden Scrappande träsktroll i gemenskap...Del 7...